Katalog

Anna Szymańska, 2018-04-09
witoldow

Język polski, Scenariusze

Akcja głośnego czytania

- n +



SCENARIUSZ UROCZYSTOŚCI – AKCJA GŁOŚNEGO CZYTANIA ‘’Śladami legend naszego regionu”
Uczeń1
Dzień dobry Państwu! Spotykamy się dziś , aby wspólnie odczytać, wysłuchać utworów, które sięgają naszych korzeni. Bo to legenda będzie tematem naszego dzisiejszego spotkania. Nic tak nie łączy, jak wspólna historia, wspólne dzieje i mamy nadzieję wspólne czytanie.
Serdecznie witamy gości………………………

Witamy też grono pedagogiczne, pracowników niepedagogicznych oraz uczniów.


Uczeń2
Legenda to utwór narracyjny o przeszłości. Łączy ona elementy realistyczne z fantastycznymi. Legendy uczą nas właściwych postaw, mówią o wartościach oraz dawnej Polsce. Przypominają o korzeniach, z których się wywodzimy. Przypominają jak bogatą tradycję ma nasz kraj i za co go kochamy.

Uczeń3
Recytacja fragmentu „Gawędy o miłości ziemi ojczystej”

Uczeń1
Za chwilę wyruszymy w niesamowitą podróż po pradawnych dziejach, gdzie prawda historyczna spotyka fantazję.
Aby wprowadzić Państwa w tematykę naszego spotkania zapraszamy do obejrzenia krótkiego przedstawienia przygotowanego przez uczniów klasy pierwszej szkoły podstawowej. Zapraszamy małych artystów.


PRZEDSTAWIENIE

Uczeń2
Dziękujemy klasie pierwszej

A jak to właściwie ze smokiem było ?
Zapraszamy pana wójta oraz Przewodniczącego Rady Gminy do odczytania legendy , która przypomni nam dzieje smoka wawelskiego.
Uczeń1
Dziękujemy pięknie.
Sięgnijmy teraz do legend być może nie wszystkim nam znanym, a bliskim , bo dotyczącym naszej gminy. Zapraszamy księży proboszczów. Prosimy księdza proboszcza o odczytanie legendy o tym jak powstał kościół w Restarzewie.
Uczeń2
Serdecznie dziękujemy.

Prosimy księdza proboszcza ………o odczytanie legendy związanej z kościołem parafialnym w Widawie.
Uczeń1
Pięknie dziękujemy.

Wszyscy zapewne znamy ciastka, które nazywane są katarzynkami. Dlaczego są tak pyszne i dlaczego mają kształt taki a nie inny wyjaśnią nam panie ………………………..- emerytowani pracownicy naszej szkoły.
Uczeń2
Kto z nas choć raz jadł nieosoloną potrawę zna wartość tego białego surowca.
Zapraszamy panie - Przewodniczące Rad Rodziców naszej szkoły , które wyjaśnią nam skąd mamy sól w Wieliczce.
Uczeń1
Dziękujemy bardzo.



Kochane dzieci jakie miasto jest stolicą Polski? Wszyscy wiemy, że jest to Warszawa. A dlaczego taką nazwę nosi przypomni nam pani dyrektor
Uczeń2
Dziękujemy bardzo.


Zapraszamy teraz sekretarzy naszej szkoły do odczytania legendy o skarbie ukrytym na Starym Rynku w Widawie. Któż z nas nie chciałby go odnaleźć. Poprosimy o wskazówki jak to zrobić.
Uczeń1
Dziękujemy pięknie.
Serdecznie dziękujemy za tak piękne odczytanie utworów związanych z naszym krajem i naszą okolicą. Była to wspaniała okazja, aby spotkać się i wspólnie pochylić się nad zawsze aktualną książką.


Prosimy o zabranie głosu Panią Dyrektor.
……………………………………………………………………..

Dziękujemy. Czy ktoś z Państwa chciałby zabrać głos?
………………………………………………………………………………………………………………….

Dziękujemy bardzo.
Czy ktoś z Państwa chciałby jeszcze zabrać głos?

Nie widzę dziękuję.
Opracowanie:
Anna Szymańska








Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.