Katalog Monika Baranowska, 2018-05-14 Lublin Pedagogika, Konspekty scenariusz zajęć z komunikacji aacTemat zajęć: Pomarańczowa pomarańcza- wprowadzenie nowego gestu makaton Cel główny: - nauka gestu makaton: „ pomarańcza” - kształtowanie umiejętności posługiwania się komunikacją wspomagającą i altenatywną, Cele szczegółowe: Uczeń: - rozpoznaje gest makaton: pomarańcza - potrafi przypisać odpowiedni symbol PCS prezentowanym gestom, - potrafi odczytać prezentowany gestami makaton przepis na sałatkę owocową Cele rewalidacyjne: - rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego, - rozwijanie mowy czynnej i biernej, - doskonalenie umiejętności komunikacji za pomocą gestów Makaton - doskonalenie koncentracji uwagi, Formy pracy: - zespołowa zindywidualizowana Metody: - pogadanka, rozmowa kierowana, - pokaz, obserwacja, - ćwiczeniowo-zadaniowa Środki dydaktyczne: ilustracje, klej, zeszyt, symbole PCS, owoce, Przebieg zajęć: 1. Powitanie. 2. Przedstawienie tematu lekcji. 3. Prezentacja owoców: jabłko, banan, gruszka, pomarańcza – poznanie wielozmysłowe – opis owoców. 4. Prezentacja znanych gestów makaton: jabłko, gruszka, banan. 5. Prezentacja nowego gestu makaton: pomarańcza 6. Wskazywanie odpowiedniego symbolu PSC do prezentowanego gestu makaton. 7. Układanie sekwencji owoców na podstawie przedstawionych gestów. 8. Odczytywanie przepisu na sałatkę owocową, przedstawianą gestami makaton i zapis za pomocą symboli PCS w zeszycie. 9. Sprawdzenie poprawności wykonanej pracy. 10. Sprawdzian znajomości gestów. 11. Podsumowanie zajęć. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |