Katalog Aleksandra Kowal, 2018-01-30 Poznań Zajęcia zintegrowane, Konspekty scenariusz zajeć z edukacji matematycznejScenariusz zajęć z edukacji matematycznej Data: Klasa: 3 Temat lekcji: Rozwiązujemy zadania tekstowe. Quiz. Czas trwania zajęć: 1 godzina Formy pracy : grupowa- jednolita Metody pracy: gra dydaktyczna- quiz Środki dydaktyczne: tablica interaktywna, komputer, rzutnik, prezentacja multimedialna Cel ogólny: Doskonalenie umiejętności rozwiązywania zadań tekstowych Cele szczegółowe: uczeń: - analizuje treść zadania i szuka jego rozwiązania, - wykonuje odpowiednie obliczenia i potrafi wytłumaczyć rozwiązanie zadania, - potrafi porozumiewać się i współpracować w grupie, - uczy się zdrowej rywalizacji. Przebieg zajęć: 1. Wprowadzenie do tematu lekcji. 2. Czynności organizacyjne- przygotowanie sali do zabawy, podział uczniów na grupy. 3. Przypomnienie zasad rozwiązywania zadań tekstowych: a) Zrozumienie zadania- przeczytanie treści zadania ze zrozumieniem, b) Ułożenie planu rozwiązania- wypisanie danych („Co wiemy?), ilustracja zadania, szukanie możliwości jego rozwiązania, c) Wykonanie planu -właściwe obliczenia, d) Ułożenie odpowiedzi- zapisanie odpowiedzi na zadane w treści zadania pytanie, 4. Przypomnienie zasad quizu. Uczniowie zostają podzieleni na grupy. Rozpoczynając od pierwszej drużyny, uczniowie wybierają losowe numery zadań. Nauczyciel czyta treść zadania, a następnie prezentuje je uczniom na tablicy multimedialnej. Grupy przystępują do próby rozwiązania zadania- każdy zawodnik włącza się w pracę zmierzającą do ustalenia prawidłowej odpowiedzi. Jeżeli grupa uzna, że zna odpowiedź na zadane pytanie, zgłasza nauczycielowi zakończenie pracy poprzez podniesienie ręki. Wówczas jeden z zawodników podchodzi do nauczyciela i udziela odpowiedzi. Liczy się kolejność zgłoszeń. Punkty otrzymują 3 pierwsze grupy, które udzielą prawidłowej odpowiedzi na pytanie. 3 punkty- uzyskuje najszybsza drużyna, 2 punkty- kolejna grupa, 1 punkt- ostatnia grupa udzielająca prawidłowej odpowiedzi. Wyniki zapisywane są przez nauczyciela na tablicy. Quiz wygrywa drużyna, która zdobędzie najwięcej punktów. Zawodnicy otrzymują tytuł „Mistrza matematyki” i otrzymują ocenę WSPANIALE. 5. Rozpoczęcie quizu. 6. Podsumowanie zabawy, wyłonienie wygranych. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |