AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Wojciech Jaworski, 2018-02-09
Zawichost

Awans zawodowy, Plany rozwoju zawodowego

Plan Rozwoju Zawodowego o stopień nauczyciela dyplomowanego Wojciech Jaworski

- n +


Młodzieżowy Ośrodek Wychowawczy
im. Janusza Korczaka w Zawichoście



PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO


NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ
NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO



Imię i nazwisko: Wojciech Jaworski
Termin rozpoczęcia stażu: 1 września 2017r.
Okres stażu: 2 lata i 9 miesięcy
Planowany termin zakończenia stażu: 31 maja 2020r.



Zawichost, wrzesień 2017r.
WSTĘP
Jestem wychowawcą internatu w Młodzieżowym Ośrodku Wychowawczym im. Janusza Korczaka w Zawichoście. Posiadam dziewięcioletni staż pracy w zawodzie nauczyciela.
Celem podstawowym mojego stażu będzie rozwój osobisty i zawodowy, a dopełnieniem tego okresu uzyskanie w wyniku postępowania kwalifikacyjnego stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego.
W okresie stażu jako nauczyciel mianowany będę realizować powinności i wymagania kwalifikacyjne zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2013 roku w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli, a w szczególności następujące punkty:
§ 8 ust. 2 pkt 1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej, lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły.

§ 8 ust. 2 pkt 2 Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej.

§ 8 ust. 2 pkt 3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć.

§ 8 ust. 2 pkt 4 a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich.

§ 8 ust. 2 pkt 4 c Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych.

§ 8 ust. 2 pkt 4 e Wykonanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami.

§ 8 ust. 2 pkt 5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony.

Efektem realizacji w/w punktów zawartych w planie rozwoju zawodowego będzie wyższy standard mojej pracy, a w konsekwencji wzrost kompetencji uczniów i jakości pracy szkoły.
§ 8 ust. 2 pkt 1
Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły.

Lp. Zadania do realizacji
Forma/Metoda
realizacji Termin wykonania Dowody realizacji

1.








2.















3.









































4.



5.





6.







7.



Zapoznanie się z procedurami awansu zawodowego.







Realizacja zadań związanych z usprawnianiem pracy szkoły.













Doskonalenie warsztatu pracy, poszerzanie wiedzy i umiejętności w zakresie pracy wychowawczej i resocjalizacyjnej, a tym samym podniesienie jakości pracy MOW.





































Promocja szkoły.



Organizacja wycieczek.





Organizacja uroczystości szkolnych.







Opracowanie programu i prowadzenie zajęć terapeutycznych treningu siłowego i piłki nożnej
- Zapoznanie się z aktualnymi przepisami prawa oświatowego (ustawy, rozporządzenia, KN).

- Przeanalizowanie materiałów dotyczących awansu zawodowego.



- Analiza dokumentów (Statut MOW, Regulamin Ośrodka, Regulamin promocji śródrocznej, Program wychowawczo-Profilaktyczny, Regulamin koła sympatyków wolontariatu, Procedury: postępowania w sytuacji użycia przymusu bezpośredniego, postępowania w wypadku ucieczki wychowanka, urlopowania wychowanków, korzystania z telefonów komórkowych, Wewnątrzszkolny System Oceniania, Regulamin Rady Pedagogicznej, Plan Rozwoju Ośrodka itd.)



- Udział w posiedzeniach Rady Pedagogicznej.

- Aktywny udział w tworzeniu oraz zmianach w dokumentach szkolnych.

- Aktywny udział w formach doskonalenia zawodowego wynikający z potrzeb własnych i szkoły (kursy, szkolenia, warsztaty metodyczne, konferencje).

- Warsztaty szkoleniowe

- Systematyczne pogłębianie wiedzy poprzez studiowanie literatury fachowej.

- Stosowanie aktywizujących metod nauczania.

- Praktyczne wykorzystywanie w pracy z wychowankami nowych rozwiązań merytorycznych i metodycznych.

- Opracowywanie scenariuszy zajęć, konspektów, gromadzenie pomocy dydaktycznych i innych materiałów potrzebnych do prowadzenia różnorodnych zajęć.


- Poszukiwanie nowych sposobów na efektywną współpracę z rodzicami/opiekunami prawnymi.

- Dbałość o estetykę pomieszczeń grupowych i siłowni.

- Obserwacja i analiza umiejętności uczniów.



- Współorganizacja imprezy rekreacyjno-sportowej Nordic Walking „… o krok dalej”

- - Wyjazdy, wycieczki krajoznawcze w celu integracji grupy, rozbudzania aktywności, lepszego poznania się oraz wzbogacenia rozwoju emocjonalnego wychowanków.

- Przygotowanie wychowanków do imprez i uroczystości wynikających z kalendarium Ośrodka.



- Prowadzenie zajęć.
- Prezentacja osiągnięć.
Wrzesień 2017r.









Wrzesień 2017,2018,2019













W ciągu stażu.

Wrzesień 2017, 2018,2019


W ciągu stażu




W ciągu stażu.

Na bieżąco.


Na bieżąco w okresie stażu.


Na bieżąco.




W ciągu stażu.


















czerwiec 2018-2020



W ciągu stażu.





Według harmonogramu
W ciągu stażu.






Cały okres stażu.







Wniosek o rozpoczęcie stażu i plan rozwoju zawodowego opracowany według wymagań i powinności oraz potrzeb szkoły.





Posiadanie bieżących wiadomości.












Protokoły.

Potwierdzenie Dyrektora Ośrodka


Zaświadczenia o ukończonych formach doskonalenia.


Zaświadczenia










Scenariusze zajęć. Konspek-ty.



Potwierdzenie Dyrektora Ośrodka.






Notatki.



Potwierdzenie Dyrektora Ośrodka.

Sprawozdanie. Potwierdzenie Dyrektora Ośrodka, karta wycieczki.




Potwierdzenie Dyrektora Ośrodka, Sprawozdanie.






Program.
Sprawozdanie.
Dziennik zajęć terapeutycznych
§ 8 ust. 2 pkt 2
Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej.

Zadania do realizacji
Forma/Metoda
realizacji Termin wykonania Dowody realizacji

1.














2.
Wykorzystanie w pracy technologii komputerowej.













Wykorzystanie Internetu.
- Przygotowanie dokumentacji dotyczącej awansu zawodowego.

- Wykorzystywanie techniki komputerowej do opracowania materiałów do pracy (karty pracy, testy itp.)


- Opracowywanie dla potrzeb własnych i szkoły dyplomów, komunikatów, zaproszeń itp.

- Przygotowywanie zajęć z wykorzystaniem komputera (prezentacje multimedialne).


- Wykorzystanie Internetu, jako źródła wiedzy i doświadczenia innych nauczycieli.

- Korzystanie ze stron MEN (śledzenie zmian w przepisach oświatowych).


- Gromadzenie i zamieszczanie materiałów na stronie internetowej Ośrodka.


- Publikacja planu rozwoju zawodowego
oraz innych opracowanych materiałów na stronach internetowych.
Sierpień 2017


Na bieżąco.




Na bieżąco.


W ciągu roku szkolnego



Cały okres stażu.


Na bieżąco.



Na bieżąco przez okres stażu.


Październik 2016






Plan rozwoju zawodowego.


Sprawozdanie.











Wykazy stron internetowych.






Potwierdzenie na stronie internetowej Ośrodka.










8 ust. 2 pkt 3
Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć.

Lp. Zadania do realizacji
Forma/Metoda
realizacji Termin wykonania Dowody realizacji

1.
Dzielenie się swoją wiedzą i doświadczeniem.
- Prowadzenie zajęć
otwartych dla nauczycieli oraz innych zainteresowanych osób.


- Konsultowanie się, prezentowanie materiałów uzyskanych podczas szkoleń, pomoc nauczycielom będącym na drodze awansu zawodowego ze szkoły macierzystej i innych szkół.


- Współpraca z pedagogiem, psychologiem, socjoterapeutą.

- Współpraca z wychowawcami innych grup, dyskusja, wymiana doświadczeń, materiałów, wspólne przygotowywanie uroczystości na terenie Ośrodka i poza nim.


- Opracowywanie nowych i udostępnianie posiadanych konspektów zajęć, planów, scenariuszy.

Przez okres stażu.





Na bieżąco w okresie stażu.





W ciągu stażu.










Według potrzeb.



Scenariusze, konspekty,
potwierdzenia.



Notatki ze spotkań,
potwierdzenia odbytych spotkań w danym gronie.
Poglądowe materiały.



Potwierdzenie Dyrektora Szkoły.









Materiały w formie zapisów elektronicznych i poglądowe wydruki danych opracowań.
§ 8 ust. 2 pkt 4 a
Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich.

Lp. Zadania do realizacji
Forma/Metoda
realizacji Termin wykonania Dowody realizacji

1.


Opracowanie i wdrożenie własnego programu pracy wychowawczej, opiekuńczej, terapeutycznej lub profilaktycznej.




- Opracowanie i wdrożenie do realizacji programu zajęć grupy I.


- Opracowanie i wdrożenie do realizacji programu zajęć terapeutycznych poprzez sport




W ciągu stażu.




.





Program.



§ 8 ust. 2 pkt 4 c
Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych.

Lp. Zadania do realizacji
Forma/Metoda
realizacji Termin wykonania Dowody realizacji

1.







2.






3.










4.






Poznanie sytuacji środowiskowej i rodzinnej wychowanków oraz diagnozowanie ich potrzeb.





Aktywne i bezpieczne
spędzanie czasu
wolnego przez uczniów.




Promocja zdrowego i aktywnego trybu życia oraz spędzania czasu wolnego.









Rozwijanie zainteresowań wychowanków.




- Rozmowy z rodzicami wychowanków lub ich prawnymi opiekunami.
Kontakty i współpraca z pedagogiem, psychologiem i socjoterapeutą.


- Uczestnictwo podczas zajęć rekreacyjno-sportowych w ramach zajęć pozalekcyjnych i pozaszkolnych- Nordic Walking.



- Pogadanki
- Zajęcia terapeutyczne z piłki nożnej.
- Zajęcia związane z profilaktyką uzależnień.
- Uczestnictwo w zajęciach rekreacyjno-sportowych,
wycieczki rowerowe.
- Współpraca z pokrewnymi placówkami.
- Przygotowanie wychowanków do zawo-dów międzyośrodkowych.
- Udział w zawodach, turniejach międzyośrodkowych.

W ciągu całego stażu.







W trakcie stażu zgodnie z planem pracy w danym roku szkolnym.





W ciągu całego stażu.











W ciągu stażu.



Notatki.







Potwierdzenie Dyrektora Ośrodka.





Potwierdzenie Dyrektora Ośrodka, sprawozdanie.










Potwierdzenie Dyrektora Ośrodka.





§ 8 ust. 2 pkt 4 e
Wykonanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami.

Lp. Zadania do realizacji
Forma/Metoda
realizacji Termin wykonania Dowody realizacji

1.



2.




3.









4.






5.



6.








7.






8.






9.
Współpraca z Policją.



Współpraca z Sądami.




Współpraca z nauczycielami, wychowawcą klasy, pedagogiem, psychologiem szkolnym.






Współpraca z PPP i OZSS.






Współpraca w organizowaniu akcji prowadzonych przez szkołę.


Współpraca ze szkołami, domami dziecka i instytucjami do których uczęszczał wychowanek.






Udoskonalenie współpracy z rodzicami i opiekunami prawnymi wychowanków.





Współpraca ze Służbą Zdrowia.






Współpraca z LOSZ PSNW.





- Interweniowanie w zagrożeniach,
- Systematyczna wymiana informacji.


- Przygotowanie opinii o wychowankach,
- Współpraca z kuratorami.



- Pomoc wychowankom w osiąganiu powodzenia szkolnego – bieżąca kontrola ocen i postępów w nauce w szkole, wspólne rozwiązywanie problemów wychowawczych i edukacyjnych.
- Konsultacje i współpraca w organizowaniu pomocy uczniom potrzebującym.

- Opracowywanie IPET zgodnie z zaleceniami specjalistów.
- Zbieranie i analiza specjalistycznych informacji o wychowanku.



- Współorganizowanie akcji : Sprzątanie Świata itp.

- Analiza dokumentacji, bezpośrednie kontakty w sprawach wychowanków.





- Kontakty telefoniczne, informowanie o bieżących potrzebach wychowanków, zachęcanie rodziców do odwiedzin wychowanków, pobyty wychowanków w domach rodzinnych.

- Współpraca w zakresie opieki zdrowotnej i medycznej nad wychowankiem.

- Współpraca z pielęgniarką szkolną.


- Współpraca w organizowaniu zajęć i imprez rekreacyjno-sportowych Nordic Walking.




Cały okres stażu.



Cały okres stażu.




Cały okres stażu.









W trakcie stażu.










W ciągu stażu. Wg potrzeb.








Na bieżąco.





W ciągu stażu. Wg potrzeb.






W ciągu stażu.
Potwierdzenie Dyrektora
Ośrodka, potwierdzenia.


Opinie, wnioski.




Potwierdzenie Dyrektora.









IPET.



Potwierdzenie Dyrektora.






Notatki.
Dokumentacja.







Potwierdzenie Dyrektora Szkoły.




Notatki.






Potwierdzenie Dyrektora Szkoły, koordynatora LOSZ PSNW, sprawozdanie.


.






§ 8 ust. 2 pkt 5
Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony.

Lp. Zadania do realizacji
Forma/Metoda
realizacji Termin wykonania Dowody realizacji

1.
Opis i analiza problemów edukacyjnych lub wychowawczych.
- Opis dwóch problemów: ucznia mającego trudności w opanowaniu materiału, bądź wykazującego niechęć do jakiejkolwiek aktywności sportowej oraz ucznia zdolnego;
- zdiagnozowanie wybranych problemów
- ustalenie i wdrożenie środków
zaradczych,
- wyciągnięcie wniosków.
- wprowadzenie działań naprawczych.
W ciągu stażu




Opis i analiza przypadków


Opracował: mgr Wojciech Jaworski


Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0