AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Anna Nowak, 2018-01-22
Sułkowice

Zajęcia przedszkolne, Scenariusze

Scenariusz zajęć dydaktyczno-wychowawczych realizowanych w grupie trzylatków. Temat tygodnia: „Mój przyjaciel miś”

- n +

Scenariusz zajęć dydaktyczno-wychowawczych
realizowanych w grupie trzylatków.

Temat tygodnia: „Mój przyjaciel miś”

Cele operacyjne:
Dziecko:
- bierze udział w zabawach rozwijających ogólną sprawność fizyczną,
- bierze udział w ćwiczeniach usprawniających narządy artykulacyjne,
- rozwija umiejętność przeliczania oraz nazywania i rozpoznawania kolorów.

Środki dydaktyczne: miękkie kuleczki, pluszowy miś, sześć obrazków misiów w różnych kolorach, tamburyno, miód, łyżeczki.

Metody pracy: zadań do wykonania, pedagogika zabawy.

Ranek:
1. Praca indywidulana z dziećmi w zakresie wstępnej diagnozy.
2. Poranna gimnastyka:
- „Bawiące się niedźwiadki” – dzieci, mrucząc, chodzą po podłodze na czworakach i od czasu do czasu kładą się na plecach, ruszając rękami i nogami, jak to czyni niedźwiadek w trakcie zabawy.
- „Skaczące żabki” - żabki skaczą z miejsca na miejsce (skoki równocześnie na obydwie ręce i nogi). Na sygnał zatrzymują się w przysiadzie podpartym i kumkają, po czym ponownie podskakują.
- „Raki” – dzieci wykonują podpór tyłem. Utrzymując biodra wysoko nad podłogą, chodzą po sali jak raki.

3. Gimnastyka buzi i języka:
- ćwiczenia oddechowe z wykorzystaniem miękkich kuleczek,
- „Ćwiczymy nasze buzie z misiem” – ćwiczenia aparatu mowy. Nauczyciel zachęca dzieci do ćwiczenia z misiem. A może spróbujecie naśladować misia?
„ Nabierzcie powietrze jak balonik, kierujcie powietrze raz w jedną, a raz w drugą stronę.
„ Przygryzajcie naprzemiennie górną i dolną wargę.
„ Zróbcie dzióbek ustami, skręcajcie je raz w jedną, a raz w drugą stronę.
„ Zróbcie dzióbek, a następnie szeroko się uśmiechnijcie.
„ Przy zaciśniętych zębach rozwierajcie i ściągajcie wargi.
„ Dolne wargi załóżcie na górne i odwrotnie.

Zajęcia dydaktyczne:
1. Wprowadzenie do zajęć - powitanie wszystkich dzieci.

Zajęcia o dominacji matematycznej;
2. „Gdzie siedzi miś” - rozwijanie umiejętności przeliczania oraz nazywania i rozpoznawania kolorów. Nauczyciel zawiesza na tablicy sześć obrazków misiów w różnych kolorach. Wszyscy wspólnie przeliczają misie razem z nauczycielem i określają ich ilość.

3. Następnie nauczyciel wskazuje na dowolny obrazek i pyta o kolor misia. Zadaniem chętnego dziecka jest nazwanie danego koloru oraz pokazanie dowolnej rzeczy znajdującej się w sali w takim samym kolorze.

4. Zabawa ruchowa „Bawiące się niedźwiadki” - dzieci wcielają się w rolę małych niedźwiadków. Mrucząc, chodzą po podłodze na czworakach w rytmie granym na tamburynie, gdy tamburyno ucichnie, kładą się na plecach, ruszając rękami i nogami, jak to czyni niedźwiadek w trakcie zabawy.

5. Zabawa badawcza: Smakowanie miodu - przysmaku wszystkich misiów.

Inne formy aktywności:
1. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań - zachęcanie dzieci do korzystania z materiałów znajdujących się w kąciku matematycznym.
2. Powtórzenie wiersza „My jesteśmy przedszkolaki”.
3. Zabawa integracyjna: „Miś szuka przyjaciela”. Dzieci siedzą w kole, a ochotnik znajduje się w środku. Dzieci powtarzają słowa rymowanki, a miś, czyli osoba w środku wypowiada imię kolegi, którego zaprasza do koła. Wskazane dziecko przytula „misia” siedzącego w środku i zajmuje jego miejsce. Zabawa trwa do momentu, aż wszystkie osoby zostaną misiem.

„Miś”
Tam pod drzewem siedzi miś.
Miś jest trochę smutny dziś.
Szuka kolegi miłego, który pocieszy smutnego.
Rozgląda się wszędzie - kto nim będzie?
3. Śpiewanie piosenki „A Ty Zuchu”.
4. Wdrażanie do zasuwania krzeseł po skończonym posiłku.
5. Relaksacja - słuchanie wybranych przez nauczyciela bajek i opowiadań w których występują misie: „Kubuś Puchatek i przyjaciele” w ramach akcji CPCD.

Opracowała: Anna Nowak
Literatura pomocnicza:
1. „Od przedszkolaka do pierwszaka. Jestem trzylatkiem - będę czterolatkiem” - program wychowania przedszkolnego, I. Broda, wyd. WSiP.
2. Miesięcznik Bliżej przedszkola 10.181/2016.
3. Przewodnik Bliżej Przedszkola nr 6.189/2017.
4. Miesięcznik Bliżej przedszkola 7-8.178-179 magazyn specjalny 2016.
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0