Katalog BARBARA KIJOWSKA, 2018-09-10 Jaworzno Zajęcia przedszkolne, Scenariusze konspekt zajęć rewalidacji indywidualnejKONSPEKT ZAJĘĆ REWALIDACJI INDYWIDUALNEJ Data: 23.05.2016 Prowadząca: mgr Barbara Kijowska Temat: „Ułóż obrazek” - Wspomaganie rozwoju spostrzegania, ćwiczenie umiejętności rozróżniania kolorów, układanie klocków według wielkości, dopasowywanie kształtów do odpowiednich otworów. Cele: Operacyjne a) - dziecko zna podstawowe kolory b) - potrafi naśladować czynności nauczyciela, c) - potrafi skupić uwagę na wykonywanej pracy, Rewalidacyjne a) - doskonalenie percepcji wzrokowej, b) - rozwijanie koordynacji wzrokowo – ruchowej c) - usprawnianie ruchów z zakresu motoryki małej, d) - wydłużanie czasu koncentracji uwagi na działaniu celowym. e) – przygotowanie do lepszej komunikacji i manipulacji f) – koordynowanie zdolności do różnicowania przedmiotów ( mały, duży). Wychowawcze - eliminowanie negatywnych zachowań poprzez wzmacnianie zachowań akceptowanych społecznie –stosowanie systemu motywacyjnego – naklejki buźki Metody pracy: słowno-objaśniająca, pokazu, praktycznego działania, poszukująca, wzmocnień pozytywnych. Formy pracy: indywidualna. CZĘŚĆ WSTĘPNA – stała. 1) Przywitanie z dzieckiem – zorganizowanie stanowiska pracy CZĘŚĆ WŁAŚCIWA – po każdym poprawnie wykonanym ćwiczeniu dziecko otrzymuje naklejkę, którą następnie może zabrać ze sobą Zabawa komunikacyjna piłką – rzucanie piłki w kierunku dziecka z jednoczesnym wymawianiem słowa „łap” – wyciąganie rąk do dziecka ze słowem „daj”. a) Ćwiczenie 1 Wykonywanie ćwiczeń doskonalących percepcję wzrokową i koordynację wzrokowo- ruchową „Kolorowe walce” - pokazanie dz. najmniejszego i największego klocka z jednoczesnym określaniem ich słowami „duży”, „mały”, kilkakrotne powtórzenie tej czynności. - porządkowanie klocków według koloru, rozróżnianie koloru czerwonego, żółtego, niebieskiego i zielonego - porządkowanie klocków wielkości, od najmniejszego do największego. - b) Ćwiczenie 2 Ćwiczenie doskonalące spostrzeganie oraz rozwijające koordynację wzrokowo –ruchową. „Wiosenna układanka” – układania obrazka z 4 części wg podanego wzoru. c) Ćwiczenia oddechowe: - dmuchanie w kolorowe piórka d) Relaksacja: - słuchanie muzyki w pozycji leżącej ZAKOŃCZENIE Pożegnanie z nauczycielem Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |