AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Renata Bereś, 2018-02-14
Łódź

Zajęcia zintegrowane, Scenariusze

Scenariusz zajęcia "Twórcze zabawy integracyjne"

- n +

Scenariusz zajęcia organizowanego w gr. pszczółki dzieci 5 i 6 letnich z udziałem dzieci ze Szkoły Podstawowej Nr 113 przeprowadzony przez Renatę Bereś w dniu 18.01.2018 r.
Temat: Twórcze zabawy integracyjne.
Cel ogólny:
Stwarzanie okazji do działań twórczych w różnorodnej dziecięcej aktywności.
Cele operacyjne: Dziecko:
-nawiązuje poprawne relacje rówieśnicze z dziećmi z klasy I ze Szkoły Podstawowej Nr 113 , -jest twórcze w proponowanych przez nauczyciela działaniach, -współdziała w zespole podczas wykonywania pracy plastycznej , -uważnie słucha wypowiedzi innych -przestrzega kolejności wypowiadania się

Metody: -czynne: zadań stawianych do wykonania, samodzielnych doświadczeń
-słowne: rozmowa,
-lista atrybutów,
- swobodnej ekspresji ruchowej, plastycznej, muzycznej
-R. Labana, Klanzy
Formy pracy: z całą grupą.
Środki dydaktyczne: wizytówki w kształcie bałwanka, nagrania muzyczne, , karty pracy, materiały plastyczne
Przebieg:
1.Powitanie gości. Zabawa muzyczno -ruchowa "Witam na spotkaniu wszystkich"– wprowadzenie w dobry nastrój, wybór wizytówek w różnych kolorach, wpisanie imion. 2. Podanie celu zajęcia. Przypomnienie zasad obowiązujących na zajęciu. 3. "Podaj imię swe"- zabawa na przywitanie- dzieci chodzą, podskakują, śpiewają słowa piosenki. Na słowa "przykleję się"- łączą się w pary w jakimś ruchu np. kolanami. 4."Pada, pada śnieg "-zabawa integracyjna
5.Zabawa ilustrowana ruchem do piosenki "Bałwanek" 6. Zima jest ... Zimą można ...dokończenie zdania- rundka w kole. 7. Zabawa w parach "Lustro " - jedno dziecko wykonuje dowolne ruchy, drugie stojące naprzeciw niego powtarza je (zmiana ról); 8.Praca plastyczna w zespołach. Wszystkie dzieci podzielone są na zespoły. Każdy zespół wykonuje inną pracę:
I grupa- "Nasze dłonie"- tworzenie kompozycji z wyciętych dłoni, dorysowywanie elementów. II grupa- "Geometryczny obrazek"- kompozycja z figur geometrycznych.
III grupa-Pejzaż zimowy z gazet".
IV grupa- "Pejzaż zimowy z płatków kosmetycznych"- V grupa - "Obrazki z kółek"- przekształcanie 9. Nadawanie tytułów- przedstawianie prac na forum grupy.
10. Podsumowanie. Ewaluacja -rozmowa na temat co im sie podobało, co sprawiało im trudność. Słodki poczęstunek.













Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.