AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Natalia Stuchlik, 2018-03-14
Hażlach

Informatyka, Scenariusze

Dobra praktyka, informatyka

- n +

POMYSŁ DOBREJ PRAKTYKI

1. Autor/ szkoła / miejscowość:
Natalia Stuchlik/ SP Hażlach/
2. Tytuł dobrej praktyki:
Programujemy ze Scratchem
3. Przedmiot/ poziom nauczania (ew. klasa):
informatyka, klasa V

4. Cele (Czego uczniowie się nauczą? Odwołaj się do podstawy programowej (wymagania szczegółowe):
- zapoznanie się uczniów z interfejsem oraz funkcjonalnością aplikacji Scratch,
-dziecko dowiaduje się co to jest duszek,skrypt, kostium, scena,
-zapoznaje się z podstawowymi bloczkami,
-uczeń porusza się wśród programów na platformie.

5. Pomoce dydaktyczne (Jakie pomoce i narzędzia TIK są potrzebne do przeprowadzenia dobrej praktyki (programy, aplikacje, strony WWW itp.):
komputer,laptop, tablica interaktywna, film/kurs dla początkujących, który można znaleźć na Youtube.pl
6. Krótki opis pomysłu (Przedstaw zwięźle swój pomysł tak, aby inni nauczyciele i nauczycielki mogli go wykorzystać w swojej pracy):
Nauczyciel przedstawia uczniom film z podstaw programowaniu, programem Scratch, a następnie poprzez tablice interaktywną pokazuje każde narzędzie oraz podstawowy ruch. Daje możliwość dzieciom do swobodnej zabawy programem, w celu pobudzenia kreatywności.

7. Efekty pracy (Czego uczniowie się nauczyli? Co się sprawdziło? Dlaczego warto w tym przypadku zastosować TIK?):
Na lekcji uczniowie nauczyli się podstawowych funkcji w programie Scratch. Sami stworzyli, własne historyjki.
8. Załączniki (Materiały przygotowane przez nauczyciela (np. karty pracy, krzyżówki, quizy) oraz strona WWW, na której znajduje się dobra praktyka (prace uczniów stworzone w jej ramach
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0