AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Monika Gerlich-Adamaszek, 2018-05-14
Pszczyna

Zajęcia przedszkolne, Scenariusze

W naszym przedszkolnym miasteczku

- n +

Zabawa tropiąca w ogrodzie przedszkolnym zawierająca
elementy ćwiczeń wg. Kepharta
,, W naszym przedszkolnym miasteczku”


Cele ogólne:
-sprawdzenie wiadomości z zakresu ruchu drogowego,
-rozwijanie funkcji percepcyjno- motorycznych,
- wyrabianie umiejętności współdziałania z innymi dziećmi,
- dostarczanie przyjemnych wrażeń, emocji.

Cele szczegółowe:
Dziecko:
- stosuje przepisy ruchu drogowego w praktyce,
- rozpoznaje i nazwa prawidłowo wybrane znaki drogowe,
- rozwija ogólna sprawność fizyczną,
- potrafi wyjaśnić zasadność stosowania znaczków odblaskowych,
- współpracuje z innymi członkami grupy,

Metody:
- praktycznego działania
- aktywizyjąca
Forma:
- zajęcia z całą grupą
Pomoce:
Listy, znaki drogowe, krążki, ławeczka, opaski odblaskowe

Zajęcia odbywają się w ogrodzie przedszkolnym, w ,, Przedszkolnym miasteczku ruchu drogowego”.

Przebieg zajęć:

1. Dzieci otrzymały list od misia ,,Drogusia”

Drogie przedszkolaki przyglądałem Wam się ostatnio i zauważyłem, że potraficie bezpiecznie poruszać się po drodze i waszym nowych przedszkolnych miasteczku ruchu drogowego. Chciałbym Was za to nagrodzić. Ukryłem w waszym ogrodzie niespodzianki. Aby je odnaleźć musicie uważnie słuchać Pani i postępować według wskazówek , które ukryłem za znakami drogowymi. Mam nadzieję, ze będziecie potrafili nazwać każdy znak znajdujący się na waszych ulicach.
Mam nadzieję, że w trakcie poszukiwań dobrze będziecie się bawiły
ŻYCZĘ UDANEJ ZABAWY!

A oto pierwsze zadanie:

Musicie jedna osoba za drugą pójść po wyznaczonej linii do drugiego znaku stawiając dokładnie jedną stopę za drugą. Powiedzcie, którą stroną jezdni będziecie się poruszać? Jeżeli wykonacie to zadanie prawidłowo przeczytajcie kolejny list.

1. Ćwiczenia na równoważni.
Dzieci ustawiają się jedno za drugim i w odpowiedniej odległości od siebie przechodzą.


Brawo! Pierwsze zadanie wspaniale wykonane, jednak Wasza nagroda jest ciągle daleko. Teraz na chwilę zamienimy się w znaki drogowe.

2. Naśladowanie ruchów.
Dzieci stają w miejscu- stopy ustawione tak, aby tworzyły linię prostą, czubek lewej stopy dotyka pięty prawej stopy, ramiona opuszczone po bokach.
Dotykają palcem wskazującym prawej ręki czubka nosa, oczy mają otwarte a następnie zamknięte.
Rysowanie kółek w powietrzu- ręce wyciągnięte przed siebie, prawą ręką rysujemy zgodnie z ruchem wskazówek zegara, lewą ręką w kierunku przeciwnym.
Następnie stoją na jednej nodze.

Wspaniale wykonaliście to zadanie. Powiedzcie mi jakie znacie znaki drogowe, które są okrągłe i co one oznaczają?Wasze kolejne zadanie polega na prawidłowym przejściu przez jezdnię na drugą stronę .Jak nazywa się przejście dla pieszych?

3. Przejście przez ulicę.
Dzieci zgodnie z zasadami przechodzą na drugą stronę jezdni.

Wspaniale poradziliście sobie z zadaniami. Jednak przed nami znajduje się kolejny znak, kto wie co on oznacza?( roboty drogowe) Następny odcinek drogi musicie przejść przez gęsty las.

4. Ćwiczenia z przeszkodami
Dzieci ustawiają się jeden za drugim.
- przechodzą przez ,,przewrócony pień” – ławeczka
- schylają się i przechodzą pod drabinką- drzewami
- przesuwają się między krzewami


6. Orły
Trochę zmęczyliśmy się naszą wędrówką i dlatego chwilę odpoczniemy.
Każde dziecko szuka miejsce na trawie i kładzie się na wznak z rękami wzdłuż ciała, ze złączonymi nogami i jak ptaszki ćwiczą swoje skrzydła do lotu ( wykonują „aniołki”)

No i powoli zbliżacie się do mojej kryjówki, jeszcze tylko kilka zadań przed Wami. Teraz będziecie kierowcami samochodów.

7. Samochody na ulicy
Każde dziecko dostaje krążek, który będzie kierownicą. Kiedy nauczycielka pokazuje czerwony krążek” samochody” zatrzymują się, gdy żółty uruchamiają silniki, a gdy zielony ruszają.

Brawo!. Teraz czeka Was ostatnie zadanie. Chciałbym abyście na
zakończenie zaśpiewali mi piosenkę.
Dzieci śpiewają piosenkę ,, Zielone światło stój, czerwone światło idź”

Dziękuję wam za wspaniałe wykonanie zadania. Gratuluję wiedzy i umiejętności. Jestem z Was naprawdę dumny.
Teraz nagroda należy do Was. Znajduje się ona w pudełku pod ławeczką.
Kto z was wie co to za przedmioty i do czego służą?

Dzieci otrzymują opaski odblaskowe.


Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.