Katalog Daria Siczyńska, 2018-09-03 Śrem Matematyka, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego na nauczyciela dyplomowanegoPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO 1. Imię i nazwisko nauczyciela odbywającego staż: Daria Siczyńska 2. Miejsce pracy i odbywania stażu: Szkoła Podstawowa w Głuchowie 3. Zajmowane stanowisko: nauczyciel matematyki, fizyki, techniki z wychowaniem komunikacyjnym i informatyki 4. Okres odbywania stażu: 2 lata 9 miesięcy 5. Data rozpoczęcia stażu: 13.09.2017r. 6. Data zakończenia stażu: 13.06. 2020r. 7. Wykształcenie: 2006 uzyskałam tytuł zawodowy magistra na Uniwersytecie im. A. Mickiewicza w Poznaniu na wydziale Matematyki i informatyki w zakresie: Matematyka i Informatyka nauczycielska; 2012 ukończyłam Studia Podyplomowe na Politechnice Poznańskiej w zakresie: Technika z wychowaniem komunikacyjnym; 2013 ukończyłam Studia Podyplomowe na Uniwersytecie im. A. Mickiewicza w Poznaniu w zakresie: Fizyka z Astronomią; 2014 ukończyłam 2 semestralne Studia Podyplomowe na Uniwersytecie im. A. Mickiewicza w Poznaniu w zakresie: Zarządzania Oświatą; Podstawa prawna: • Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r.- Karta Nauczyciela ( Dz. U. z 2014 r., poz.191), • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity – załącznik do obwieszczenia Marszałka Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 30 stycznia 2013 r. Dz.U. poz. 267), • Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2013r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczyciel (Dz.U. 2013 r., poz. 393 ). CZYNNOŚCI ORGANIZACYJNE Zadania do realizacji Formy pracy, metody realizacji zadań Oczekiwane efekty Termin realizacji 1. Wstępna analiza i ocena własnych umiejętności. 2. Zapoznanie się z aktualnymi przepisami prawa oświatowego dotyczącymi awansu zawodowego, 3. Złożenie wniosku o rozpoczęcie Stażu. 4. Sporządzenie planu rozwoju zawodowego. 5. Systematyczne gromadzenie dokumentacji potwierdzającej realizację przyjętych w planie rozwoju zadań 6. Śledzenia zmian w prawie oświatowym. 7. Analiza zasad funkcjonowania i organizacji szkoły 8. Opracowanie sprawozdania z realizacji zatwierdzonego planu rozwoju - dokonanie czynności ewaluacyjnych swojej pracy • Autorefleksja • wyszukiwanie i analiza prawa oświatowego, oraz informacji dotyczących awansu zawodowego • przygotowanie wniosku o rozpoczęcie stażu i przedłożenie go dyrektorowi • gromadzenie dokumentów potwierdzających realizację planu rozwoju zawodowego • przeanalizowanie dokumentów szkolnych: statutu, wso, pso, regulaminów oraz innych dokumentów funkcjonujących w placówce • na podstawie zgromadzonych dokumentów i notatek sporządzenie sprawozdania z planu rozwoju • Wyznaczenie kierunku rozwoju zawodowego • zapoznanie się z: Ustawą z dnia 26 stycznia 1982 r.- Karta Nauczyciela • Ustawą z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego • Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2013r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczyciel . • Złożenie dyrektorowi wniosku o rozpoczęcie stażu oraz planu rozwoju zawodowego na nauczyciela dyplomowanego • realizacja wszystkich założeń wynikający z planu rozwoju • zapoznanie się z dokumentami szkolnymi, wdrażanie ich do własnej pracy oraz działanie w zgodzie z nimi • uzyskanie pozytywnej oceny dorobku zawodowego wrzesień 2017. wrzesień 2017r. wrzesień 2017r. Na bieżąco, cały okres stażu Na bieżąco, cały okres stażu czerwiec 2020 WYMAGANIA NIEZBĘDNE DO UZYSKANIA STOPNIA NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO § 8 ust.2 pkt. 1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły. Zadania do realizacji Formy pracy, metody realizacji zadań Oczekiwane efekty Termin realizacji 1. Doskonalenie własnego warsztatu pracy • Powiększanie zaplecza samodzielnie przygotowanych trwałych środków dydaktycznych. • Gromadzenie i aktualizowanie własnej biblioteczki przedmiotowej. • Studiowanie fachowej literatury i czasopism, śledzenie stron internetowych • Podniesienie jakości nauczania • Uatrakcyjnienie zajęć lekcyjnych poprzez wprowadzanie nowatorskich form i metod zajęć Przez cały okres stażu 2.Doskonalenie zawodowe- kontynuacja i podejmowanie różnych instytucjonalnych form doskonalenia zawodowego, - doskonalących wiedzę i umiejętności dydaktyczne z zakresu nauczanych przedmiotów oraz podnoszących kompetencje i umiejętności wychowawcze • Analiza własnych kompetencji • Udział w wewnątrzszkolnym doskonaleniu nauczycieli – rady szkoleniowe, • Uczestnictwo w pozaszkolnych formach doskonalenia zawodowego adekwatnych do potrzeb nauczyciela i szkoły ( kursy doskonalące, konferencje, warsztaty, szkolenia) • Zdobycie nowych umiejętności i doświadczeń • Wzbogacenie warsztatu pracy W trakcie całego stażu 3.Pełnienie dodatkowych funkcji w szkole. • Praca w komisjach konkursowych, egzaminacyjnych, komisjach opracowujących wyniki badań umiejętności przedmiotowych . • Pełnienie funkcji opiekuna dziennika elektronicznego. • Pełnienie funkcji organizatora międzyszkolnych konkursów matematycznych • Zdobywanie nowych umiejętności i doświadczeń poprzez studiowanie dokumentów obowiązujących podczas uczestnictwa w komisjach • funkcjonowanie poprawnie zadeklarowanego dziennika elektronicznego • podjęcie współpracy z sąsiednią szkołą podstawową Cały okres stażu 4.Praca nad integracją zespołu klasowego. Kształtowanie prawidłowych relacji koleżeńskich i postaw społecznych. Kształtowanie postaw patriotycznych • Lekcje wychowawcze • Organizacja wycieczek klasowych oraz imprez ujętych w planie wychowawczym klasy jak Dzień Chłopaka, Dzień Kobiet czy Wigilia klasowa. • Współpraca z uczniami podczas imprez szkolnych • Współpraca z pedagogiem • Zintegrowanie zespołu klasowego • Wdrożenie uczniów do otwartego i świadomego poruszania się w świecie uznanych wartości • Wzrost świadomości uczniów na temat przynależności narodowej, szkolnej i klasowej Na bieżąco w trakcie stażu 5.Systematyczna współpraca z rodzicami • Nawiązanie ścisłej i systematycznej współpracy z rodzicami –zebrania z rodzicami, konsultacje, uroczystości klasowe. • Kontakty indywidualne z uczniami i ich rodzicami w celu poznawania sytuacji rodzinnej wychowanków, pogłębienia wiedzy i umiejętności w zakresie zaspokajania potrzeb wychowawczych uczniów. • Przestrzeganie regulaminów i programów obowiązujących w szkole • Nawiązanie prawidłowych relacji z rodzicami służących wspomaganiu w wychowaniu i nauczaniu młodzieży z • Dogłębne poznanie ucznia i jego potrzeb • Przestrzeganie zasad obowiązujących w placówce Na bieżąco w trakcie stażu 6.Warsztaty dla rodziców na spotkaniach klasowych • Pogadanki z rodzicami na tematy związane z trudnościami wychowawczymi i dydaktycznymi • Szkolenia w zakresie prawidłowego korzystania z dziennika elektronicznego • Wzrost świadomości rodziców na temat problemów wychowawczych i dydaktycznych oraz współczesnych zagrożeń cywilizacyjnych • Stały kontakt elektroniczny z rodzicami poprzez idziennik W razie potrzeby 7.Pełnienie funkcji przewodniczącego zespołu matematyczno- przyrodniczego • Opracowanie planu pracy zespołu • Organizowanie spotkań współpracy nauczycieli dla uzgodnienia sposobów realizacji programów nauczania, korelowania treści nauczania przedmiotów, zapoznanie się z informatorem dotyczącym egzaminu ósmoklasisty, organizacji próbnego egzaminu ósmoklasisty w celu jak najlepszego przygotowania uczniów do niego. • Podniesienie jakości pracy szkoły • pozytywne wyniki otrzymane przez uczniów z egzaminu ósmoklasisty Wrzesień 2017 wrzesień/ grudzień 2017 8.Udział w modyfikowaniu dokumentacji wewnątrzszkolnej • Praca w zespole powołanym przez Dyrektora Szkoły do zmian w Statucie Szkolnym • Podniesienie jakości pracy szkoły 2017-09-01 9.Dokonywanie analizy i ewaluacji własnych działań • Samoocena • Rozmowa z Dyrektorem • Rozmowy z uczniami Wnioski do dalszej pracy Koniec stażu § 8 ust. 2 pkt. 2 Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. Zadania do realizacji Formy pracy, metody realizacji zadań Oczekiwane efekty Termin realizacji 1.Pogłębianie wiedzy i umiejętności posługiwania się technologią komputerową i informacyjną • Uczestniczenie w różnych formach doskonalących z zakresu technologii komputerowej i informacyjnej • Wykorzystywanie narzędzi multimedialnych w praktyce W trakcie stażu 2.Wykorzystywanie zasobów Internetu i programów multimedialnych w pracy dydaktycznej i wychowawczej • Prowadzanie zajęć z wykorzystaniem tablicy multimedialnej/projektora • Wdrażanie uczniów do korzystania z technologii komputerowej (zgodnie z ich możliwościami) podczas przygotowywania różnych materiałów • Wykorzystywanie narzędzi multimedialnych przez uczniów • Uatrakcyjnienie procesu dydaktycznego Na bieżąco trakcie stażu 3.Organizacja warsztatu pracy przy użyciu technik komputerowych • Opracowanie dokumentacji szkolnej • Przygotowywanie materiałów dydaktycznych (testów, dyplomów, pomocy dydaktycznych dla uczniów) • Omawianie lekcji z wykorzystaniem TI • Uatrakcyjnienie procesu dydaktycznego • Wzbogacenie własnego warsztatu pracy Na bieżąco trakcie stażu 4.Wykorzystywanie zasobów portali edukacyjnych do doskonalenia pracy własnej • Korzystanie z dostępnych na edukacyjnych portalach internetowych publikacji z zakresu dydaktyki, metodyki, psychologii, pedagogiki • Poznawanie przepisów i aktów prawa oświatowego poprzez Internet • Pozyskiwanie nowych wiadomości przydatnych w pracy • Znajomość przepisów i aktów prawa oświatowego Na bieżąco trakcie stażu 5.Objęcie opieką obsługi dziennika elektronicznego • Przygotowanie potrzebnych danych do prawidłowego funkcjonowania dziennika • Prawidłowe funkcjonowanie dziennika elektronicznego Na bieżąco trakcie stażu 6.Publikacje na stronie internetowej szkoły • Dostarczanie administratorowi szkolnej strony www dokumentacji potwierdzającej realizację planu rozwoju • Poszerzenie grona odbiorców obserwujących działania na terenie placówki i poza nią Na bieżąco trakcie stażu 7.Utworzenie na facebooku strony nauczyciela fizyki • Dokumentowanie i promowanie wykorzystania doświadczeń i metod aktywizujących uczniów w procesie nauczania • Przełamanie u uczniów bariery strachu przed nieznanym Na bieżąco trakcie stażu § 8 ust.2 pkt. 3 Umiejętność dzielenia się swoją wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć. Zadania do realizacji Formy pracy, metody realizacji zadań Oczekiwane efekty Termin realizacji 1.Opublikowanie w Internecie zatwierdzonego planu rozwoju zawodowego oraz materiałów dydaktycznych • Opublikowanie Planu rozwoju zawodowego na stronie Publikacje edukacyjne - Edux.pl • Udostępnianie swoich materiałów dydaktycznych na edukacyjnych portalach internetowych Wykorzystanie Internetu w praktyce Rok szkolny 2017/2018 W trakcie stażu 2.Dzielenie się wiedzą i doświadczeniem zawodowym z innymi nauczycielami • Wymiana doświadczeń z nauczycielami uczącymi pokrewnych przedmiotów • Prowadzenie lekcji otwartych • Prowadzenie warsztatów da rodziców i nauczycieli z obsługi dziennika elektronicznego • Aktywny udział w pracach zespołu matematyczno przyrodniczego, ds promocji szkoły oraz statutowego • Przekazywanie wybranych materiałów i pomocy dydaktycznych oraz materiałów ze szkoleń zainteresowanym nauczycielom • Jako opiekun stażu nauczyciela stażysty, dzielenie się z nim zdobytymi wiadomościami i umiejętnościami w pracy z uczniem, oraz w prowadzeniu dokumentacji szkolnej • Podniesienia jakości nauczania • podniesienie jakości pracy szkoy • otrzymanie pozytywnej oceny dorobku przez stażystkę Przez cały okres stażu wrzesień 2017 rok szkolny 2017/2018 3.Współpraca z pedagogiem szkolnym, analiza sytuacji uczniów, podejmowanie wspólnych działań pedagogicznych i wychowawczych. • omawianie i rozwiązywanie problemów wychowawczych uczniów z innymi nauczycielami i pedagogiem • Rozwiązywanie na bieżąco problemów psychologicznych, pedagogicznych i społecznych uczniów Na bieżąco w trakcie stażu 4.Współpraca z nauczycielami matematyki uczących w innych placówkach • Organizacja konkursu matematycznego dla klasy III oraz IV-VI • Wymiana doświadczeń • Integracja młodzieży • Uatrakcyjnienie procesu dydaktycznego Rok szkolny 2017/2018 5.Obserwowanie zajęć prowadzonych przez innych nauczycieli w ramach lekcji otwartych • Dzielenie się swoimi spostrzeżeniami i doświadczeniem • Wymiana doświadczeń W trakcie stażu § 8 ust.2 pkt. 4 lit. a opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich. Zadania do realizacji Formy pracy, metody realizacji zadań Oczekiwane efekty Termin realizacji 1.Opracowanie i wdrożenie programu własnego • Opracowanie i wdrożenie programu własnego dla zajęć dodatkowych z matematyki w klasie VIII • Wzrost efektywności kształcenia Rok szkolny 2018/2019 2.Opracowywanie zadań egzaminacyjnych na egzamin próbny ósmoklasisty o ile nie zostaną one opublikowane przez MEN • Opracowanie zadań do egzaminu próbnego • Przygotowanie uczniów do egzaminu ósmoklasisty Od roku szkolnego 2018/2019 3.Nabywanie umiejętności projektowania własnych działań • Opracowanie autorskiego programu Koła matematycznego dla ucznia z trudnościami w nauce • Dostosowanie programu zajęć do możliwości ucznia rok szkolny 2017/2018 4. Współpraca z rodzicami • Nawiązanie ścisłej i systematycznej współpracy z rodzicami –zebrania z rodzicami, konsultacje, uroczystości klasowe. • Pozytywne relacje z rodzicami Cały okres stażu 5. Nawiązanie współpracy z organizacją charytatywną np. Caritasem • Opracowanie harmonogramu współpracy • Pozytywne efekty działań wynikających z współpracy W razie potrzeby § 8 ust.2 pkt 4 lit. b wykonywanie zadań doradcy metodycznego, egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej. Zadania do realizacji Formy pracy, metody realizacji zadań Oczekiwane efekty Termin realizacji 1.Wykonywanie zadań egzaminatora podczas egzaminu ósmoklasisty Udział w pracach komisji egzaminacyjnej Wykorzystanie zdobytej wiedzy w praktyce – lepsze przygotowanie uczniów do kolejnego egzaminu. W trakcie stażu odbycie szkolenia organizowanego przez OKE 2. Wykonywanie zadań egzaminatora podczas egzaminu gimnazjalnego/maturalnego Udział w pracach komisji egzaminacyjnej Zdobywanie nowych doświadczeń Powołanie przez OKE § 8 ust 2 pkt. 4 lit. c poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych. Zadania do realizacji Formy pracy, metody realizacji zadań Oczekiwane efekty Termin realizacji 1.Organizowanie i współorganizowanie imprez szkolnych - okolicznościowych • Współorganizowanie okolicznościowych imprez szkolnych (wynikających z kalendarza szkolnego) • Współpraca z innymi nauczycielami • Integracja uczniów • Uatrakcyjnienie procesu nauczania Według kalendarza imprez szkolnych 2.Organizowanie i współorganizowanie wycieczek szkolnych • Organizowanie wycieczek dydaktycznych i wyjść klasowych • Wzrost poziomu wiedzy u uczniów • Uatrakcyjnienie procesu dydaktycznego • Wyrobienie wśród uczniów właściwych postaw społecznych W trakcie stażu 3.Organizacja konkursów szkolnych i międzyszkolnych • Organizacja konkursu „Liczydełko- policz sprytnie” dla klasy III • Organizacja konkursu „Liczydełko- policz sprytnie” dla klas IV - VII • Organizacja konkursu plastycznego w ramach projektu szkolnego „ Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia” • Organizacja Dnia pod hasłem „ Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia”, oraz przeprowadzenie konkursu matematycznego powiązanego • Aktywizacja młodzieży • Rozwijanie współzawodnictwa między uczniami szkoły i spoza niej • Pozytywne wzmocnienie uczniów • propagowanie wśród uczniów matematyki W każdym roku szkolnym w trakcie stażu 4.Aktywny udział w promocji szkoły • Udział w przygotowaniach uroczystości szkolnych • Udział w aktualizacji szkolnej strony www • Pozytywny wizerunek szkoły w lokalnym środowisku • wzmacnianie więzi szkoły z rodzicami uczniów W trakcie stażu 5.Praca z uczniem mającym trudności w nauce • Prowadzenie konsultacji i zajęć wyrównawczych • Poprawa wyników w nauce Na bieżąca w trakcie stażu 6.Opracowanie i wdrożenie programu własnego • Opracowanie i wdrożenie programu własnego dla zajęć dodatkowych z matematyki w klasie VIII ( zajęcia rozwijające logiczne myślenie) • Propagowanie logicznego myślenia Rok szkolny 2018/2019 § 8 ust.2 pkt. 4 lit. e wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowanie w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami. Zadania do realizacji Formy pracy, metody realizacji zadań Oczekiwane efekty Termin realizacji 1.Współpraca z pedagogiem i psychologiem szkolnym • Spotkania i rozmowy z pedagogiem • Rozwiązywanie bieżących problemów uczniów Na bieżąco w trakcie stażu 2.Współpraca z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną • Obserwacja uczniów • Konsultacje z pedagogiem, • Realizacja zaleceń Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej • Rozwiązywanie bieżących problemów uczniów Na bieżąco w trakcie stażu 3. Współorganizacja uroczystości szkolnych • Scenariusze uroczystości • Integracja uczniów, nauczycieli oraz rodziców Na bieżąco w trakcie stażu 4.Warsztaty dla rodziców i nauczycieli • Warsztaty z obsługi dziennika elektronicznego • Komunikacja elektroniczna za pomocą dziennika elektronicznego 5.Współpraca z przedsiębiorstwami, przedsiębiorcami • Starania w dofinansowaniu konkursów • nagrody na konkurs W trakcie stażu § 8 ust. 2 pkt. 5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony. Zadania do realizacji Formy pracy, metody realizacji zadań Oczekiwane efekty Termin realizacji 1.Poznanie procedur dotyczących rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych z uwzględnieniem specyfiki szkoły • Zapoznanie się z programami i regulaminami funkcjonującymi w szkole • Rozpoznawanie i rozwiązywanie problemów wychowawczych Cały okres stażu 2.Poszerzenie wiedzy w zakresie umiejętności diagnozowania i rozwiązywania problemów młodzieży • Udział w warsztatach i szkoleniach dotyczących rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych lub wychowawczych • Samodzielne studiowanie literatury odnośnie w/w tematyki • Rozwiązywanie problemów młodzieży Cały okres stażu 3.Wdrożenie programu wychowawczo - profilaktycznego związanego z aktualnymi problemami i potrzebami klasy • Rozpoznanie problemu wychowawczego w klasie ( np. niska frekwencja, agresja, używki) i wdrożenie odpowiedniego postępowania • Rozwiązanie problemu wychowawczego w klasie (np. podniesienie frekwencji, zmniejszenie agresji, pogłębienie świadomości uczniów na temat skutków korzystania z używek) W trakcie stażu w zależności od rozpoznanych problemów i potrzeb 4.Diagnoza wybranych problemów edukacyjnych lub wychowawczych • Rozpoznanie, opis i analiza przypadku problemu edukacyjnego lub wychowawczego • Znalezienie konstruktywnego rozwiązania i zastosowanie go • Rozwiązanie problemu okres stażu (zgodnie z rzeczywistą sytuacją i potrzebami Niniejszy plan rozwoju zawodowego ma charakter otwarty i możliwe są jego modyfikacje zgodnie z potrzebami szkoły i własnymi. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |