Katalog Ilona Kuik, 2018-04-09 Toruń Matematyka, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego na nauczyciela dyplomowanegoPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO OBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ AWANSU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO mgr Ilona Kuik nauczyciel matematyki Zespół Szkół Nr 15 Gimnazjum Nr 15 w Toruniu Data rozpoczęcia i zakończenia stażu: 01.09.2015r. - 31.05.2018r. Wymagania kwalifikacyjne: § 8. ust.2. pkt 1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły. Zadania: • Zapoznanie się z procedurami awansu zawodowego. • Odbycie stażu dotyczącego własnego awansu zawodowego. Forma realizacji: Analiza prawa oświatowego, w szczególności dotyczącego awansu zawodowego nauczyciela, korzystanie z Internetu, literatury doskonalącej pracę nauczyciela, analiza form dokumentowania przebiegu rozwoju zawodowego nauczycieli. Złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu. Opracowanie planu rozwoju zawodowego. Dokumentowanie realizacji planu. Zadania: • Udział w opracowaniu dokumentacji szkolnej określającej zasady funkcjonowania szkoły i ewaluacja. • Praca w zespole przedmiotowym. • Praca z uczniem z trudnościami w nauce. • Diagnozowanie osiągnięć uczniów. • Poszerzanie swojej wiedzy i umiejętności poprzez udział w różnych formach doskonalenia zawodowego adekwatnych do potrzeb nauczyciela i szkoły, uzyskiwanie kwalifikacji, uprawnień, umiejętności, które umożliwią uzyskanie pozytywnych efektów pracy, doskonalenie warsztatu pracy o nowoczesne, efektywne metody i formy pracy oraz samokształcenie. Forma realizacji: Praca w zespole opracowującym statut szkoły, opracowywanie WSO, w szczególności wewnątrzprzedmiotowy system oceniania z matematyki. Współpraca z nauczycielami uczącymi w tych samych oddziałach, pedagogiem szkolnym i innymi pracownikami. Kontynuacja pracy w przedmiotowym zespole matematyczno-przyrodniczym. Prowadzenie zajęć dydaktyczno – wyrównawczych w ramach tzw. godzin „karcianych” Udział w projekcie edukacyjnym Lepsza Szkoła. Udział w zajęciach szkoleniowych w ramach WDN oraz w innych formach proponowanych m.in. przez KPCEN w Toruniu lub innych dostępnych propozycjach. Podniesienie swoich kwalifikacji poprzez ukończenie studiów podyplomowych. Wymagania kwalifikacyjne: § 8. ust.2. pkt 2 Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. Zadania: • Wzbogacanie swojego warsztatu pracy przy wykorzystaniu i doskonaleniu umiejętności stosowania technologii komputerowej i informacyjnej. Forma realizacji: Poszerzanie umiejętności komputerowych poprzez korzystanie z dostępnych szkoleń lub samokształcenie. Organizacja warsztatu pracy przy użyciu technik komputerowych ; przygotowywanie bieżących materiałów do pracy dydaktyczno-wychowawczej (ankiety, testy, sprawozdania, dokumentacja realizacji planu, itp), opracowanie dokumentacji szkolnej m.in. PSO, aneksy do statutu szkoły. Stosowanie i wykorzystanie Internetu w ży¬ciu codziennym i pracy : - jako źródła wiedzy - korzystanie z portali interneto¬wych, np. www.gwo.pl, - kontakt przez Internet z innymi nauczycielami, rodzicami m.in. poprzez e-dziennik - pobieranie testów np. Sesja z Plusem, arkuszy egzaminu próbnego dla klasy trzeciej gimnazjum oraz wprowadzanie wyników testów z matematyki w ramach projektu edukacyjnego Lepsza Szkoła - Zaprojektowanie własnej strony internetowej. Wymagania kwalifikacyjne: § 8. ust.2. pkt 3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć. Zadania: • Dzielenie się wiedzą z nauczycielami. • Współpraca z nauczycielami innych przedmiotów. • Prowadzenie lekcji otwartych dla nauczycieli. • Prezentacja zmian statutowych na zebraniach Rady Pedagogicznej Forma realizacji: Dzielenie się w gronie pedagogicznym zdobytą wiedzą. Publikacje w portalu internetowym. Wymiana doświadczeń z nauczycielami uczącymi pokrewnych przedmiotów. Przekazywanie wybranych materiałów zainteresowanym nauczycielom. Opracowywanie działań z nauczycielami przedmiotów np. technicznych -zainteresowanie technikami składania papieru jako forma aktywująca ucznia. Przeprowadzenie lekcji otwartych dla nauczycieli, opracowanie scenariusza lekcji. Prezentacja aneksów do statutu szkoły w sytuacjach zmian prawa oświatowego w ramach pracy w zespole odpowiedzialnym za aktualizacje statutu ZS15 w Toruniu. Wymagania kwalifikacyjne: § 8. ust.2. pkt 4 a) Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich.. Zadania: • Program pracy koła „Zabawa z papierem” Forma realizacji: Realizacja opracowanego programu na zajęciach koła mającego na celu rozwijanie zdolności manualnych dzieci, rozwijanie ich wyobraźni przestrzennej. § 8. ust.2. pkt 4 b) Wykonywanie zadań doradcy metodycznego, egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej, eksperta komisji kwalifikacyjnej lub egzaminacyjnej dla nauczycieli ubiegających się o awans zawodowy,... Zadania: • Zdobycie uprawnień egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej. Forma realizacji: Ukończenie kursu na egzaminatora; Wykonywanie zadań egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej. § 8. ust.2. pkt 4 c) Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych. Zadania: • Wspieranie uczniów zdolnych w ich rozwoju • Organizowanie dodatkowych form pomocy dla klas trzecich gimnazjum w przygotowaniach do egzaminu z matematyki. Forma realizacji: Organizowanie dodatkowych zajęć dla uczniów zainteresowanych rozwijaniem swojej wiedzy z matematyki. Przygotowywanie chętnych uczniów do udziału w konkursach z matematyki, m.in. do etapu szkolnego w Konkursie Przedmiotowym z Matematyki dla gimnazjów. Współudział w przeprowadzeniu konkursów z matematyki na etapach szkolnych. Korzystanie z cyklu testów powtórzeniowych Matematyka z Plusem (poza programem Lepsza Szkoła) dla klas trzecich gimnazjum w celu lepszego przygotowania uczniów do egzaminu klas trzecich. organizowanie w szkole dodatkowych egzaminów próbnych dla uczniów klas trzecich gimnazjum (poza ogólnoszkolnymi). § 8. ust.2. pkt 4 e) Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami. Zadania: • Współpraca z wydawnictwami • Pełnienie dodatkowych funkcji w szkole. Forma realizacji: Pozyskiwanie pomocy dydaktycznych. Udział w programie ’’Sesja z plusem’’, będącego częścią ogólnopolskiego projektu edukacyjnego „ Lepsza Szkoła”, prowadzonego przez Gdańskie Wydawnictwo Oświatowe. Praca w szkolnych komisjach konkursowych. Praca w komisji nadzorującej egzamin klas trzecich. Wymagania kwalifikacyjne: § 8. ust.2. pkt 5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony. Zadania: • Obserwacja i zdiagnozowanie wybranych przypadków edukacyjnych, wychowawczych lub innych zgodnie z rzeczywistą sytuacją i potrzebami. Forma realizacji: Dokonanie opisu i analizy rozpoznanych i rozwiązanych problemów w szkole we współpracy z wychowawcami, pedagogiem szkolnym. Dopuszcza się możliwość zmiany planu w trakcie trwania stażu za zgodą dyrektora szkoły. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |