Katalog Edyta Dobrowolska, 2018-06-01 Olecko Awans zawodowy, Plany rozwoju zawodowego PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO nauczyciela kontraktowegoPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO mgr Edyty Dobrowolskiej nauczyciela kontraktowego w Zespole Szkół nr 2 im. K. K. Baczyńskiego w Ełku ubiegającego się o stopień zawodowy nauczyciela mianowanego 1. Dane personalne: a. Imię i nazwisko nauczyciela: Edyta Dobrowolska b. Miejsce pracy: Zespół Szkół nr 2 im. K. K. Baczyńskiego w Ełku c. Pełniona funkcja: nauczyciel matematyki, wychowawca klasy d. Okres odbywania stażu: 01. 09. 2016r. – 31.05.2018r. e. Posiadane kwalifikacje: i. Studia licencjackie na kierunku matematyka, Uniwersytet Warszawski ii. Studia magisterskie na kierunku matematyka, Uniwersytet Warmińsko – Mazurski w Olsztynie iii. Studia podyplomowe na kierunku „ Autyzm 2. Cel: uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego zgodnie z wymaganiami kwalifikacyjnymi ustalonymi w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 grudnia 2004r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli, Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 listopada 2007r. zmieniające rozporządzenie w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli, w Ustawie o systemie oświaty z dnia 7 września 1991r. (z późniejszymi zmianami) oraz w Ustawie z dnia 26 stycznia 1982r. – Karta Nauczyciela. 3. Plan rozwoju zawodowego został napisany w oparciu o Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 grudnia 2004r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli, na podstawi art. 9g ust. 10 ustawy z dnia 26 stycznia 1982r. – Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2003r. Nr 118, poz. 1112, z późniejszymi zmianami). I UCZESTNICZENIE W PRACACH ORGANÓW SZKOŁY ZWIĄZANYCH Z REALIZACJĄ ZADAŃ DYDAKTYCZNYCH, WYCHOWAWCZYCH, OPIEKUŃCZYCH LUB INNYCH WYNIKAJĄCYCH ZE STATUTU SZKOŁY ORAZ POTRZEB SZKOŁY I ŚRODOWISKA LOKALNEGO (§ 7, ust. 1, pkt. 1) Lp. Zadania Formy realizacji Termin 1. Analiza organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły. • Analiza dokumentacji szkolnej, zwłaszcza: Statutu Szkoły, WSO, Programu Wychowawczego i Profilaktycznego, procedur postępowania w sytuacji zagrożenia itp. IX/X 2016r. 2. Udział w różnych formach pracy szkoły. • Aktywny udział w posiedzeniach Rady Pedagogicznej, współpraca z innymi nauczycielami i dyrektorem. Wg planu pracy szkoły. 3. Współpraca z Radą Rodziców. • Organizowanie spotkań z rodzicami. • Udział w konsultacjach indywidualnych. • Działania pedagogizujące rodziców w czasie wywiadówek – - spotkania ze specjalistami, np. z pedagogiem, z lekarzem itp. Wg harmonogr. W okresie stażu. II POGŁĘBIANIE WIEDZY I UMIEJĘTNOŚCI ZAWODOWYCH SAMODZIELNIE LUB PRZEZ UDZIAŁ W RÓŻNYCH FORMACH KSZTAŁCENIA USTAWICZNEGO (§ 7, ust. 1, pkt. 2) Lp. Zadania Formy realizacji Termin 1. Współpraca z opiekunem stażu. • Obserwacje zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu. • Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu. • Konsultacje. Wg harmonogramu obserwacji. 2. Poszerzanie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego doskonalenia zawodowego. • Aktywny udział w wewnątrzszkolnym doskonaleniu. • Udział w różnego rodzaju pozaszkolnych formach doskonalenia zawodowego (np. praca z uczniem zdolnym, działania wspierające uczniów). • Udział w lekcjach oraz zajęciach otwartych realizowanych przez innych nauczycieli. • Studiowanie fachowej literatury, publikacji i portali internetowych dla nauczycieli. • Publikowanie własnych materiałów na stronach www dla nauczycieli. W okresie stażu. Wg oferty przez okres stażu. W okresie stażu. W okresie stażu. W okresie stażu. III POZNAWANIE PRZEPISÓW DOTYCZĄCYCH SYSTEMU OŚWIATY Z UWZGLĘDNIENIEM SPECYFIKI TYPU I RODZAJU SZKOŁY, W KTÓREJ ODBYWANY JEST STAŻ (§ 7, ust. 1, pkt. 3) Lp. Zadania Formy realizacji Termin 1. Analiza prawa oświatowego. • Analiza dokumentów (Karty Nauczyciela; Ustawy o systemie oświaty; Rozporządzenia MEN w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli, Rozporządzenia MEN w sprawie zasad oceniania. Klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania egzaminów i sprawdzianów w szkołach publicznych). • Aktualizacja wiedzy na temat obowiązującego prawa oświatowego. • Zapoznanie z materiałami opublikowanymi na stronach internetowych i portalach edukacyjnych. W okresie stażu. IV UMIEJĘTNOŚĆ ORGANIZACJI I DOSKONALENIA WARSZTATU PRACY, DOKONYWANIA EWALUACJI WŁASNYCH DZIAŁAŃ, A TAKŻE OCENIANIA ICH SKUTECZNOŚCI I DOKONYWANIA ZMIAN W TYCH DZIAŁANIACH (§ 7, ust. 2, pkt. 1) Lp. Zadania Formy realizacji Termin 1. Realizacja procedury awansu zawodowego na stopień nauczyciela mianowanego. • Analiza dokumentacji związanej z funkcjonowaniem i organizacją szkoły (Statut Szkoły, WSO, Program Wychowawczy). • Opracowanie dokumentacji z przebiegu procesu awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego na nauczyciela mianowanego). 2016r. 2018r. 2. Dokumentowanie i realizacja planu rozwoju. • Gromadzenie dokumentacji, zaświadczeń, świadectw, programów, sprawozdań, potwierdzeń, konspektów, arkuszy hospitacji, notatek. • Napisanie cząstkowego oraz końcowego sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego. • Złożenie wniosku o postępowanie kwalifikacyjne. W okresie stażu. 2018r. 2018r. 3. Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu. • Rozmowy i konsultacje dotyczące sposobu realizacji stażu, ustalenie zasad współpracy, zawarcie pisemnego kontraktu. IX 2016r. 4. Organizacja I doskonalenie własnego warsztatu pracy, popularyzacja wiedzy z własnego przedmiotu. • Gromadzenie i stała aktualizacja materiałów, uzupełnianie zaplecza samodzielnie przygotowanych pomocy dydaktycznych. • Analiza wyników nauczania i wyciąganie wniosków do dalszej pracy. • Wdrażanie aktywizujących metod nauczania. • Opracowanie prac klasowych, sprawdzianów. • Organizowanie konkursów przedmiotowych. • Prowadzenie dokumentacji szkolnej, dzienników lekcyjnych, pozalekcyjnych. • Publikacje na stronach www własnych materiałów. W okresie stażu. 5. Aktywne uczestnictwo w życiu szkoły. • Organizowanie i współorganizowanie imprez, uroczystości szkolnych. Wg harmonogr. 6. Uczestniczenie w procesie mierzenia jakości pracy szkoły na różnych jej obszarach. • Prowadzenie lekcji otwartych z matematyki. • Ocena i analiza słabych i mocnych stron przeprowadzonych lekcji. • Praca w zespole przedmiotowym. W okresie stażu. V UMIEJĘTNOŚĆ UWZGLĘDNIANIA W PRACY POTRZEB ROZWOJOWYCH UCZNIÓW, PROBLEMATYKI ŚRODOWISKA LOKALNEGO ORAZ WSPÓŁCZESNYCH PROBLEMÓW SPOŁECZNYCH I CYWILIZACYNYCH (§ 7, ust. 2, pkt. 2) Lp. Zadania Formy realizacji Termin 1. Obserwacja i analiza możliwości uczniów. • Zbieranie informacji na temat uczniów. • Przygotowanie pomocy uczniom z trudnościami w nauce. • Opieka nad uczniami zdolnymi, przygotowanie do konkursów. W okresie stażu. 2. Pogłębianie wiedzy na temat problemów środowiska uczniów. • Uczestniczenie w spotkaniach z rodzicami uczniów. • Rozmowy indywidualne z rodzicami i uczniami. • Aktywna współpraca z wychowawcami klas. W okresie stażu. 3. Praca na rzecz środowiska lokalnego, współpraca ze strukturami samorządowymi. • Realizacja w pracy dydaktycznej zaleceń poradni psychologiczno - - pedagogicznej dotyczących konkretnych uczniów. • Organizowanie i udział w akcjach charytatywnych organizowanych przez szkołę. • Współpraca z policją, bibliotekami, Starostwem Powiatowym w Ełku. W okresie stażu. 4. Przekazywanie dziedzictwa kulturowego. • Czynne i bierne uczestnictwo w akademiach szkolnych. • Współorganizacja i organizacja wycieczek i wyjść kulturalnych. • Tematyczne lekcje wychowawcze – poznanie historii najbliższej. Wg harmonogr. VI UMIEJĘTNOŚĆ WYKORZYSTYWANIA W PRACY TECHNOLOGII INFORMACYJNEJ I KOMUNIKACYJNEJ (§ 7, ust. 2, pkt. 3) Lp. Zadania Formy realizacji Termin 1. Wykorzystanie Internetu i komputera do wyszukiwania informacji. • Uzyskiwanie wiedzy na temat awansu zawodowego poprzez Internet (portale poświęcone awansowi). • Korzystanie ze stron MEN. • Wyszukiwanie internetowych kursów podnoszących umiejętności i kwalifikacje. W okresie stażu. 2. Wykorzystanie komputera i Internetu w pracy. • Opracowywanie i dostarczanie materiałów na stronę internetową szkoły. • Przygotowywanie zaproszeń, dyplomów, podziękowań itp. • Opracowywanie materiałów i pomocy dydaktycznych – prezentacji multimedialnych, scenariuszy zajęć, kart pracy, planów pracy itp. • Prowadzenie zajęć w szkolnej pracowni komputerowej. • Dokumentowanie przebiegu stażu. W okresie stażu. VII UMIEJĘTNOŚĆ ZASTOSOWANIA WIEDZY Z ZAKRESU PSYCHOLOGII, PEDAGOGIKI I DYDAKTYKI ORAZ OGÓLNYCH ZAGADNIEŃ Z ZAKRESU OŚWIATY, POMOCY SPOŁECZNEJ (§ 7, ust. 2, pkt. 4) Lp. Zadania Formy realizacji Termin 1. Rozwijanie własnych kompetencji pedagogicznych. • Udział w kursach i szkoleniach (np. praca z uczniem zdolnym, działania wspierające uczniów). • Aktualizacja wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki (samokształcenie). W okresie stażu. 2. Aktywne realizowanie zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych. • Poznanie sytuacji rodzinnej uczniów poprzez rozmowy, obserwację. • Bieżące rozwiązywanie problemów wychowawczych i dydaktycznych – wg wyników obserwacji oraz zmian w sytuacji uczniów. • Stosowanie na lekcjach matematyki zróżnicowanych form pracy. • Zapoznanie się z opiniami i orzeczeniami wydanymi przez poradnię psychologiczno – pedagogiczną, w szczególności z zaleceniami pracy z uczniami, których te opinie dotyczą. W okresie stażu. VIII UMIEJĘTNOŚĆ POSŁUGIWANIA SIĘ PRZEPISAMI DOTYCZĄCYMI SYSTEMU OŚWIATY, POMOCY SPOŁECZNEJ LUB POSTĘPOWANIA W SPRAWACH NIELETNICH, W ZAKRESIE FUNKCJONOWANIA SZKOŁY, W KTÓREJ NAUCZYCIEL ODBYWA STAŻ (§ 7, ust. 2, pkt. 5) Lp. Zadania Formy realizacji Termin 1. Aktywne uczestnictwo w kreowaniu prawa wewnątrzszkolnego. • Dostosowanie przedmiotowego systemu oceniania do obowiązujących uregulowań prawnych. • Udział w pracach różnorodnych komisji: egzaminacyjnych, konkursowych. • Udział w radach pedagogicznych i zespołach nauczycielskich opracowujących i modyfikujących dokumenty wewnątrzszkolne. IX 2016r. Wg harmonogr. Wg harmonogr. 2. Poszerzanie i aktualizacja wiedzy z zakresu prawa i jej wykorzystanie w bieżącej działalności. • Samodzielna lektura przepisów prawa oświatowego oraz aktualizowanie wiedzy Nawego temat poprzez śledzenie stron internetowych MEN. • Analiza przepisów prawa oświatowego. W okresie stażu. Plan ma charakter otwarty i może być modyfikowany w trakcie realizowania. …………………………………………………………… Edyta Dobrowolska Zatwierdzam do realizacji …………………………………………………………… …………………………………………………………… Miejscowość i data Podpis i pieczęć dyrektora szkoły Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |