Katalog Maria Kowalczyk, 2018-03-26 Gdańsk Zajęcia pozaszkolne, Scenariusze „Odkrywamy piękno i różnorodność książek”Cele ogólne: - wspieranie wszechstronnego i harmonijnego rozwoju ucznia, z uwzględnieniem jego specyficznych potrzeb, -rozwijanie zainteresowań literackich uczniów. Cele szczegółowe: - aktywne, ciekawe i kreatywne spędzenie czasu w świetlicy szkolnej, - rozwijanie aktywności czytelniczej uczniów, - kształtowanie umiejętności uważnego słuchania, - uwrażliwienie na piękno literatury dziecięcej, - utrwalenie informacji dotyczących formy literackiej, jaką jest opowiadanie, - rozwijanie samodzielnej twórczości literackiej dzieci poprzez samodzielne konstruowanie projektu okładki książki, -doskonalenie umiejętności pracy w zespole, - rozwijanie umiejętności ekspresyjnego wyrażania własnych przeżyć i wzbogacenie słownictwa. Metody: prezentacja multimedialna, rozmowa, metoda podająca, aktywizująca, Formy: praca indywidualna i zespołowa Przebieg zajęć: 1. Stworzenie atmosfery zorganizowanej pracy. Przywitanie z dziećmi. 2. Nauczyciel prezentuje tekst zagadki, której rozwiązaniem jest słowo: „książka”. 3. Rozmowa kierowana na podstawie prezentacji multimedialnej dotyczącej książek oraz dostępu dzieci do literatury. Dzieci podejmują próbę odpowiedzi na następujące pytania: - po co są nam potrzebne książki? - które z dzieci posiada w domu własne książki? - które z dzieci czyta książki samodzielnie, a komu czytają Rodzice? 5. Nauczyciel prezentuje dzieciom ciekawostki dotyczące książek : najstarszą, największą, najdziwniejszą książkę oraz książki elektroniczne (e-booki), książki w języku Braille’a. 6. Nauczyciel rozdaje różne książki, prosząc dzieci o określenie do kogo są skierowane, co je wyróżnia spośród innych książek, co może być ich tematem. Porównanie literatury skierowanej do starszych i młodszych czytelników. 7. Praca zespołowa - określenie cech wspólnych wszystkich książek, ze szczególnym zwróceniem uwagi na ich okładki. 8. Indywidualna praca plastyczna – projekt okładki do własnej książki, z uwzględnieniem jej cech charakterystycznych tj. tytuł, autor, ilustracje. Udekorowanie świetlicowej tablicy. 9. Podsumowanie i zakończenie zajęć. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |