AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Elżbieta Konopacka, 2018-03-15
Opole

Język angielski, Scenariusze

Wiadomości nie z tej Ziemi.

- n +

Scenariusz zajęć
Temat zajęć: Wiadomości, nie z tej Ziemi.
Zakres tematyczny: Astronomia z elementami języka angielskiego.
Czas trwania zajęć: 45 minut
Miejsce: Centrum Nauk Przyrodniczych w Opolu
Adresaci: Uczniowie klas IV- VI szkoły podstawowej
Autor scenariusza: mgr Elżbieta Konopacka
Cele zajęć:
Uczeń:
1) powtórzenie i uściślenie (usystematyzowanie) wiadomości na temat kosmosu i układu
Słonecznego
2) zapoznanie z angielskim nazewnictwem związanym z tematyką kosmosu i układu słonecznego
3)ćwiczenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem
Cele szczegółowe:
Poziom wiadomości. Uczeń wie i rozumie:
1) czym zajmuje się astronom, a czym astronauta,
2) podaje przykłady ciał niebieskich,
3) rozróżnia i nazywa w języku angielskim poszczególne rodzaje ciał niebieskich,
4) identyfikuje na ilustracjach wybrane ciała niebieskie,
5) wymienia nazwy planet i innych ciał niebieskich Układu Słonecznego w języku angielskim,
6) zna podział planet w układzie słonecznym w języku angielskim,
7) wie, co jest potrzebne do poznania kosmosu, nazywa sprzęty w języku angielskim.
Poziom umiejętności. Uczeń potrafi:
1) wymienić w kolejności planety Układu Słonecznego w języku angielskim,
2) rozróżnić planety Układu Słonecznego i podać ich cechy charakterystyczne,
3) odpowiedzieć na pytania dotyczące układu słonecznego,


Poziom postaw.
Uczeń:
1) wyraża zainteresowanie astronomią.
Metody i techniki nauczania:
- pogadanka
- burza mózgów
- praktycznego działania
Formy pracy:
- zbiorowa
- grupowa
-indywidualna
Środki dydaktyczne:
-Tablica interaktywna,
- Prezentacja Power point: ilustracje naprowadzające i zachęcające do dyskusji na temat układu słonecznego,
Uzupełniające środki dydaktyczne:
-Mazaki
- kartki papieru
Metody i techniki nauczania:
-pogadanka,
-video z piosenkami: Video 1 „Planet song” https://www.youtube.com/watch?v=3b2twHNy9L8,
Video 2 „We are the planets”https://www.youtube.com/watch?v=ZHAqT4hXnMw,
- burza mózgów
Załączniki:
Załącznik 1 Secret Code
Załącznik 2 Guess Who am I


PRZEBIEG ZAJĘĆ:
1. Czynności organizacyjne.
2. Przywitanie uczestników.
Powitanie i integracja grupy oraz wzmocnienie skupienia uwagi uczniów zanim zostanie rozpoczęta właściwa część zajęć.
3. O czym będzie dzisiejsza lekcja?
Nauczyciel zwraca uwagę uczniów na temat zajęć oraz ilustrację układu słonecznego. Nauczyciel informuje uczniów co jest celem zajęć, czego się dzisiaj nauczą.
4. Krótkie wprowadzenie
Nauczyciel pyta uczniów o wygląd nocnego nieba. Potem zachęca do obejrzenia zdjęcia, przedstawiającego rozgwieżdżone niebo. Równocześnie kieruje rozmową tak, aby padły pojęcia: gwiazda, planeta, kosmos. A czego nie widzimy z Ziemi? Na podstawie prezentacji zawierającej ilustracje układu słonecznego, słońca, planet, planetoid uczniowie odpowiadają na pytanie co znajduje się w naszym układzie słonecznym.
5. Burza mózgów- układ słoneczny?
Na podstawie ilustracji układu słonecznego uczniowie próbują odpowiedzieć na pytanie czym różni się planeta od gwiazdy? Ile planet znajduje się w układzie słonecznym? Czy potrafisz wymienić ich nazwy w języku polskim i angielskim? Skąd czerpiemy informacje na temat kosmosu? Czym zajmuje się astronauta, a czym astronom?
6. Praca z piosenką- „Planet song”
Uczniowie dostają kartkę papieru i mazaki. Pracują w parach. Ich zadaniem jest zapisanie nazw kolejnych planet układu słonecznego w języku angielskim. Uczniowie oglądają i słuchają video z piosenką w języku angielskim, uczącą kolejności planet (Video 1). Sprawdzenie poprawności wykonania zadania. Prośba o wyjaśnienie zaproponowanego sposobu na zapamiętanie kolejności planet w układzie słonecznym.
7.Pogadanka
Prezentacja kolejnych planet opatrzona zdjęciami i ciekawostkami na ich temat. Uczniowie mają możliwość zadawania pytań i komentowania prezentacji.
8. Sekretny kod
Uczniowie otrzymują kopię z ukrytą wiadomością. Aby odczytać wiadomość muszą ją rozszyfrować za pomocą kodu (Załącznik 1).
9. Praca z piosenką „We are the planets”
Uczniowie otrzymują kopię z pytaniami do video "We are the Planets, (Video 2). Pytania dotyczą tekstu piosenki, w której kolejno wypowiadają się planety (Załącznik 2).
10. Podsumowanie zajęć
Nauczyciel zachęca uczniów do oceny lekcji i samooceny własnej aktywności. Uczniowie mówią: co według nich było najciekawsze, co im się podobało, co było dla nich trudne.
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0