Katalog ewa grzesiak, 2018-05-14 Godziesze Małe Zajęcia przedszkolne, Scenariusze Scenariusz Savoir VivreScenariusz Warsztatów Savoir Vivre’u w grupie mieszanej 5-6-latków Prowadzący: mgr Ewa Grzesiak Cel ogólny: Poznanie zasad savoir vivre’u Cele szczegółowe: - dziecko wie co oznacza termin savoir vivre i bon ton - dziecko potrafi przegłoskować słowa bon ton - dziecko czyta globalnie: bon ton, proszę, dziękuję, przepraszam - dziecko wie czego dotyczy książka G.Kasdepke pt. „Bon czy ton”, zna jej głównych bohaterów i wie czym się charakteryzują - dziecko odgrywa scenki pantomimiczne i dramowe przedstawiające zachowania niezgodne z zasadami savoir vivre, wie jakie zachowania nie są mile widziane w towarzystwie - dziecko zna 3 „magiczne słowa” (proszę, dziękuję, przepraszam) i stara się ich używać w życiu codziennym - dziecko wie jak należy i jak nie należy zachowywać się przy stole, wyciąga wnioski z oglądanej bajki „Hello Kitty – dobre maniery” Metody pracy: - obserwacji - słowna (pogadanka) - aktywizująca (burza mózgów, scenki dramowe i pantomimiczne) Formy pracy: - grupowa Pomoce dydaktyczne: - notebook - bajka o charakterze dydaktycznym „Hello Kitty – dobre maniery” - krótki film edukacyjny „Projekt Babcia – Bon Ton” - książka G.Kasdepke „Bon czy ton” - obrazki ilustrujące zachowania niezgodne z zasadami savoir vivre’u - plansze przedstawiające bohaterów książki G.Kasdepke - kartki ze słowami tematycznymi - ciastka Przebieg warsztatów: 1. Czynności organizacyjno-porządkowe. Powitanie. 2. Wyjaśnienie przez dzieci terminów „savoir vivre” i „bon ton” – burza mózgów. 3. Głoskowanie i globalne czytanie terminu „bon ton”. 4. Przedstawienie przez dzieci głównych bohaterów książki G.Kasdepke, próba krótkiej charakterystyki postaci. 5. Zabawa dramowa – prezentowanie przez dzieci zachowań, które przedstawiają ilustracje. Próba odgadnięcia tych zachowań przez resztę grupy. 6. Globalnego czytanie „magicznych słów” (proszę, dziękuję, przepraszam) połączone z częstowaniem ciastkami i próbą wyegzekwowania ich stosowania w sytuacjach codziennych. 7. Oglądanie krótkiego filmu obrazującego scenkę z książki G.Kasdepke, próba odgadnięcia przez dzieci jakie zachowania w niej przedstawione są niezgodne z zasadami savoir vivre’u. 8. Oglądanie bajki „Hallo Kitty – dobre maniery”, połączone z pogadanką nt. zachowywania się przy stole. Wyciągnięcie odpowiednich wniosków. 9. Zakończenie. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |