Katalog

Aleksandra Kowal, 2018-01-30
Poznań

Zajęcia zintegrowane, Konspekty

scenariusz zajeć z edukacji matematycznej

- n +

Scenariusz zajęć z edukacji matematycznej

Data:
Klasa: 3
Temat lekcji: Rozwiązujemy zadania tekstowe. Quiz.
Czas trwania zajęć: 1 godzina

Formy pracy :
grupowa- jednolita

Metody pracy:
gra dydaktyczna- quiz

Środki dydaktyczne:
tablica interaktywna, komputer, rzutnik, prezentacja multimedialna

Cel ogólny:
Doskonalenie umiejętności rozwiązywania zadań tekstowych

Cele szczegółowe: uczeń:
- analizuje treść zadania i szuka jego rozwiązania,
- wykonuje odpowiednie obliczenia i potrafi wytłumaczyć rozwiązanie zadania,
- potrafi porozumiewać się i współpracować w grupie,
- uczy się zdrowej rywalizacji.

Przebieg zajęć:
1. Wprowadzenie do tematu lekcji.
2. Czynności organizacyjne- przygotowanie sali do zabawy, podział uczniów na grupy.
3. Przypomnienie zasad rozwiązywania zadań tekstowych:

a) Zrozumienie zadania- przeczytanie treści zadania ze zrozumieniem,
b) Ułożenie planu rozwiązania- wypisanie danych („Co wiemy?), ilustracja zadania, szukanie możliwości jego rozwiązania,
c) Wykonanie planu -właściwe obliczenia,
d) Ułożenie odpowiedzi- zapisanie odpowiedzi na zadane w treści zadania pytanie,

4. Przypomnienie zasad quizu. Uczniowie zostają podzieleni na grupy. Rozpoczynając od pierwszej drużyny, uczniowie wybierają losowe numery zadań. Nauczyciel czyta treść zadania, a następnie prezentuje je uczniom na tablicy multimedialnej.
Grupy przystępują do próby rozwiązania zadania- każdy zawodnik włącza się w pracę zmierzającą do ustalenia prawidłowej odpowiedzi. Jeżeli grupa uzna, że zna odpowiedź na zadane pytanie, zgłasza nauczycielowi zakończenie pracy poprzez podniesienie ręki. Wówczas jeden z zawodników podchodzi do nauczyciela i udziela odpowiedzi. Liczy się kolejność zgłoszeń.
Punkty otrzymują 3 pierwsze grupy, które udzielą prawidłowej odpowiedzi na pytanie.

3 punkty- uzyskuje najszybsza drużyna,
2 punkty- kolejna grupa,
1 punkt- ostatnia grupa udzielająca prawidłowej odpowiedzi.

Wyniki zapisywane są przez nauczyciela na tablicy. Quiz wygrywa drużyna, która zdobędzie najwięcej punktów. Zawodnicy otrzymują tytuł „Mistrza matematyki” i otrzymują ocenę WSPANIALE.

5. Rozpoczęcie quizu.
6. Podsumowanie zabawy, wyłonienie wygranych.
Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.