AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Barbara Cyrzyk, 2018-03-26
Kończyce Wielkie

Zajęcia zintegrowane, Scenariusze

Zabytki Krakowa

- n +

Scenariusz zajęć zintegrowanych dla kl.2


Temat dnia: Zabytki Krakowa

Autor: Barbara Cyrzyk

Czas trwania: 1 lekcja



Cele ogólne:

1.Poznanie zabytków Krakowa.
2.Doskonalenie czytania ze zrozumieniem.
3.Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania.
4.Rozwijanie kompetencji językowych.

Metody: pokaz, praktycznego działania
Formy: indywidualna jednolita, zbiorowa jednolita
TEMAT DNIA: Zabytki Krakowa

Przebieg zajęć:
1.Rozwiązanie krzyżówki z hasłem:Zabytek
Cele operacyjne:
- rozwiązuje krzyżówkę
- odczytuje hasło
- szuka wyjaśnienia hasła w słowniku
- zapisuje wyjaśnienie (stara i cenna rzecz lub budowla o dużej wartości historycznej i naukowej) do zeszytu
Środki dydaktyczne:
Aktywna Tablica - krzyżówka, Słownik Języka polskiego,zeszyt
2.Zapoznanie z treścią wiersza Tadeusza Śliwiaka: Jakie to miasto?
Cele operacyjne:
- słucha wiersza
- wymienia zabytki Krakowa
Środki dydaktyczne:
Wiersz Tadeusza Śliwiaka
3.Poznanie zabytków Krakowa
Cele operacyjne:
- poznaje zabytki Krakowa
- zapisuje nazwy zabytków do zeszytu
Środki dydaktyczne:
Aktywna Tablica – prezentacja multimedialna,zeszyt
4.Uzupełnienie tekstu o Krakowie
Cele operacyjne:
- czyta tekst po cichu
- uzupełnia tekst brakującymi wyrazami
- głośno czyta uzupełniony tekst

Kraków to dawna ( stolica) Polski. Można tu zobaczyć m.in.: Rynek Główny, (Barbakan), Sukiennice, Wawel. Na Wawelu znajduje się największy w Polsce ( dzwon) –Zygmunt. Z (wieży) Kościoła Mariackiego grany jest ( hejnał). Planty codziennie zapraszają na (spacer).
Środki dydaktyczne:
Aktywna Tablica – tekst z lukami
5.Słuchanie hejnału
Cele operacyjne:
- słucha hejnału
Środki dydaktyczne:
Aktywna Tablica – hejnał - nagranie





Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0