Katalog Anna Mandzewska, 2018-01-17 Chorzów Zawodowe, Konspekty Konsepkt lekcji "Miary statystyczne – powtórzenie"1. Szkoła: XXXXXXXXX 2. Klasa: III A 3. Przedmiot: Sporządzanie planów, analiz i sprawozdań 4. Prowadzący: Anna Xxxxx 5. Efekty kształcenia: PKZ(A.m)(11)2 – 5, PKZ(A.m)(12)1 – 6 6. Temat lekcji: Miary statystyczne – powtórzenie. 7. Cele lekcji: I. Cel ogólny: Powtórzenie wiadomości i umiejętności dotyczących miar statycznych oraz analizy dynamiki i rozproszenia. II. Cele szczegółowe: - Uczeń rozumie pojęcia statystyczne. - Uczeń zna miary statyczne (natężenie, struktura, średnia arytmetyczna, harmoniczna, dominanta, mediana, rozstęp, odchylenie standardowe, odchylenie przeciętne, przyrost absolutny, względny, indeksy) i określa ich istotne cechy. - Uczeń prawidłowo stosuje wzory służące do obliczeń miar statystycznych. - Uczeń prawidłowo przeprowadza obliczenia i interpretuje otrzymany wynik. - Uczeń posługuje się sprawnie kalkulatorem, komputerem i tablicą multimedialną. 8. Metody dydaktyczne: metoda zajęć praktycznych: rozwiązywanie zadań przygotowanych przez nauczyciela, obejmujących teorię i ćwiczenia. 9. Środki dydaktyczne: komputer, tablica multimedialna, testy i zdania przygotowane przez nauczyciela oraz dostępne w internecie. 10.Formy pracy: jednostkowa, zbiorowa. 11. Bibliografia: • „Statystyka” Tomasz Michalski, WSiP, Warszawa 2004 • „Statystyka. Zbiór zadań” Tomasz Michalski, WSiP, Warszawa 1995 • "Statystyka" Mieczysław Sobczyk, PWN, Warszawa 2000 12. Przebieg lekcji: KONSPEKT DWUFAZOWY 1) Faza orientacyjna Sprawdzenie obecności i zapisanie w dzienniku tematu lekcji. Przedstawienie zasad przebiegu lekcji oraz zasad oceniania aktywności. 2) Faza operacyjna Rozwiązywanie przez uczniów zadań prezentowanych na tablicy multimedialnej – praca na tablicy lub obliczenia na tablicy zwykłej, a następnie zaznaczanie odpowiedzi na tablicy multimedialnej. Wykorzystanie zadań i testów zebranych pod adresami: https://gwo.pl/klasa-2-statystyka-p2345 http://LearningApps.org/watch?v=po6drqqx216 http://LearningApps.org/watch?v=paft0vgrk16 http://LearningApps.org/watch?v=pdnz93trt16 http://LearningApps.org/watch?v=p1dp68ist16 http://learningapps.org/display?v=pxhre6re316 http://www.e-zadania.pl/materialy/lista,106,statystyka.html http://www.zadania.info/d20/1 Uczniowie powinni rozwiązywać zadania bez pomocy nauczyciela, ewentualnie korzystając z podręcznika i zeszytu. W zależności od tempa pracy uczniów i ich kondycji danego dnia, należy dobrać kolejność zadań. Na proponowanych stronach znajdują się zarówno pytania oparte o teorię jak i zadania wymagające mniej lub bardziej skomplikowanych obliczeń. Sugeruję przeplatanie zadań teoretycznych i praktycznych, bądź rozpoczęcie od teorii, a następnie rozwiązywanie zadań. Zadań jest na tyle dużo, że wystarczają z zapasem na całą lekcję. Resztę zadań można potraktować jako zadanie domowe. W przypadku braku tablicy multimedialnej można wykorzystać rzutnik i odpowiedzi udzielać na komputerze. Część stron umożliwia sprawdzenie prawidłowości udzielonych odpowiedzi (learnigApps.org, testy)| Zadanie domowe: Przekazanie uczniom adresów www, pod którymi znajdują się zadania ćwiczone na lekcji, a także zadania dodatkowe, w celu utrwalenia. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |