AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Aneta Olszak, 2018-09-25
Mały Płock

Zajęcia zintegrowane, Konspekty

Bajka o flądrze

- n +

SCENARIUSZ ZAJĘĆ ZINTEGROWANYCH
OTWARTYCH DLA NAUCZYCIELI KLAS II
Z ZAKRESU EDUKACJI POLONISTYCZNEJ I PRZYRODNICZEJ

TEMAT KOMPLEKSOWY : Mieszkańcy mórz i rzek .
TEMAT ZAJ ĘĆ : Bajka o flądrze.
CELE:
Uczeń:
- zna pojęcie bajki jako gatunku literackiego; - czyta ze zrozumieniem tekst;
- potrafi ocenić postępowanie tytułowej bohaterki utworu;
- zna nazwy niektórych ryb morskich i słodkowodnych.

METODY :
• pogadanka, rozmowa,
• praca z tekstem;
• pokaz;
• praktyczne działania uczniów.
FORMY :
• zbiorowa
• indywidualna
• praca w małych grupach

MATERIAŁY I POMOCE:
informacja o bajce do wklejenia do zeszytu, płyta CD z odgłosami szumiącego morza, podręcznik „Nasza szkoła” kl. II, „Ćwiczenia z pomysłem” kl. II, rozsypanki zdaniowe dla grup, ilustracja flądry i śledzia, znaczki korony dla każdego dziecka.


PLAN ZAJĘĆ :
1 .Wprowadzenie do tematu lekcji :
a) Flądra – przypomnienie szczególnej cechy ryby; b) Bajka – gatunek literacki – wklejka do zeszytu;

2. Zaproszenie dzieci na morską wyprawę
a) muzyka relaksacyjna z odgłosami szumiącego morza;
b) „Bajka o flądrze” – czytanie bez przygotowania;
c) odpowiadanie na pytania związane z tekstem : Co flądra sądziła o innych rybach? Co sądziła o sobie? Dlaczego flądra nie wygrała zawodów? Jakie ryby występują w bajce?
d) krótka pogadanka dotycząca podobieństwa w zachowaniu flądry i niektórych ludzi;
3. Przerwa śródlekcyjna – zabawa z pokazywaniem „ Hej, ho, żagle staw!”.
4. Układanie odpowiedzi na pytania zgodnie z treścią tekstu bajki w grupach – rozsypanka zdaniowa.
O czym marzyła flądra? - Flądra marzyła, by rządzić światem.
Co flądra zaproponowała innym rybom? - Flądra zaproponowała, by wybrać króla.
Kto został królem ryb? - Królem ryb został śledź.
Zapis ułożonych odpowiedzi w zeszytach ćwiczeń – ćw. 1 str. 12.
5. Ćw. 3 str. 12 - samodzielna praca - układanie z naklejek nazw ryb słodkowodnych i morskich. Przepisanie tych nazw do zeszytu.
8. Podsumowanie zajęć – rozpoznanie ilustracji flądry i śledzia, „ukoronowanie” właściwej ryby. Rozdanie nagród za pracę - znaczek korony.

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.