Katalog Ewelina Gwiazdowska-Zych, 2018-05-22 Częstochowa Język angielski, Konspekty Scenariusz lekcji języka angielskiego z wykorzystaniem nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych.Scenariusz lekcji języka angielskiego z wykorzystaniem nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych Ewelina Gwiazdowska-Zych Szkoła Podstawowa im. A.Mickiewicza we Wręczycy Wielkiej Klasa VII Temat zajęć: Computers – vocabulary exercises. UMIEJĘTNOŚCI PONADPRZEDMIOTOWE: Uczeń: Komunikuje się w języku ojczystym i w języku obcym Posługuje się nowoczesnymi technologiami informacyjno-komunikacyjnymi Pracuje w zespole WYMAGANIA OGÓLNE: Uczeń: Posługuje się podstawowym zasobem środków językowych umożliwiających realizację wymagań ogólnych w zakresie tematu „Nauka i technika” Rozumie wypowiedzi ze słuchu; polecenia, zwroty dnia codziennego Współdziała w grupie Korzysta z technologii informacyjno-komunikacyjnych CELE LEKCJI (podane w języku ucznia; zgodnie z ocenianiem kształtującym): Znasz słownictwo związane z tematem „Nauka i technika” NACOBEZU: Dopasowujesz wyrazy do ilustracji Uzupełniasz zdania właściwym czasownikiem Dopasowujesz nazwę urządzenia do opisu Wypowiadasz się na temat jak często i do czego wykorzystujesz swój komputer Korzystasz z aplikacji językowych LearningApps, Quizlet Live, Millionaire i wykonujesz ćwiczenia leksykalne. METODY I FORMY PRACY: Metody aktywne, audiowizualna, stawianych zadań, rozwiązywanie ćwiczeń interaktywnych Praca z całym zespołem klasowym, praca w grupach, praca w parach ŚRODKI DYDAKTYCZNE: tablica interaktywna, oprogramowanie na tablicę interaktywną do podręcznika Smart Time 1 (wyd. Express Publishing) ćwiczenia opracowane przez nauczyciela w aplikacjach: LearningApps, Quizlet, SuperTeacherTools (Millionaire) karta pracy (Zdania do uzupełnienia brakującym czasownikiem) PRZEBIEG ZAJĘĆ 1. Powitanie uczniów, sprawdzenie listy obecności. 2. Prezentacja tematu oraz celów lekcji. 3. Rozgrzewka językowa. Uczniowie utrwalają poznany wcześniej materiał leksykalno- gramatyczny przy wykorzystaniu aplikacji opracowanej przez nauczyciela LearningApps (Group-puzzle) https://learningapps.org/display?v=prfpd0jf518 4. Nauczyciel uruchamia aplikację Quizlet. Uczniowie ćwiczą słownictwo przy pomocy fiszek. https://quizlet.com/296120762/computers-words-flash-cards/ 5. Uczniowie łączą wyrazy z ich tłumaczeniem w aplikacji Quizlet (Dopasowania) 6. Uczniowie łączą się przy pomocy smartphonów z aplikacją QuizletLive. Zostają przez komputer losowo przydzieleni do poszczególnych grup i zamieniają się miejscami. Nauczyciel uruchamia grę. 7. (Ćw. 1 s.108) Nauczyciel uruchamia oprogramowanie na tablicę do podręcznika Smart Time 1 (wyd. Express Publishing). Uczniowie dopasowują wyrazy do ilustracji, następnie powtarzają słowa. 8. (Ćw. 2a) s.108) Nauczyciel rozdaje uczniom kartę pracy. Uczniowie uzupełniają zdania brakującymi wyrazami. Fill in: copy, listen, record, make, contains, store, press, takes, move, shows 1. We make copies of documents on paper with it. 2. It's the set of keys we ...to operate a computer. 3. We ...the cursor around the screen with it. 4. We ... pictures or documents onto our computer with it. 5. It's the flat surface that ... files and pictures. 6. We can ... to a song through them. 7. It's a video camera that ... pictures and shows them on a website. 8. We ... files in it and take them with us. 9. We use it to ...sounds. 9. It ... the motherboard, hard drive, CD/DVD drive etc. Ćw. 9. (Ćw. 3, str.108) Uczniowie w parach rozmawiają na temat tego jak często i do czego wykorzystują komputer. Wybrani uczniowi prezentują swoją wypowiedź całej klasie. Ćw. 10. Nauczyciel uruchamia aplikację Learning Apps. Uczniowie uzupełniają zdania brakującymi wyrazami. https://learningapps.org/display?v=p1w0sidkt18 Ćw. 11. W celu utrwalenia materiału uczniowie grają w grę Milionerzy. http://www.superteachertools.us/millionaire/millionaire.php?gamefile=56542 Opcjonalnie gra w aplikacji Kahoot lub LearningApps (Hangman) https://learningapps.org/display?v=pmbn4prx518 Ćw. 12. Podsumowanie zajęć i objaśnienie pracy domowej. Zeszyt ćwiczeń, ćw. 1 i 2 str. 41. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |