Katalog Anna Sienkiewicz, 2018-02-09 Darłowo Awans zawodowy, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego na stopień nauczyciela mianowanegoPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NA STOPIEŃ NAUCZYCIELA MIANOWANEGO Opracowany na podstawie: Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2013r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (tekst znowelizowany Dz U z 2013 r. poz. 393 Ustawy o systemie Oświaty z dnia 13 czerwca 2013 r. Nauczyciel kontraktowy: mgr Anna Sienkiewicz Miejsce odbywania stażu: Niepubliczne przedszkole ze żłobkiem „Przedszkole przy szkole” Czas trwania stażu: 2 lata i 9 miesięcy Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2017 r. Planowana data zakończenia stażu: 31.05.2020 r. § 7 ust. 2 pkt 1 Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach Lp. Zadania do wykonania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania 1. Poznanie procedury awansu zawodowego. Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego nauczycieli (m.in. zapoznanie z rozporządzeniem MEN z 1 marca 2013 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (z późn. zmianami) IX 2017r. przedłożenie wniosku o rozpoczęcie stażu opracowanie projektu planu rozwoju zawodowego zbiór dokumentacji (biblioteczka) 2. Współpraca z opiekunem stażu. Rozmowa z opiekunem stażu i zawarcie „kontraktu” określającego przejrzyste warunki współpracy i wzajemnej obserwacji zajęć (harmonogram) IX 2017r. kontrakt harmonogram współpracy 3. Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna i innych nauczycieli. obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu (raz na dwa miesiące) i innych nauczycieli omówienie obserwowanych zajęć cały okres stażu wnioski z obserwowanych zajęć (notatka) 4. Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu. przeprowadzenie zajęć w obecności opiekuna (raz na dwa miesiące) omówienie przeprowadzonych zajęć w obecności opiekuna (konsultacje, opracowanie konspektów zajęć, analiza) cały okres stażu scenariusze zajęć wnioski z przeprowadzonych zajęć (notatka) 5. Diagnozowanie własnych potrzeb w zakresie niezbędnych oraz możliwych form doskonalenia własnego warsztatu pracy. analiza mocnych i słabych stron reprezentowanego przez nauczyciela warsztatu pracy (autorefleksja i samoocena) cały okres stażu plan rozwoju zawodowego 6. Poszerzanie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego udziału w wewnątrzszkolnym i zewnętrznym doskonaleniu. udział w różnych instytucjonalnych formach kształcenia zawodowego (kursy, warsztaty, konferencje, szkolenia e-konferencje, w sferze zarówno dydaktycznej, jak i wychowawczej) uczestniczenie w pracach Rady Pedagogicznej, radach szkoleniowych i innych wewnątrzszkolnych formach doskonalenia nauczycieli, udział w zajęciach otwartych realizowanych przez innych nauczycieli cały okres stażu zaświadczenia o ukończonych kursach, warsztatach, o udziale w szkoleniach potwierdzenie udziału w spotkaniach dyplom 7. Organizowanie imprez, uroczystości, akcji Pasowanie na przedszkolaka Jasełka Dzień Babci i Dziadka Bal karnawałowy Dzień Mamy i Taty Pożegnanie 6-latków Cały okres stażu Scenariusze imprez, uroczystości 8. Pełnienie dodatkowych funkcji w przedszkolu. wykonywanie zakresu obowiązków wynikających z powierzonych funkcji dodatkowych na dany rok szkolny organizacja uroczystości przedszkolnych i współorganizacja uroczystości przedszkolnych aktywny i systematyczny udział w zebraniach Rady Pedagogicznej opieka nad salą przedszkolną (przygotowywanie gazetek, tablic informacyjnych, wystrój sali) Cały okres stażu Wpis w dzienniku Sprawozdania śródroczne Plan roczny przedszkola 9. Rozbudowa własnego warsztatu pracy. gromadzenie i aktualizacja własnej biblioteki przedmiotowej stosowanie aktywnych metod nauczania, opracowanie i uzupełnianie zaplecza pomocy dydaktycznych – gazetki, testy, itp. samodzielne studiowanie literatury pedagogicznej i psychologicznej systematycznie w okresie całego stażu zbiór kart pracy, scenariuszy zajęć notatki, spis lektur 10. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju. gromadzenie dokumentacji (świadectw, zaświadczeń, programów, scenariuszy, itp.) napisanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego złożenie wniosku o postępowanie kwalifikacyjne cały okres stażu V 2020 r. VI 2020 r. wpisy w dokumentacji przebiegu stażu potwierdzenie opiekuna stażu o gromadzeniu dokumentacji treść sprawozdania wniosek wraz z wymaganą dokumentacją. § 7 ust. 2 pkt 2 Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych Lp. Zadania do wykonania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania 1. Rozpoznawanie możliwości i potrzeb dzieci znajdujących się w grupie. poznanie postaw, zachowań i problemów reprezentowanych przez daną grupę wiekową planowanie pracy dydaktyczno-wychowawczej w oparciu o potrzeby i umiejętności dzieci obserwacja i analiza możliwości dzieci rozmowy indywidualne z dziećmi i ich rodzicami cały okres stażu bieżąca dokumentacja, notatki 2. Indywidualizacja procesów wychowawczych. prowadzenie diagnozy przedszkolnej i uwzględnienie jej wyników w planowaniu bieżącej pracy korekcyjno-kompensacyjnej współpraca z pedagogiem i logopedą szkolnym stosowanie różnorodnych aktywnych metod i form w pracy z dziećmi uwzględniając ich potrzeby, możliwości i zainteresowania cały okres stażu bieżąca dokumentacja, notatki 3. Współpraca ze środowiskiem lokalnym. nawiązanie współpracy z instytucjami wspomagającymi pracę przedszkola. cały okres stażu (według potrzeb) notatki, adnotacje w dzienniku zestaw informacji na temat lokalnej oferty kulturalnej i edukacyjnej 4. Współpraca z rodzicami. współpraca z rodzicami w celu ujednolicenia oddziaływań dydaktycznych i wychowawczych. prowadzenie spotkań grupowych z rodzicami. rozmowy indywidualne. zorganizowanie kącika dla rodziców informujących o zamierzeniach dydaktyczno – wychowawczych i opiekuńczych. wystawy prac plastycznych. przekazywanie informacji o gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole. włączenie rodziców do organizowania i współuczestnictwa w uroczystościach organizowanie zajęć otwartych dla rodziców Cały okres stażu Lista obecności Tablica ogłoszeń Tablica z pracami dzieci Wpis do dziennika 5. Działalność w ramach pracy dydaktyczno – wychowawczej. organizowanie lub współorganizowanie wycieczek, przygotowywanie uroczystości przedszkolnych organizowanie i przygotowywanie dzieci do uroczystości przedszkolnych oraz uroczystość poza przedszkolnych , współtworzenie dekoracji oraz materiałów na uroczystości cały okres stażu (zgodnie z kalendarzem uroczystości) scenariusze adnotacje w dzienniku notatki, fotografie umieszczane na stronie internetowej szkoły 6. Współpraca ze specjalistycznymi poradniami. w porozumieniu z rodzicami kierowanie dzieci do Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej, o ile zaistnieje taka potrzeba cały okres stażu (wg potrzeb) Wpis do dziennika § 7 ust. 2 pkt 3 Umiejętność wykorzystywania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej Lp. Zadania do wykonania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania 1. Wykorzystanie w praktyce technologii komputerowej i informacyjnej. nabywanie i doskonalenie umiejętności obsługi komputera korzystanie z Internetu (wykorzystanie zasobów portali edukacyjnych do doskonalenia pracy własnej) przygotowanie materiałów dydaktycznych (scenariuszy, kart pracy) na komputerze opracowanie dokumentacji przedszkolnej (np. rozkładów materiału, planów współpracy z rodzicami) przygotowywanie dyplomów i ogłoszeń wymiana doświadczeń z nauczycielami poprzez przekazywanie informacji drogą internetową przygotowywanie notatek z uroczystości szkolnych opracowanie i przeprowadzanie zajęć z wykorzystaniem technologii komputerowej przygotowanie prezentacji multimedialnej na zajęcia dokumentowanie przebiegu stażu cały okres stażu scenariusze, dyplomy plany pracy karty pracy potwierdzenia 2. Publikacje w Internecie. umieszczenie w Internecie publikacji dotyczących pracy zawodowej cały okres stażu strona internetowa (wydruki) zaświadczenie 3. Korzystanie z edukacyjnych serwerów internetowych. śledzenie zmian w przepisach prawa oświatowego za pośrednictwem Internetu korzystanie ze stron MEN, www.literka.pl, www.publikacje.edu.pl, www.edux.pl, i innych cały okres stażu wydruki § 7 ust. 2 pkt 4 Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowaniu w sprawach nieletnich, w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań Lp. Zadania do wykonania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania 1. Rozwijanie własnych kompetencji pedagogicznych. udział w kursach, warsztatach służących poszerzeniu wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki, czy też umiejętności wychowawczych cały okres stażu potwierdzenia udziału (zaświadczenia) 2. Gromadzenie i studiowanie literatury z wybranych zagadnień psychologii, pedagogiki i dydaktyki. studiowanie literatury z dziedziny psychologii, pedagogiki, dydaktyki sporządzanie notatek z przeczytanych książek wdrażanie propozycji metodycznych zaczerpniętych z literatury fachowej cały okres stażu (na bieżąco) notatki (ksero) z literatury 3. Aktywne realizowanie zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych. bieżące rozwiązywanie problemów wychowawczych i dydaktycznych rozmowy i konsultacje z dyrektorem, opiekunem stażu, innymi nauczycielami. wykorzystanie znajomości zagadnień z zakresu pedagogiki, psychologii i dydaktyki w codziennej pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami współdziałanie z rodzicami/opiekunami podczas kierowania dzieci na badania do poradni psychologiczno – pedagogicznej. współpraca i rozmowy z rodzicami cały okres stażu dokumentacja podjętych działań dokumentacja do PPP programy pracy § 7 ust. 2 pkt 5 Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania przedszkola, w której nauczyciel odbywa staż Lp. Zadania do wykonania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania 1. Analiza przepisów prawa oświatowego oraz dokumentacji szkolnej. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2013 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. z dnia 26 marca 2013 r.); Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego Analiza dokumentacji przedszkolnej, zwłaszcza: statutu przedszkola programu wychowawczego przedszkola planu pracy przedszkola Prowadzenie dokumentacji przedszkolnej zgodnie z procedurami cały okres stażu potwierdzenie opiekuna stażu o analizie wymienionych dokumentów znajomość przepisów dokumentacja Niniejszy plan ma charakter otwarty i możliwe są jego modyfikacje zgodnie z potrzebami przdszkola i własnymi. Zatwierdzam do realizacji Darłowo, ……………………… ………………………………………………………… (Data) (Podpis i pieczęć Dyrektora Przedszkola) ………………………………………………………… (Podpis nauczyciela) Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |