Katalog Magdalena Trawińska, 2018-02-19 Wrocław Matematyka, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego - awans na nauczyciela dyplomowanegoSzkoły Specjalne przy Zakładzie Poprawczym Ministerstwa Sprawiedliwości w Sadowicach PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO Magdaleny Trawińskiej nauczycielki matematyki i fizyki ubiegającej się o stopień awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego Czas trwania stażu: 2 lata i 9 miesięcy Termin rozpoczęcia stażu: 1 września 2015r. Termin zakończenia stażu: 31 maja 2018r. W oparciu o: ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 1 marca 2013r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli. Cele szczegółowe stażu (zgodnie z § 8.1): 1. Podejmowanie działań mających na celu doskonalenie warsztatu i metod pracy, w tym doskonalenie umiejętności stosowania technologii informacyjnej i komunikacyjnej, 2. Realizowanie zadań służących podniesieniu jakości pracy szkoły, 3. Pogłębianie wiedzy i umiejętności służących własnemu rozwojowi oraz podniesieniu jakości pracy szkoły, samodzielne lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego, 4. Uzyskanie w wyniku postępowania kwalifikacyjnego stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego. WYMAGANIA NIEZBĘDNE DO UZYSKANIA STOPNIA NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO § 8.2. pkt.1. Zyskanie pozytywnych efektów pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły Zadania Formy realizacji Termin realizacji 1. Poszerzenie wiedzy i umiejętności podejmowania działań na rzecz podwyższenia jakości pracy szkoły. Udział w pracach komisji Rady Pedagogicznej Współpraca przy tworzeniu planu pracy szkół. cały okres stażu 2. Doskonalenie kompetencji zawodowych. Udział w różnych formach kształcenia i doskonalenia zawodowego, adekwatny do potrzeb nauczyciela i placówki. Samokształcenie poprzez czytanie publikacji specjalistycznej. cały okres stażu 3. Wzbogacanie metod i form pracy dydaktycznej i wychowawczej. Wykorzystanie metod aktywizujących w procesie edukacyjnym. Praca z uczniem przejawiającym zdolności i wykazującym zainteresowanie zdobyciem nowych umiejętności . Praca z uczniem mającym duże problemy w nauce. Przygotowanie uczniów do udziału w konkursach. Organizacja, przygotowywanie zestawów zadań i schematu punktowania do szkolnych konkursów z matematyki. cały okres stażu zgodnie z planem konkursów § 8.2. pkt.2. Wykorzystywanie w pracy technologii informatycznej i komunikacyjnej Zadania Formy realizacji Termin realizacji 1. Stosowanie technologii komputerowej w pracy pedagogicznej. Prowadzenie zajęć z uczniami w pracowni komputerowej mających na celu uatrakcyjnienie prowadzonych lekcji. Opracowywanie prezentacji multimedialnych do wykorzystania na godzinach wychowawczych lub w czasie różnych uroczystości by rozszerzyć lub zaanektować nowe informacje w wychowankach w ciekawy sposób. Opracowanie testów, sprawdzianów, scenariuszy zajęć lekcyjnych, uroczystości, regulaminów, konkursów, dyplomów, informacji dla uczniów i rodziców. Przygotowanie pomocy dydaktycznych oraz narzędzi badawczych do sprawdzenia wiedzy i umiejętności matematycznych. Sporządzanie w formie tabel czy wykresów wyników z egzaminu gimnazjalnego celu przekazania rankingu uczniom. cały okres stażu czerwiec 2016/17/18r. § 8.2. pkt.3. Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć Zadania Formy realizacji Termin realizacji 1. Kształtowanie umiejętności przekazywania wiedzy i doświadczenia innym nauczycielom. Prowadzenie lekcji otwartych dla innych nauczycieli. Prowadzenie szkoleń w ramach rad pedagogicznych. cały okres stażu 2. Upowszechnianie i promocje własnych doświadczeń, metod i form pracy. Opublikowanie w portalu internetowym „Planu rozwoju zawodowego”. Dzielenie się wiedzą. i doświadczeniem z innymi nauczycielami (udostępnianie scenariuszy zajęć czy uroczystości szkolnych). w okresie stażu § 8.2. pkt.4.a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich Zadania Formy realizacji Termin realizacji 1. Nabywanie umiejętności projektowania własnych działań. Opracowanie, wdrożenie, realizacja i ewaluacja dydaktyczno-wychowawczego programu zajęć pozalekcyjnych z matematyki. w okresie stażu § 8.2. pkt.4.b Wykonywanie zadań doradcy metodycznego, egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej, eksperta komisji kwalifikacyjnej lub egzaminacyjnej dla nauczycieli ubiegających się o awans zawodowy, rzeczoznawcy do spraw podręczników Zadania Formy realizacji Termin realizacji 1. Uzyskanie tytułu egzaminatora Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej. Złożenie wniosku o przyjęcie na szkolenie dla kandydatów. Ukończenie kursu na egzaminatora. Wrzesień/ październik 2015r. w okresie stażu 2. Wykonywanie zadań egzaminatora. Udział w pracach komisji egzaminacyjnej. w okresie stażu 3. Wykorzystanie zdobytej wiedzy w praktyce. Przygotowywanie młodzieży do zewnętrznych egzaminów gimnazjalnych oraz sprawdzianu szóstoklasisty. cały okres stażu § 8.2. pkt.4.c Poszerzenie zakresu działań szkoły w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych Zadania Formy realizacji Termin realizacji 1. Rozwijanie zainteresowań młodzieży. Organizowanie i przeprowadzanie konkursów szkolnych. Organizowanie wycieczek dydaktyczno – krajoznawczych. w czasie ferii zimowych w okresie stażu 2. Podejmowanie działań na rzecz tworzenia tradycji szkolnej. Organizowanie uroczystości klasowych i szkolnych wynikających z kalendarza szkolnego . według harmonogramu 3. Organizowanie dodatkowych zajęć Prowadzenie zajęć dla uczniów najsłabszych, mających trudności w uczeniu się matematyki. w okresie stażu § 8.2. pkt.5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony Zadania Formy realizacji Termin realizacji Rozpoznawanie i rozwiązywanie problemów edukacyjnych lub wychowawczych. Analiza efektywności metod aktywizujących stosowanych w nauce przedmiotu. Praca z uczniem sprawiającym kłopoty wychowawcze. cały okres stażu Diagnozowanie osiągnięć uczniów. Współpraca z kadrą pedagogiczną przy tworzeniu Indywidualnych Programów Resocjalizacji. w okresie stażu Podsumowanie: Przygotowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego. Autorefleksja, analiza i opis realizacji planu rozwoju zawodowego. Uzyskanie oceny dorobku zawodowego. maj/czerwiec 2018r. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |