Katalog Małgorzata Kosecka, 2018-03-14 Zduńska Wola Zajęcia przedszkolne, Scenariusze Zestaw ćwiczeń gimnastycznych dla dzieci 5-6-letnichZESTAW ĆWICZEŃ GIMNASTYCZNYCH NR 1 DLA DZIECI 5-6-LETNICH MIEJSCE ĆWICZEŃ: sala gimnastyczna PRZYBORY: woreczki w 4 kolorach, duża obręcz ZADANIA: • Nauka rzutu woreczkiem do celu (obręcz) prawą i lewą ręką oraz dwiema rękami • Sprawne ustawianie się w kole, parami • Kształtowanie umiejętności utrzymania równowagi I CZĘŚĆWSTĘPNA 1. Przygotowanie. Dzieci maszerują w kole. Z pojemników każde dziecko bierze woreczek i kładzie na głowę, maszerując dalej. Na sygnał naucz. Dzieci zatrzymują się i przekładają, przerzucają woreczek z ręki do ręki (oswajają się z nim, poznają kolor); podrzucają obiema rękami w górę. 2. „Ustawmy się” – zabawa ruchowa orientacyjno – porządkowa. Bieg w różnych kierunkach bez potrącania. Na sygnał słuchowy naucz. (kolor woreczka) np. czerwony, dzieci z woreczkami w takim kolorze ustawiają się w kole koło naucz. a następnym razem parami. II CZĘŚĆ GŁÓWNA 3. Ćwiczenie tułowia – skłony w przód. Siad skrzyżny. Woreczek dzieci kładą przed sobą. Skłon, dotknięcie czołem woreczka i wyprost. 4. Ćwiczenie tułowia – skłony boczne. Siad skrzyżny, woreczek w prawej ręce, skłon tułowia w prawo, odsunięcie wyprostowanej ręki z woreczkiem jak najdalej. To samo po przełożeniu woreczka do ręki lewej. 5. „Kotki bawią się woreczkami” – zabawa z elem. czworakowania. Dzieci w przysiadzie podpartym, przed każdym leży woreczek. Dzieci popychają woreczek przed sobą idąc na czworakach –naśladują zabawę małych kotków. Na sygnał – uderzenie w tamburyno wszyscy siadają i podnoszą w górę woreczek aby pokazać, że żaden nie zginął. 6. Ćwiczenie równoważne. Dzieci stoją na 1 nodze, drugą wznoszą. Przekładają woreczek pod wzniesioną nogą. Po opanowaniu tego ćwiczenia woreczek przerzucają pod kolanem. 7. „Berek – słupek” – zabawa bieżna. Dzieci w rozsypce. Jedno dziecko jest berkiem (udekorowane szarfą). „Berek” biega za uciekającymi dziećmi, starając się dotknąć kogoś a tym samym przekazać mu swoją rolę. Aby uchronić się przed schwytaniem uciekający przyjmuje w ostatniej chwili postawę słupka, czyli staje prosto i nieruchomo. Jeśli się poruszy berek dotyka go i następuje zmiana ról. 8. „Kto dalej rzucił” – zabawa z elem. rzutu. Dzieci ustawione obok siebie luźno. Rzucają woreczkami kolejno prawą ręką. Gdy wszystkie woreczki upadną naucz. ocenia kto rzucił najdalej. Dzieci biegną po woreczki i powtarzają rzut lewa ręką. 9. „Celowanie do obręczy” – zabawa z elem. celowania. Dzieci ustawione w kole, rzucają woreczkami do obręczy wg. kolorów woreczków. Wygrywa zespół, którego więcej woreczków wpadło do obręczy. Zabawę powtarzamy kilka razy, wykonując rzut prawą i lewą ręką. 10. „Przeskocz przez woreczek” – ćwiczenie z elem. skoku. Dzieci rozkładają woreczki w dowolnym miejscu Sali. Przeskakują przodem, tyłem przez woreczek oraz bokiem. III CZĘŚĆ KOŃCOWA 11. Ćwiczenie stóp – dzieci podnoszą woreczek palcami stopy prawej i lewej; kładą stopę na woreczku i zataczają koła. 12. Marsz w kole przy śpiewie znanej piosenki, wystukiwanie rytmu woreczkiem o rękę. 13. Samodzielne układanie woreczków do odpowiednich pojemników. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |