AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Izabela Duży, 2018-05-14
Bojszowy

Język angielski, Konspekty

scenariusz lekcji z elementami OK

- n +

KONSPEKT ZAJĘĆ

Przedmiot: język angielski Klasa: Ib Liczba uczniów: 23
Temat zajęć: Talking in a class – nazywamy elementy wyposażenia klasy.
Cele ogólne:
•rozpoznawanie i nazywanie elementów wyposażenia klasy,
•recytowanie rymowanki,
•proszenie o powtórzenie i formułowanie grzecznych próśb.

Cele szczegółowe:
Uczeń:
•potrafi rozpoznać i wskazać elementy wyposażenia klasy,
•potrafi nazwać elementy wyposażenia klasy,
•potrafi z pomocą nauczyciela recytować rymowankę ,
•potrafi poprosić nauczyciela o powtórzenie,
•uczeń zna słowo proszę i potrafi je poprawnie zastosować w sytuacji komunikacyjnej.

Nacobezu:
•potrafię rozpoznać, wskazać i wymienić elementy wyposażenia klasy,
•potrafię poprosić o powtórzenie,

Treści:
słownictwo czynne: window, board, door, desk; Go to (the board), please.
Can you repeat, please? Thank you.

Dział programu zrealizowanego:
Na poprzednich lekcjach wprowadzono i powtórzono słownictwo i wyrażenia dotyczące przyborów szkolnych.

Formy pracy:
zbiorowa, indywidualna, grupowa.

Przebieg lekcji:

1.Powitanie – Nauczyciel wita uczniów „Hello” a następnie pyta o samopoczucie „How are you today?” na co uczniowie odpowiadają „Fine, thank you.” Następnie uczniowie pytają o samopoczucie nauczyciela.
2.Zapisanie tematu do dziennika. Sprawdzenie obecności.
3.Warm-up („rozgrzewka”) Zadaniem każdego ucznia jest wybrać i przygotować jeden własny przybór szkolny. Nauczyciel zadaje pytania What’s this?, a uczniowie nazywają przybory, które wybrali.
4.Przedstawienie uczniom celów lekcji oraz nacobezu.
5.Wprowadzenie słownictwa ( window, door, desk, board). Nauczyciel wskazuje elementy wyposażenia klasy. Uczniowie nazywają je po polsku lub angielsku. Nauczyciel podaje angielskie nazwy i prosi o powtórzenie.
6.Wykonanie ćw. 1 na str. 86 w podręczniku. Uczniowie słuchają nagrania, wskazują obrazki i powtarzają słowa.
7.Wykonanie ćw. 2 na str. 86 w podręczniku. Uczniowie łączą palcami kawałki układanki i nazywają przedmioty.
8.Wprowadzenie rymowanki Point to the window.
Nauczyciel mówi rymowankę i prosi aby uczniowie naśladowali gesty. Następnie uczniowie powtarzają za nauczycielem każdy wers. Na koniec uczniowie wspólnie z nauczycielem mówią rymowankę.
9.Wykonanie ćw. 4 na str. 86 w podręczniku. Uczniowie nazywają elementy klasy. Nauczyciel objaśnia sytuacje na zdjęciu i wprowadza wyrażenie Can you repeat, please? Następnie nauczyciel dzieli klasę na dwie grupy i przydziela im role. Uczniowie słuchają nagrania i powtarzają swoje role.
10.Gra dydaktyczna – nauczyciel wydaje polecenia np. Go to the board! lub Go to the board, please. Uczniowie wykonują tylko te polecenia, które kończą się wyrazem please. Jeśli polecenie nie zawiera tego wyrazu, uczniowie pozostają w miejscu i proszą nauczyciela Can you repeat, please? Wówczas nauczyciel powtarza polecenie dodając please, a uczniowie je wykonują.
11.Wykonanie ćw. 1 na str. 84 w zeszycie ćwiczeń.
12.Praca domowa – ćw. 2 na str. 84 w zeszycie ćwiczeń.
13.Ewaluacja – nauczyciel odgrywa polecenia za pomocą gestów, a uczniowie mówią jakie polecenia wykonał.
14.Pożegnanie z klasą.

Niezbędne pomoce do przeprowadzenia lekcji:
• podręcznik Bugs Team 1 ,
• zeszyt ćwiczeń Bugs Team 1
• odtwarzacz płyt CD
• płyta CD 3 do kursu Bugs Team 1
• karty obrazkowe,
• karty wyrazowe.

Własne uwagi w trakcie trwania lekcji:





................, dnia ..........
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.