Katalog

Kamila Grażewicz, 2018-09-03
Łobżenica

Zajęcia przedszkolne, Scenariusze

GRY I ZABAWY INTEGRACYJNE DLA DZIECI

- n +

Dzieci biorące udział w różnego rodzaju zabawach grupowych, ruchowych, muzycznych integrują się z daną grupą, odnajdują w niej swoje położenie i uczą się spełniać rozmaite role. Ważne jest, aby w zabawach tych kładziono nacisk na porozumienie bez przemocy, naukę tolerancji i szacunku wobec drugiej osoby. Celem organizowania różnego rodzaju zabaw grupowych, integracyjnych jest: stworzenie okazji do zastanowienia się nad problemem zaufania i do przeanalizowania własnych relacji z ludzi; stworzenie warunków i umożliwienie uczestniczącym w zabawie zdobycia umiejętności efektywnej komunikacji, podejmowania decyzji oraz radzenia sobie ze stresem; wyodrębnienie zachowań i cech wzbudzających zaufanie. Z założenia bowiem wszelkiego rodzaju gry i zabawy mają zachęcać do współdziałania w grupie i pogłębiać naturalne systemy wsparcia grupowego, takie jak: koleżeństwo, zaufanie, uczciwość i szacunek. W zabawach grupowych ważnym aspektem łączącym wszystkie zabawy jest integracja grupy. To co je różni między sobą, to charakterystyczny cel nadrzędny do osiągnięcia przez daną grupę, ze względu na wiek członków grupy. Inny to będzie cel dla przedszkolaków, np. poznanie innych członków w grupie i zapamiętanie ich imion. Inny dla dziesięciolatków, np. zachęcenie do współdziałania w grupie z elementami asertywności.

1. DWA OKRĘGI
Uczestnicy stoją w dwóch okręgach jeden wewnątrz drugiego. Są odwróceni do siebie twarzami. Prowadzący zadaje pytanie na które odpowiadają sobie wzajemnie osoby z obu kół zwrócone twarzą do siebie. Po odpowiedzi na pytanie koło zewnętrzne przekręca się o jedną osobę w lewo i następuje kolejne pytanie.
*dlaczego tu przyjechałeś
*czym się interesujesz
*twoja największa zaleta
*czego nigdy nie robiłaś, a chciałabyś
*co lubisz w ludziach
*jakie miejsce na świecie chciałabyś zobaczyć

2. NIGDY NIE
Uczestnicy siedzą na krzesłach w kole. Jedna osoba bez krzesła stoi w środku. Mówi „nigdy nie…” np. nigdy się nie myłem”. Wszystkie osoby (łącznie z tą w kole) które robiły daną rzecz zmieniają miejsce. Osoba, której nie uda się znaleźć nowego miejsca zostaje w kole i też mówi „nigdy nie…np. nigdy nie jadłem lodów ”.
3. ILE KAWAŁKÓW PAPIERU?
Prowadzący puszcza w obieg rolkę papieru toaletowego, a każdy z uczestników bierze tyle kawałków ile mu się podoba. Następnie prosimy aby każda osoba opowiedziała nam tyle rzeczy o sobie ile wzięła kawałków papieru.

4. PIOSENKA NA ZADANY TEMAT
Dwie drużyny mają za zadanie zaśpiewać jak najwięcej fragmentów piosenek w którym pojawi się słowo z danej kategorii np. zwierzę, imię. Śpiewają swoje fragmenty po jednym na zmianę aż do momentu gdy jednej z drużyn zabraknie pomysłów.

5. PAPUGA KOLOROWA-ZABAWA MUZYCZNA

Papuga kolorowa wymyśla nowe słowa ( machamy rękami z boku, robimy z palców dziobek )
Wymyśla nowe dźwięki piosenki (ręce w górze, machamy)
Pa ra ra, pa, ra, ra, ra (8 razy) (nogi do przodu i do tyłu)

Papuga kolorowa wymyśla nowe słowa
Wymyśla nowe dźwięki piosenki
Ble, ble, ble, ble, ble, ble, ble (8 razy)

Papuga kolorowa wymyśla nowe słowa
Wymyśla nowe dźwięki piosenki
No, no, no, no, no, no, no (8 razy)

6. DO GÓRY I NA DÓŁ- ZABAWA MUZYCZNA
Do góry i na dół, w bok, w bok, w bok.
Do przodu, do tyłu ,skok, skok, skok
Kręcimy biodrami raz, dwa, trzy,
I trzęsiemy kolanami teraz wszystko powtarzamy hej. /2x/

Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.