AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Anna Herbaczewska, 2018-10-30
Białystok

Lekcja wychowawcza, Różne

OPINIA WYCHOWAWCY DO PORADNI PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ

- n +

OPINIA WYCHOWAWCY
UCZENNICA Z PROBLEMAMI EMOCJONALNYMI

Z.Z. jest uczennicą V klasy szkoły podstawowej. Od 1 września 2014 r. uczęszcza do Szkoły Podstawowej....(nazwa szkoły i miejscowość). Uczy się w klasie szesnastoosobowej.
Głównym problemem dziewczynki jest chwiejność emocjonalna. Bardzo szybko się denerwuje i wszystko odnosi personalnie do siebie. Jest przeświadczona, że w klasie nikt jej nie lubi. Ma zaniżoną samoocenę i poczucie własnej wartości. Z.Z. przejawia nieadekwatne zachowania, będące nieracjonalną reakcją na daną sytuację. Często mały bodziec wywołuje bardzo silne emocje. Bywa, że w czasie zajęć jest agresywna werbalnie w stosunku do swoich rówieśników. Zdarza jej się w nieodpowiedni sposób zwracać do nauczyciela. Jej wybuchowość często jest źródłem niepotrzebnych sporów w klasie. Potrafi być bardzo niemiła i niesympatyczna. Używa słów niecenzuralnych choć ma świadomość, że przekracza w ten sposób granice - robi to „po cichu” kierując niegrzeczny zwrot bezpośrednio do kolegów z klasy. Przy rozwiązywaniu spornych sytuacji zdarza jej się kłamać, wybuchać płaczem, wówczas trudno jest ją wyciszyć i uspokoić. W stosunku do koleżanek potrafi być opryskliwa, nie lubi pomagać, chętnie natomiast z pomocy korzysta. Nie potrafi pracować w zespole, grupie i woli wykonywać zadania indywidualnie. Na lekcjach nie potrafi dostosować się do panujących norm : zaznacza swoją obecność głośnym komentowaniem. Po rozmowach wychowawczych bardzo stara się poprawić swoje postępowanie, jednak efekt jest krótkotrwały. Często brakuje jej motywacji i chęci do nauki oraz zmiany swojego zachowania.
Uczennica bywa często przygnębiona, rozbita. Ciężko jest wtedy nawiązać z nią kontakt, zamknięta w swoim świecie nie reaguje na prośby albo udaje że coś robi. Ostatnio coraz częściej nauczyciele zauważają u Z.Z. problemy z utrzymaniem koncentracji podczas lekcji. Jeśli temat ją zaciekawi, jest aktywna, jednak bardzo niesystematyczna, pracuje „zrywami”. Często jest nieprzygotowana do lekcji, nie ma pracy domowej lub potrzebnych przyborów. Regularnie spóźnia się na pierwszą lekcję.
Z.Z. jest uczennicą osiągającą dobre wyniki w nauce. Wyniki nie odzwierciedlają jednak jej możliwości, które są znacznie większe. Chętnie udziela się w lekcji, zabiera głos w dyskusjach, jeśli pracuje – to robi to szybko i poprawnie. Rozumie polecenia, nie ma większych problemów językowych, poprawnie buduje wypowiedzi, czyta dobrze i ze zrozumieniem. Pisze dobrze, popełnia niewiele błędów. Dziewczynka jest kreatywna i rozgadana. Gdy jej zależy, jest pełną energii, zorganizowaną uczennicą.

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.