AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Joanna Korczyńska, 2018-03-01
Piława Górna

Język polski, Scenariusze

W kuchni pana Kleksa

- n +

Joanna Korczyńska
Scenariusz lekcji języka polskiego
Temat: W kuchni pana Kleksa
Cele lekcji językiem ucznia:
- przypomnisz sobie treść lektury,
- będziesz umiał samodzielnie pisać przepis kulinarny.
Pomoce - plansza ze wzorem przepisu, instrukcja dla ucznia.
Przebieg zajęć:
I. Nauczyciel informuje dzieci, że dzisiejszą lekcję spędzą w kuchni pana Kleksa.
Nauczyciel odczytuje fragment „Akademii pana Kleksa” mówiący o kuchni Kleksa. Następnie zadaje pytania:
-Jakich składników używał pan Kleks do gotowania? (kolorowe szkiełka, farby, kwiaty)
-Jakich przyrządów używał pan Kleks? (pompka powiększająca, pędzel, płomyki świec)
II. Nauczyciel informuje klasę, że przed nimi zadanie, w którym mogą popuścić wodze fantazji i wymyślić danie z kuchni pana Kleksa, zawierające magiczne składniki. Rozdaje uczniom instrukcję do pracy ze wzorem.
III. Zaprezentowanie wzoru przepisu – plansza.
IV. Nauczyciel rozdaje dzieciom kartki z poleceniem.
Zadanie:
Napisz przepis na potrawę godną pana Kleksa. Postaraj się, aby była oryginalna.
1. Najpierw napisz składniki wymyślonej potrawy, podaj ich dokładną ilość, np. 5 płatków róży.
2. Teraz czas na wykonanie.
3. Opisz czynności po kolei.
4. Zastosuj wyrazy: na początek, następnie, na koniec, itp.
5. Pisz tak, jakbyś komuś rozkazywał, np. dodaj, polej, pokrój.
V. Odczytanie przepisów.
VI. Zadanie domowe: Przepiszę poprawnie przepis. Dla chętnych (na szóstkę) –przepiszę przepis na kartkę z bloku i namaluję potrawę.



………………………………………………………………..
Instrukcja dla ucznia – W kuchni pana Kleksa

WZÓR:
Przepis na zupę pomidorową pana Kleksa
Składniki:
- trzy kwarty pomarańczowych szkiełek,
- garstka białego proszku,
- trochę wody,
- wymalowane zielone grochy,
- kilka płomyków świec.
Wykonanie
Na początek przygotuj ogromny rondel, wrzuć do niego trzy kwarty pomarańczowych szkiełek. Następnie dosyp garstkę białego proszku i dolej wody. Teraz cienkim pędzelkiem wymaluj zielone grochy. Na zakończenie dorzuć kilka płomyków świec. Gdy zupa będzie ciepła, podawaj.
Zadanie:
Napisz przepis na potrawę godną pana Kleksa. Postaraj się, aby była oryginalna.
1. Najpierw napisz składniki wymyślonej potrawy, podaj ich dokładną ilość, np. 5 płatków róży.
2. Teraz czas na wykonanie.
3. Opisz czynności po kolei.
4. Zastosuj wyrazy: na początek, następnie, na koniec, itp.
5. Pisz tak, jakbyś komuś rozkazywał, np. dodaj, polej, pokrój.
Wzoruj się na przepisie napisanym wyżej.
………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………..
Instrukcja dla ucznia – W kuchni pana Kleksa – wersja D

WZÓR:
Przepis na zupę pomidorową pana Kleksa
Składniki:
- trzy kwarty pomarańczowych szkiełek,
- garstka białego proszku,
- trochę wody,
- wymalowane zielone grochy,
- kilka płomyków świec.
Wykonanie
Na początek przygotuj ogromny rondel, wrzuć do niego trzy kwarty pomarańczowych szkiełek. Następnie dosyp garstkę białego proszku i dolej wody. Teraz cienkim pędzelkiem wymaluj zielone grochy. Na zakończenie dorzuć kilka płomyków świec. Gdy zupa będzie ciepła, podawaj.
Zadanie:
Napisz przepis na potrawę godną pana Kleksa. Postaraj się, aby była oryginalna.
1. Najpierw napisz składniki wymyślonej potrawy, podaj ich dokładną ilość, np. 5 płatków róży.
2. Teraz czas na wykonanie.
3. Opisz czynności po kolei.
4. Zastosuj wyrazy: na początek, następnie, na koniec, itp.
5. Pisz tak, jakbyś komuś rozkazywał, np. dodaj, polej, pokrój.
Wzoruj się na przepisie napisanym wyżej.
Nazwa potrawy: ……………………………………………………
Składniki
• ………………………………
• ……………………………….
• ……………………………….
• ………………………………
W garnku wymieszaj ……………………………… i ……………………………………..
Dodaj ………………………………………………………………………………………..
Następnie …………………………………… i …………………………………………… ...…………………………………………………………………………………………….
………………………………………………………………………………………………..
……………………………………………………………………………………………….. ……………………………………………………………………………………...................
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.