Katalog dariusz zielinski, 2018-07-20 Pruszków Wychowanie fizyczne, Plany rozwoju zawodowego PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGOZespół Szkół nr 1 im. Stanisława Staszica W Pruszkowie PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO mgr Dariusz Zieliński nauczyciel wychowania fizycznego, wychowawca zasadniczej klasy zawodowej, Rozpoczęcie stażu: 1 września 2016 r. Okres stażu: 2 lata i 9 miesięcy Planowany termin zakończenia stażu: 31 maja 2019 r. Pruszków, 9 wrzesień 2016 r. WSTĘP Jestem nauczycielem wychowania fizycznego w ZS nr 1 w Pruszkowie. Posiadam siedmioletni staż pracy w zawodzie nauczyciela. Prowadziłem lekcje z przedmiotów ekonomicznych, a obecnie lekcje wychowania fizycznego. Praca w zawodzie nauczycielskim wymaga stałego i systematycznego doskonalenia zawodowego. Dlatego będę doskonalił swój warsztat pracy w realizacji zadań wychowawczych, dydaktycznych i opiekuńczych, co pozwoli mi pełniej oddziaływać na dzieci i młodzież, rozwijać wśród niej szereg zainteresowań i zamiłowań, uczyć kreatywnego i twórczego myślenia. Celem mojego stażu będzie rozwój osobisty i zawodowy a dopełnieniem tego okresu uzyskanie w wyniku postępowania kwalifikacyjnego stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego. W okresie stażu jako nauczyciel mianowany będę realizował powinności i wymagania kwalifikacyjne zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2013 roku w sprawie uzyskania stopnia awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. z 2013r. poz.393), a w szczególności następujące punkty: § 8, ust. 2, pkt 1 UZYSKANIE POZYTYWNYCH EFEKTÓW PRACY DYDAKTYCZNEJ, WYCHOWAWCZEJ LUB OPIEKUŃCZEJ NA SKUTEK WDROŻENIA DZIAŁAŃ MAJĄCYCH NA CELU DOSKONALENIE PRACY WŁASNEJ I PODNIESIENIE JAKOŚCI PRACY SZKOŁY Zadania i formy realizacji 1) Poznanie procedury awansu zawodowego: a) analiza aktów prawnych, b) złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu, c) opracowanie planu rozwoju zawodowego, d) dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego, e) sporządzenie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego, Termin – okres stażu, Dowody realizacji: dokumentacja przebiegu stażu. 2) Aktywny udział w różnych formach doskonalenia zawodowego, które podnoszą kompetencje, nadają kwalifikacje, doskonalą wiedzę oraz umiejętności: a) warsztaty, konferencje metodyczne, szkolenia organizowane przez związki i organizacje sportowe, b) udział w szkoleniowych Radach Pedagogicznych, c) przeprowadzanie lekcji otwartych, koleżeńskich: Termin – okres stażu, Dowody realizacji: certyfikaty z kursów i szkoleń, zdjęcia z lekcji otwartych, potwierdzenia. 3) Aktywne uczestnictwo w pracach związanych z usprawnianiem i nowelizowaniem dokumentów szkoły a) tworzenie samodzielnie oraz we współpracy z innymi nauczycielami opracowań mających wpływ na doskonalenie pracy własnej i podnoszenie jakości szkoły. Termin – okres stażu, Dowody realizacji: dokumentacja przebiegu stażu, potwierdzenia, sprawozdania. 4) Doskonalenie i rozbudowa własnego warsztatu pracy dydaktycznej i wychowawczej: a) opracowanie planów pracy wychowawczej dla klasy zasadniczej , b) opracowanie planu pozalekcyjnych zajęć sportowych , c) studiowanie fachowej literatury, czasopism, nowości wydawniczych i wykorzystanie ich w pracy, Termin – okres stażu, Dowody realizacji: dokumentacja przebiegu stażu, plan zajęć pozalekcyjnych, zdjęcia. 5) Rozbudzanie aktywności uczniów oraz rozwijanie ich zainteresowań: a) organizowanie międzyszkolnych zawodów sportowych , b) współorganizowanie zawodów COCA-COLA CUP, c) współorganizowanie Dnia sportu, d) przygotowanie zawodów wewnątrzszkolnych w tenisa stołowego we współpracy z parafią kościelną, d) organizowanie i przeprowadzanie Spartakiady Szkolnej w dyscyplinie piłka nożna, e) prowadzenie zajęć sportowych dla uczniów w ramach zajęć pozalekcyjnych – tenis stołowy, piłka nożna, f) przygotowanie i prowadzenie ferii zimowych na sportowo przy ZS nr 1, Termin – okres stażu, Dowody realizacji: dokumentacja przebiegu stażu, podziękowania współorganizatorów zawodów, zdjęcia, dyplomy, potwierdzenia. 6) Diagnozowanie osiągnięć edukacyjnych uczniów, porównywanie wyników oraz ocena skuteczności podejmowanych działań: a) przeprowadzenie diagnozy wstępnej i na koniec roku w poszczególnych klasach, Termin – początek i koniec roku szkolnego, Dowody realizacji: dokumentacja przebiegu stażu, zdjęcia, zestawienia tabelaryczne wyników uczniów. 7) Obserwowanie i rozpoznawanie potrzeb rozwojowych i możliwości ucznia oraz ich środowiska rodzinnego. Kierowanie i zarządzanie zespołem klasowym i rodzicielskim. Pełnienie funkcji wychowawcy klasowego: a) diagnoza środowiska rodzinnego uczniów , b) analiza opinii oraz zaleceń poradni psychologiczno-pedagogicznej, c) obserwacja uczniów w sytuacjach szkolnych i pozaszkolnych, d) konsultacje z innymi nauczycielami dotyczące uczniów stwarzających problemy wychowawcze, e) rozmowy z pedagogiem szkolnym, korzystanie z jego pomocy i doświadczenia podczas rozwiązywania sytuacji problemowych, f) rozmowy z rodzicami uczniów na temat postępów ich dzieci w nauce, a w szczególności konsultacje z rodzicami uczniów mających kłopoty z nauką i zachowaniem, g) współpraca z kierownikiem praktyk dla uczniów oraz Ochotniczym Hufcem Pracy celem pomocy przy nauce zawodu młodocianych pracowników, Termin – okres stażu, Dowody realizacji: dokumentacja z przebiegu stażu, potwierdzenie współpracy z pedagogiem szkolnym, zdjęcia dokumentujące współpracę z OHP, potwierdzenia, zdjęcia. 8) Integracja zespołu klasowego: a) organizacja imprez klasowych, b) organizacja wycieczek klasowych, Termin – okres stażu, Dowody realizacji: dokumentacja z przebiegu stażu, zdjęcia. 9) Opieka nad bazą sportową , kontrola przydatności sprzętu i urządzeń sportowych. Termin – okres stażu, Dowody realizacji: potwierdzenia od dyrektor, plany rozwoju, zdjęcia. 10) Promowanie Zespołu Szkół Nr 1 w Pruszkowie w środowisku lokalnym. 0T?rmin – okres stażu, Dowody realizacji: przykładowe dokumenty promocyjne, potwierdzenie przewodniczącej Komisji Promocyjnej Szkoły. § 8, ust. 2, pkt 2 WYKORZYSTANIE W PRACY TECHNOLOGII INFORMACYJNEJ I KOMUNIKACYJNEJ Zadania i formy realizacji 1) Wykorzystywanie znajomości obsługi komputera w praktyce zawodowej: a) Korzystanie z programów komputerowych podczas tworzenia dokumentacji szkolnej, pomocy dydaktycznych, dyplomów, tabel wynikowych, harmonogramu imprez sportowych etc. , wypisywanie ocen śródrocznych i świadectw. b) przygotowanie dokumentów, takich jak plan rozwoju zawodowego i sprawozdania z jego realizacji, Termin – okres stażu, Dowody realizacji: dokumentowanie elektroniczne stażu, zdjęcia. 2) Wykorzystanie Internetu w pracy pedagogicznej: a) monitorowanie aktualizacji przepisów prawa oświatowego, Karty Nauczyciela, rozporządzeń MEN za pośrednictwem Internetu, b) poszukiwanie informacji przydatnych w pracy nauczyciela - wychowawcy poprzez korzystanie z dostępnych na edukacyjnych portalach internetowych publikacji z zakresu dydaktyki, metodyki, pedagogiki oraz psychologii, Termin – okres stażu, Dowody realizacji- wybrane scenariusze zajęć, wydruki ekranowe z portali internetowych. dyplomy, zdjęcia z zawodów, potwierdzenia. 3) Publikowanie własnych prac na portalu internetowym: a) opublikowanie planu rozwoju zawodowego na portalach internetowych, b) publikowanie zdjęć, sprawozdań i opisów z przeprowadzonych konkursów, zawodów sportowych, wycieczek na stronie internetowej szkoły. Termin – okres stażu, Dowody realizacji: podziękowania za publikowanie, przykładowe wydruki ze strony internetowej szkoły dotyczące sprawozdań z zawodów. 4) Używanie technologii informacyjno-komunikacyjnej do nauki i treningu wybranej dyscypliny sportowej. Termin – okres stażu, Dowody realizacji: dokumentacja przebiegu stażu, zdjęcia. 5) Komunikowanie się z uczniami, rodzicami uczniów oraz innymi nauczycielami wykorzystując do tego celu telefon oraz dziennik elektroniczny. Termin – okres stażu, Dowody realizacji: potwierdzenia. § 8, ust. 2, pkt 3 UMIEJĘTNOŚĆ DZIELENIA SIĘ WIEDZĄ I DOŚWIADCZENIEM Z INNYMI NAUCZYCIELAMI, W TYM PRZEPROWADZENIE OTWARTYCH ZAJĘĆ, W SZCZEGÓLNOŚCI DLA NAUCZYCIELI STAŻYSTÓW I NAUCZYCIELI KONTRAKTOWYCH, PROWADZENIE ZAJĘĆ DLA NAUCZYCIELI W RAMACH WEWNĄTRZSZKOLNEGO DOSKONALENIA ZAWODOWEGO LUB INNYCH ZAJĘĆ Zadania i formy realizacji 1) Aktywne uczestnictwo w pracach zespołu wychowania fizycznego: a) przygotowanie sprawozdań z prac zespołu, 2) Wymiana doświadczeń z innymi nauczycielami przy współorganizowaniu międzyszkolnych zawodów sportowych 3) Pełnienie funkcji opiekuna stażu, opiekuna praktyk studenckich, 4) Przeprowadzenie lekcji otwartych dla przyszłych uczniów ZS nr 1 na Dzień Otwarty szkoły, 5) Wykorzystywanie umiejętności sędziowskich podczas powiatowych zawodów sportowych z piłkę nożną. Termin – okres stażu Dowody realizacji- potwierdzenie przewodniczącego zespołu w-f, podziękowania, dokumentacja własna, scenariusze zajęć. § 8, ust. 2, pkt 4a OPRACOWANIE I WDROŻENIE PROGRAMU DZIAŁAŃ EDUKACYJNYCH, WYCHOWAWCZYCH, OPIEKUŃCZYCH LUB INNYCH ZWIĄZANYCH ODPOWIEDNIO Z OŚWIATĄ, POMOCĄ SPOŁECZNĄ LUB POSTĘPOWANIEM W SPRAWACH NIELETNICH Zadania i formy realizacji 1) Przygotowanie i wdrożenie programu własnego z piłki nożnej w ramach zajęć pozalekcyjnych sportowych (SKS lub UKS sekcja piłki nożnej), 2) Opracowanie i wdrożenie planu pracy wychowawcy klasy Zasadniczej zgodnego z Programem Wychowawczym Szkoły, 3) Prowadzenie zebrań, spotkań indywidualnych z rodzicami, pedagogizacja rodziców w ramach potrzeb klasy. Termin – okres stażu Dowody realizacji- dokumentacja programu, dokumentacja własna w tym fotograficzna, lista obecności z zebrań, potwierdzenia. § 8,ust. 2, pkt 4c POSZERZENIE ZAKRESU DZIAŁAŃ SZKOŁY, W SZCZEGÓLNOŚCI DOTYCZĄCYCH DZIAŁAŃ DYDAKTYCZNYCH, WYCHOWAWCZYCH LUB OPIEKUŃCZYCH Zadania i formy realizacji 1) Propagowanie uczestnictwa uczniów w różnych formach życia kulturalno-edukacyjnego mających na celu rozwijanie zainteresowań uczniów: • organizowanie wycieczek celem propagowania zdrowego stylu życia, zapoznania uczniów z otaczającą przyrodą ( piesze lub rowerowe wycieczki po okolicy, zajęcia terenowe ), • angażowanie młodzieży do opracowywania materiałów do gablot szkolnych, • angażowanie młodzieży do udziału w różnych akcjach charytatywnych, promujących szkołę, 2) Zorganizowanie i prowadzenie drużyny piłki nożnej w ramach zajęć pozalekcyjnych lub UKS (sekcja piłki nożnej), 3) Podjęcie inicjatywy na rzecz edukacji kulturalno-sportowej: • współpraca z klubami sportowymi celem organizowania w szkole pokazów ciekawych dyscyplin sportowych, 4) Przygotowanie uczniów do zawodów: • Sportowych, • Olimpiada Przedsiębiorczości, 5) Aktywna realizacja zadań opiekuńczych integrująca społeczność szkolną: • współorganizowanie uroczystości szkolnych, • współorganizowanie akcji środowiskowych, • Ruch w szkole także w czasie wakacji. • udział w Dniach Otwartych Szkoły. Termin – okres stażu Dowody realizacji- dokumentacja przebiegu stażu, zdjęcia, materiały, dokumentacja własna, potwierdzenia, dyplomy, zaświadczenia. § 8 ust. 2 pkt 4e WYKONYWANIE ZADAŃ NA RZECZ OŚWIATY, POMOCY SPOŁECZNEJ LUB POSTĘPOWANIA W SPRAWACH NIELETNICH WE WSPÓŁPRACY Z INNYMI OSOBAMI, INSTYTUCJAMI SAMORZĄDOWYMI LUB INNYMI PODMIOTAMI Zadania i formy realizacji 1) Współpraca ze Strażą Miejską przy realizacji zadań propagujących działania wychowawcze na rzecz młodzieży, 2) Współpraca z pedagogiem szkolnym ( pogadanki dotyczące odpowiedzialności karnej nieletnich, zajęcia z cyberprzemocy ), 3) Współpraca ze Schroniskiem dla bezdomnych zwierząt w Milanówku, 4) Współpraca z parafią przy organizacji turnieju tenisa stołowego, 5) Organizowanie wolontariatu uczniów w celu zapewnienia opieki i wsparcia dla niepełnosprawnych uczestników zawodów pływackich na basenie „Kapry” w Pruszkowie. Termin – w miarę możliwości i potrzeb, okres stażu, Dowody realizacji- zaświadczenia o współpracy, podziękowania, pisemne poświadczenie o współpracy. § 8 ust. 2 pkt 5 UMIEJĘTNOŚĆ ROZPOZNAWANIA I ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW EDUKACYJNYCH, WYCHOWAWCZYCH LUB INNYCH, Z UWZGLĘDNIENIEM SPECYFIKI TYPU I RODZAJU SZKOŁY, W KTÓREJ NAUCZYCIEL JEST ZATRUDNIONY Zadania i formy realizacji 1) Diagnozowanie problemów wychowawczych i podejmowanie środków zaradczych we współpracy z pedagogiem i psychologiem szkolnym: • spotkania z rodzicami, rozmowy z wychowankami, współpraca z pedagogiem i psychologiem szkolnym 2) Analiza dwóch przypadków edukacyjnych lub wychowawczych: • identyfikacja problemu, • geneza i dynamika zjawiska, • znaczenie problemu, • prognoza, • propozycja rozwiązania, • wdrażanie oddziaływań, • efekty oddziaływań. Termin – Cały okres stażu zgodnie z rzeczywistą sytuacją i potrzebami Dowody realizacji - Opisy przypadków Niniejszy plan rozwoju zawodowego ma charakter otwarty i możliwe są jego modyfikacje zgodnie z potrzebami szkoły i własnymi. opracował: Dariusz Zieliński Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |