AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Agnieszka Wojciechowska, 2018-05-14
Warszawa

Wychowanie fizyczne, Konspekty

Agnieszka Wojciechowska.Step aerobic. Doskonalenie podstawowych kroków i łączenie ich w choreografię

- n +


Konspekt lekcji z wychowania fizycznego


Temat lekcji: Step aerobic. Doskonalenie podstawowych kroków i łączenie ich w choreografię.

Miejsce ćwiczeń: Sala gimnastyczna
Przybory: magnetofon, karimaty, płyty CD, piłki, kartki, kartce o formacie A1, markery.
Klasa: III
Czas : 45 min.
Cele zajęć w zakresie:
a) umiejętności: uczeń potrafi prawidłowo technicznie wykonać poznane kroki,
b) psychomotoryczności: uczeń zwiększy siłę mięśni nóg, rozwinie koordynacje ruchową, szybkość reakcji na sygnał, poprawi wytrzymałość i gibkość;
c) wiadomości: uczeń zna nazewnictwo i sygnalizację kroków podstawowych w aerobiku i step aerobicu.
d) wychowania: uczeń współuczestniczy w grupie.
Metody: pogadanka, zadaniowa ścisła, naśladowcza ścisła, twórcza, aktywizująca, autoprezentacja, praca w grupach


I część wstępna
 Czynności organizacyjno-porządkowe
Opis zadania(ćwiczenia) Zbiórka, sprawdzenie obecności i przygotowania ćwiczących. Przedstawienie tematu lekcji. Kontrola stroju, miejsca ćwiczeń.
Uwagi organizacyjno-metodyczne: Ćwiczący ustawieni są w szeregu.

 Rozgrzewka z wykorzystaniem podstawowych kroków aerobicu
Opis zadania(ćwiczenia)
-marsz w miejscu, szeroko, wąsko,
Łączenie ze sobą w różny sposób kroków:
-V step, podwójny step toutch, grapevine, step touch, grapevine z kolanem , grapevine z heel back.
- V step, podwójny step toutch, grapevine, step touch, grapevine z kolanem, grapevine z heel back ,+ praca RR
-step out + RR dołem, przodem, górą,
Uwagi organizacyjno-metodyczne
Uczniowie doskonalą i utrwalają poznane kroki. Prowadzący zwraca uwagę na poprawne wykonanie kroków.
Nauczyciel zwrócony przodem do ćwiczących.
Kroki wykonywane są na P i L stronę,
Muzyka 128-130 BPM
Prowadzący wprowadza do kroków pracę RR, min krążenie barków w przód, w tył, PR w przód, LR w przód, na przemian raz LR, raz PR w przód, RR w przód, PR w górę, LR w górę, na przemian raz LR, raz PR w górę, RR w górę, RR w dole prostowanie i uginanie RR, krążenie RR w P stronę, L stronę.
Zwrócenie uwagi na prawidłową pracę RR,

 Ćwiczenie rozciągające
Opis zadania(ćwiczenia)
Rozciąganie mm czworogłowy uda i trójgłowy łydki:
-w staniu, NN razem, ugięcie PN w stawie kolanowym, chwyt P stopę, LR do góry,
-to samo ćw, ugięcie LN, PR w górę
-PN zgięta w stawie kolanowym, druga N wyprostowana palce stopy zadarte do góry, RR na nodze ugiętej,
-to samo ćw. na LN,
-wypad PN w przód, przeniesienie ciężaru ciała na nogę przednią, stopa nogi tylnej jest cała oparta o podłoże, RR wyciągnięte w górę,
-to samo ćwiczenie na LN,
Uwagi organizacyjno –metodyczne
Zwrócenie uwagę na prawidłową pracę mięśni.


II część główna
 Doskonalenie i utrwalanie podstawowych kroków step aerobic
Opis zadania(ćwiczenia)
Łączenie ze sobą w różny sposób kroków:
-V step, basic, kolano, lift, kick, marsz, basic z wbiegnięciem
Uwagi organizacyjno-metodyczne
Prowadzący zwraca uwagę na poprawne wykonanie kroków,
Ustawienie nauczyciela tyłem do ćwiczących

 Doskonalenie i utrwalanie układu z wykorzystaniem podstawowych kroków step aerobic
Opis zadania(ćwiczenia)
Blok I
1-8 basic
1-8 basic
1-8 v-step
1-8 kolano

Blok II
1-4 przeskok
5-8 basic
1-8 basic
1-8 v-step
1-8 kolano
Uwagi organizacyjno-metodyczne

Uczennice przypominają kroki układu oraz zapisują całość na kartce o formacie A1
Doskonalenie bloku I i II.
Prowadzący doskonali najpierw blok 1 i 2 na P stronę, a następnie na L stronę. Zmiana nogi z P na L oraz z L na P stronę odbywa się za pomocą kroku „3 kolana”.
Zwrócenie uwagi na poprawne wykonanie ćwiczeń, prowadzący tyłem do ćwiczących, zwrócenie uwagi na bezpieczeństwo.
Muzyka od 130-138 BPM, po opanowaniu układu powyżej 140 BPM.
Nauczyciel proponuje uczennicom poprowadzenie układu

Opis zadania(ćwiczenia)
Blok III
1-8 krok przygotowany przez 1 grupę,
1-8 krok przygotowany przez 2 grupę,
1-8 krok przygotowany przez 3 grupę,
1-8 krok przygotowany przez prowadzącego

Blok IV
1-8 krok + praca RR przygotowany przez 1 grupę,
1-8 krok+ praca RR przygotowany przez 2 grupę,
1-8 krok + praca RR przygotowany przez 3 grupę,
1-8 krok+ praca RR przygotowany przez prowadzącego

Uwagi organizacyjno-metodyczne
Prowadzący zwraca uwagę na poprawne wykonanie kroków,
Prowadzący dzieli uczennice na 3 grupy. Każda grupa ma za zadanie ułożenie jednej ósemki + praca RR.
Na lekcji odbywa się tylko ułożenie Bloku III i IV i pokazanie poszczególnych ósemek przez uczennice. Nauka bloku III i bloku IV przewidziana jest na kolejnej lekcji

III cześć końcowa
 Ćwiczenia relaksacyjne
Opis zadania(ćwiczenia)
Ćwiczenia z piłkami do piłki siatkowej
Ćwiczenia relaksacyjne rozciągające mięśnie w staniu, siadzie oraz w leżeniu
Uwagi organizacyjno-metodyczne
Nauczyciel zwrócony przodem do ćwiczących.
Uczennice doskonalą oraz utrwalają wcześniej poznane ćwiczenia.
Prowadzący określa ilość powtórzeń danego ćwiczenia.
Zwrócenie uwagi na poprawny oddech, wdech głęboki, wydech długi i spokojny.
Prowadzący zwraca uwagę na poprawne wykonanie ćwiczeń: każde ćwiczenie powinno współgrać razem z oddechem, wdech głęboki, wydech długi i spokojny, zakres ruchów powinien być obszerny

 Zakończenie zajęć
Opis zadania(ćwiczenia)
Zbiórka, podsumowanie zajęć, ocena aktywności, pożegnanie

Uwagi organizacyjno-metodyczne
Ćwiczący ustawieni są w rozsypce.

Literatura- Praca zbiorowa pod redakcją Doroty Pietrzyk: „Fitness nowoczesne formy gimnastyki”
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.