Katalog Małgorzata Kowalska, 2018-10-16 Zgierz Religia, Scenariusze Scenariusz katechezy dla klasy 2- TEMAT: CHCEMY WIERZYĆ BOGU JAK ABRAHAM.TEMAT: CHCEMY WIERZYĆ BOGU JAK ABRAHAM. CELE KATECHEZY: CELE OGÓLNE: -Zapoznanie uczniów z postacią Abrahama, który przyjmuje słowa Boga i ufa Mu. -Wspomaganie uczniów w zrozumieniu Bożego Przykazania: ,,NIE BĘDZIESZ MIAŁ BOGÓW CUDZYCH PRZEDE MNĄ,, - Wychowanie do naśladowania Abrahama w jego zawierzeniu i zaufaniu Bogu. CELE SZCZEGÓŁOWE: - Uczeń potrafi powtórzyć i wyjaśnić Pierwsze Przykazanie Boże, - Uczeń wypowiada się na temat Abrahama. METODY PRACY: -pogadanka -opowiadanie Rdz, 12,15,17 -praca w grupach ŚRODKI DYDAKTYCZNE: -tekst piosenki:,,Ruszaj tam, -rozsypanka z Pierwszym Przykazaniem Bożym -duże arkusze papieru -kartki z hasłami (drogi Abrahama)np.. Ur, Ziemia Obiecana, bożki, głód, niebezpieczeństwa -uproszczony rysunek człowieka(symbolizujący Abrahama). -klej, flamastry, kredki - aniołki z papieru -papier A3 PRZEBIEG KATECHEZY: WSTĘP 1.Powitanie modlitwą : Ojcze nasz 2.Piosenka;:Ruszaj tam… 3.Dzieci siadają w kręgu wraz z nauczycielem 4.Wprowadzenie do opowiadania o Abrahamie. ROZWINIĘCIE 1.Podział na grupy,(6 grup). Każda grupa dostaje arkusz dużego papieru z narysowaną drogą (jaką ma iść Abram), oraz kartki do przyklejenia na arkuszu. Kartki określają charakterystyczne rzeczy znajdujące się na jego drodze. Następnie nauczyciel przedstawia dzieje Abrahama, a zadaniem dzieci jest przyklejenie kartek wzdłuż drogi Abrahama zgodnie z kolejnością przedstawianą przez nauczyciela. Podsumowanie : Po przedstawieniu dziejów Abrahama nauczyciel prosi jedno dziecko, aby odczytało całą drogę Abrahama z miasta Ur do Ziemi Obiecanej. 2.Pogadanka z uczniami. 3.Dzieci powinny wywnioskować, że Abraham pomimo długiej i niebezpiecznej drogi jaką szedł, doszedł do celu, dzięki ufności i wierze w Boga. 4.Uczniowie przyklejają na planszę ostatnią kartkę z napisem ,,wiara,,(słowo to jest napisane na kolorowej kartce, ponieważ jest znaczące i najważniejsze na drodze Abrahama) 5.Krótkie podsumowanie nauczyciela 6.Piosenka ,,Ruszaj, ruszaj tam…,, ZAKOŃCZENIE 7.Po krótkiej pogadance nauczyciel rozdaje dzieciom rozsypankę wyrazową ,,:NIE BĘDZIESZ MIAŁ BOGÓW CUDZYCH PRZEDE MNĄ”. Każda grupa otrzymuje jedną rozsypankę. Po złożeniu rozsypani dzieci zdanie to przyklejają na arkusz papieru A3. 8.Nauczyciel wyjaśnia krótko Pierwsze Przykazanie: 9.Podsumowanie: Co mogło przeszkodzić Abrahamowi osłabić wiarę , odwrócić od Prawdziwego Boga.? Abraham pozostał wierny Bogu. Od niego możemy uczyć się jak wypełniać Przykazanie 10.Jeżeli starczy czasu uczniowie ozdabiają drogę, jaką szedł Abraham. PODSUMOWANIE LEKCJI: NAUCZYCIEL PRZYKLEJA TRZY ANIOŁY. Jeden- uśmiechnięty Drugi- obojętny Trzeci-niezadowolony. Anioły te mają oznaczać ocenę lekcji przez każdego ucznia. Uczniowie ustawiają się pod rysunkami aniołów OPOWIADANIE- DZIEJE ABRAHAMA RDZ. 12, 15, 17 W mieście Ur żył człowiek o imieniu Abram .Przy drodze umieszczamy napisy: Ur i Abram. Bóg wezwał Abrama , aby opuścił swój rodzinny dom kraj i udał się do miejsca , które mu wskaże . Objawił mu też , że będzie ojcem wielkiego narodu , dzięki któremu świat otrzyma Boże Błogosławieństwo. Abram uwierzył Bogu i usłuchał Jego głosu. Wyruszył wraz z najbliższą rodziną w drogę tak jak mu nakazał Bóg. Droga Brama była niełatwa długa. Wędrując pokonywał wiele trudności . Spotykał pogan- ludzi którzy wierzyli w różnych bożków, oddawali cześć zwierzętom, roślinom, gwiazdom, kłaniali się figurkom, i posążkom które sami stawiali. . przy drodze umieszczamy napis ,,bożki,,. Abram pozostał zawsze wierny prawdziwemu Bogu. Był narażony na inne niebezpieczeństwa. Doświadczał głodu.. Umieszczamy kolejne napisy:,niebezpieczeństwa ,, i ,,głód,,. Mimo tych trudności Abram zawsze ufał Bogu, wierzył że On go prowadzi.Abram całym sercem oddał się Bogu w wyniku tego Abram otrzymał nazwę imię Abraham, czyli ,,ojciec wielu narodów,,Pomimo trudności jakie Abraham napotykał w czasie drogi doszedł do wyznaczonego celu jakim była Ziemia Obiecana.Umieszczamy napis Ziemia Obiecana Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |