Katalog Dobrosława Geiger- Falkowska, 2018-01-09 Rudnik Zajęcia przedszkolne, Konspekty Konspekt zajęć gimnastycznych: „Spotkanie zwierząt z zielonego lasu”Dobrosława Geiger- Falkowska Cieszyn, dn.24.11.2017r. Przedszkole nr 8 Cieszyn Ul. Chrobrego 1 KONSPEKT PODSTAWA PROGRAMOWA: OBSZAR 1, PUNKT 8 TEMAT KOMPLEKSOWY: „Przyglądamy się zwierzętom i ptakom jak przygotowują się do zimy.” TEMAT ZAJĘCIA: „Spotkanie zwierząt z zielonego lasu” GRUPA: 5-6 LATKI PROWADZACA: Dobrosława Geiger- Falkowska CELE OGÓLNE: • Kształtowanie sprawności fizycznej, zwinności i koordynacji wzrokowo – ruchowej podczas ćwiczeń gimnastycznych i zabaw ruchowych • Uświadamianie korzyści dla organizmu wynikających z ćwiczeń gimnastycznych, zabaw ruchowych CELE SZCZEGÓŁOWE: (Dziecko powinno) • Skupić uwagę na treści mówionej, rozwiązać prostą zagadkę słowną • Wysłuchać w ciszy odgłosów lasu i zwierząt leśnych • rozpoznać nazwy zwierząt po wydawanych przez nie dźwiękach • Umieć wyciszyć się i dostosować do sytuacji zadaniowej • Zachować się zgodnie z obowiązującymi organizacyjnymi zasadami w grupie • Poprawnie wykonać ćwiczenia, zgodnie z pokazem N • Aktywnie uczestniczyć w zabawach ruchowych METODY PRACY: - Podająca: zagadki słowne, słuchowe, objaśnienia, pokaz ćwiczeń - Eksponująca: sylwety, ilustracje - Praktycznego działania: ćwiczenia, zabawy ruchowe na sali gimnastycznej - Utrwalania zachowań i przyzwyczajeń: sfera organizacji pracy dziecka- zajmowanie miejsc przed tablicą FORMY PRACY: z całą grupą, indywidualna POMOCE: Ilustracje, kolorowe sylwety, pacynka sowy, głośnik bluetooth, krążki, woreczki, ławki, gumowe stopy, atrapa drzewa z dziuplą, odtwarzać usb, sensoryczne fakturki PRZEBIEG: 1. Powitanie. Dzieci witają się ze sobą sekwencją 4 ruchów do melodii piosenki „Mała sowa”. 2. Zabawa uspokajająca i integrująca grupę. Dzieci podają z rąk do rąk pacynkę sowy wydającej dźwięk- zadaniem jest odpowiedź na pytanie co to za dźwięk? W drugą stronę witają się z pacynką naśladując dźwięk wydawany prze sowę. 3. Dźwięki zwierząt w lesie, leśne echo niesie”- zabawa słuchowo- dydaktyczna. Dzieci rozwiązują zagadki słowne, następnie na podstawie usłyszanego dźwięku nazywają zwierzęta i dopasowują do właściwego miejsca, gdzie można dane zwierzęta spotkać. 4. „Wesołe zabawy w lesie”- zestaw ćwiczeń i zabaw ruchowych na Sali gimnastycznej. a) „Spotkanie zwierząt w lesie”- zabawa bieżna z elem. orient- porządkowym. Zwierzęta spacerują po lesie, z chwilą usłyszenia odgłosu niedźwiedzia, chowają się- wykonują przysiad podparty. b) „Leśniczy skrada się, żeby obserwować zwierzęta w lesie”- ćwiczenie elongacyjne- rozciągające, aktywizujące mięśnie kręgosłupa. c) „Leśniczy obserwuje przez lornetkę zwierzęta w lesie”- ćwiczenie dużych grup mięśniowych. Leśniczy obserwuje przez lornetkę ptaki i zwierzęta. Dzieci leżą na brzuchu, krążek w dłoniach, skręty tułowia w prawo i w lewo. d) „Wesołe jeże szukają schronienia w liściach”- ćwiczenie z elem. czworakowania. Dzieci czworakują po śladach łap jeża, w kierunku liści. e) „Sowy na gałęziach drzew”- Ćwiczenie z elem. równowagi. Dzieci przechodzą po ławeczce. Zejście na materac. f) „Wiewiórki gromadzą orzechowe zapasy na zimę” ćwiczenie z elem. celowania. Dzieci celują woreczkiem do celu- atrapa drzewa z dziuplą. g) „Zające skaczące po kamieniach”- ćwiczenie z elem. przeskoku. Dzieci przeskakują z kamienia na kamień. Krążki imitują kamienie. h) „Leniwe niedźwiedzie szukają legowiska”- ćwiczenie z elem. wspinania się- dzieci wchodzą po drabince i zjeżdżają w dół na materac. i) „Zwierzęta przedzierają się przez las do swojego domu”- Ćwiczenia stymulujące układ przedsionkowy i proprioceptywny- przejście po różnych fakturach. j) „Senny jeż”- zabawa uspokajająca wg” Utulanki czyli piosenki na dziecięce masażyki” Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |