Katalog Aneta Krasińska, 2018-11-16 Białystok Awans zawodowy, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego ubiegającego się o stopień nauczyciela dyplomowanegoPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO Imię i nazwisko Posiadane kwalifikacje Wyższa Szkoła Finansów i Zarządzania w Białymstoku Wydział Finansów i Informatyki Kierunek: finanse i bankowość Wyższa Szkoła Finansów i Zarządzania w Białymstoku Wydział Zarządzania i Marketingu Kierunek Zarządzanie i marketing Politechnika Białostocka Wydział Zarządzania Studia Podyplomowe: Logistyka Nazwa i adres szkoły Nauczany przedmiot wychowawca internatu Data rozpoczęcia stażu 1.09.2018 Planowany termin zakończenia stażu 31.05.2021 Dotychczasowe osiągnięcia, uzyskane umiejętności (m.in. ukończone formy doskonalenia, publikacje, nagrody, wyróżnienia). 1. Szkolenie „Planowanie w edukacji szkolnej”; 2. Warsztaty i szkolenie „Poczucie własnej wartości jako znaczący element w profilaktyce zachowań ucznia”; 3. Warsztaty i szkolenie „Wpływ postawy nauczyciela na kształtowanie się zachowań uczniów”; 4. Warsztaty i szkolenie „Wczesne rozpoznawanie i interwencja wobec osób eksperymentujących i uzależnionych od środków psychoaktywnych oraz zachowania ryzykowne w szkole”; 5. Warsztaty „Test na komunikatywność”; 6. Warsztaty „Asertywność i komunikacja”; 7. Warsztaty „Sposoby opracowywania Przedmiotowych Systemów Oceniania w Świetle WSO”; 8. Kurs „Szybki kurs języka obcego – niezbędnik turysty”; 9. Kurs „Jak prawidłowo zbudować test sprawdzający wiadomości uczniów. Analiza wyników testu”; 10. Warsztaty „Kształtowanie wizerunku nauczyciela przez ocenianie uczniów”; 11. Warsztaty „ Zachowania nauczyciela wobec tzw. trudnych uczniów, w perspektywie porozumienia bez przemocy”; 12. Kurs „Pomiar dydaktyczny”; 13. Kurs” Analiza i monitorowanie realizacji programów nauczania zgodnych z podstawą nauczania”; 14. Kurs „Podstawowa obsługa programów księgowych, płacowych i magazynowo-sprzedażowych, pakiet INSERT”; 15. Warsztaty „ Wykorzystanie komputera i animacji na lekcjach z podstaw przedsiębiorczości”; 16. Warsztaty „Wykorzystanie komputera i animacji w edukacji ekonomicznej; 17. Szkolenie: „Indywidualne spotkania z rodzicami”; 18. Szkolenie: „Żegnaj chrypko- prawidłowa emisja głosu”; 19. Szkolenie „BHP w pracy nauczyciela”; 20. Kurs: „Rachunkowość przedsiębiorstw”; 21. Kurs: „Wybrane zagadnienia gospodarcze w kontekście integracji Polski z UE”; 22. Warsztaty: Przygotowanie do realizacji programu profilaktyczno-wychowawczego „Trudniejszym szlakiem”; 23. Kurs języka angielskiego dla średnio zaawansowanych; 24. Warsztaty: „Interwencja nauczyciela w sytuacjach problemowych zachowań uczniów”; 25. Warsztaty: „VII nawyków szczęśliwego nauczyciela”; 26. Warsztaty: „Inteligencja emocjonalna = mądrość”; 27. Warsztaty: „ Ścieżki edukacyjne w szkolnictwie ponadgimnazjalnym – forma nauczania interdyscyplinarnego”. A. Podstawowe informacje o nauczycielu B. Szczegółowy plan rozwoju zawodowego Podstawa prawna opracowania: 1. Rozdział 3aUstawy z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 967 z późn. zm.); 2. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 26 lipca 2018 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. poz. 1574). § 8 ust.1 pkt 1 umiejętność wykorzystania w pracy metod aktywizujących ucznia oraz narzędzi multimedialnych i informatycznych, sprzyjających procesowi uczenia się l.p. Zadania Formy realizacji termin Sposób potwierdzenia realizacji 1. Wykorzystanie technologii komputerowej i informacyjnej w doskonaleniu warsztatu i metod pracy wychowawczej. 1.Stosowanie technologii komputerowej i informacyjnej w: a) opracowaniu dokumentacji, b) przygotowaniu pomocy dydaktycznych do pracy z wychowankami, c) tworzeniu scenariuszy zajęć, imprez, gazetek, dyplomów. 2.Wykorzystanie komputera do przygotowania dokumentacji grupy wychowawczej i wychowanków: a)plan pracy opiekuńczo-wychowawczej b)arkusze obserwacji wychowanka c)sprawozdania z pracy w grupie d)plan dyżurów grupy. 3.Wykorzystanie zasobów Internetu w pracy z młodzieżą w sali komputerowej w internacie. Okres trwania stażu. Scenariusze zajęć i imprez, materiały na gazetkę, dyplomy. Plan pracy w grupie, arkusz obserwacji wychowanka plan dyżurów grupy. Rejestr korzystania z sali komputerowej, wpis w dzienniku grupy. 2. Wykorzystanie technologii komputerowej i informacyjnej w zakresie pogłębiania swojej wiedzy i umiejętności. Korzystanie z zasobów portali edukacyjnych, stron wydawnictw, prasy w poszukiwaniu interesujących opracowań, recenzji, autorskich programów w zakresie wychowania i profilaktyki. Okres trwania stażu. Spis portali i stron internetowych. 3. Dzielenie się, korzystanie z wiedzy i doświadczenia środowiska nauczycielskiego dostępnej w Internecie. 1.Opublikowanie swojego planu rozwoju zawodowego, opublikowanie programu autorskiego „Żyj zdrowo i aktywnie”. 2.Korzystanie z wiedzy i doświadczenia innych nauczycieli. 3.Śledzenie zmian w przepisach prawa oświatowego. Okres trwania stażu. Adresy stron internetowych. 4. Kompleksowe opracowanie dokumentacji awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego. Stosowanie technologii komputerowej i informacyjnej w opracowywaniu dokumentacji awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego. Okres trwania stażu. Teczka z dokumentami. § 8 ust.1 pkt 2 umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie zajęć otwartych, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć dla nauczycieli l.p. Zadania Formy realizacji termin Sposób potwierdzenia realizacji 1. Wykorzystanie technologii komputerowej i informacyjnej w dzieleniu się doświadczeniem z innymi nauczycielami. 1.Opublikowanie w Internecie swojego planu rozwoju zawodowego. 2.Umieszczenie własnych publikacji na stronie wybranego portalu edukacyjnego, np. scenariuszy zajęć, programu autorskiego „Żyj zdrowo i aktywnie”. Okres trwania stażu. Adres strony internetowej, poświadczenia, wydruk. 2. Dzielenie się swoją wiedzą i wymiana doświadczeń z innymi nauczycielami i wychowawcami. 1.Prowadzenie zajęć otwartych dla zainteresowanych nauczycieli 2.Opracowanie i udostępnienie w internecie i w szkole konspektów zajęć, scenariuszy imprez, planów pracy. 3. Współpraca z nauczycielami, wychowawcami klas, wychowawcami internatu w rozwiązywaniu problemów wychowawczych. 4.Współpraca z nauczycielami, wychowawcami w zakresie m.in. przygotowania uroczystości, imprez szkolnych. 5. Aktywne uczestnictwo w pracach zespołu wychowawczego internatu. Okres trwania stażu. Scenariusze zajęć. Konspekty, scenariusze imprez notatki służbowe. Scenariusze uroczystości, imprez szkolnych. Protokoły z prac zespołu wychowawczego, notatki własne. 3. Aktywne uczestniczenie w pracach organów szkoły. Wykonywanie zadań w zespole wychowawczym internatu. Okres trwania stażu. Potwierdzenie. 4. Doskonalenie warsztatu i metod pracy. 1.Podjęcie studiów podyplomowych na kierunku pedagogika opiekuńczo-wychowawcza. 2.Aktywny udział w różnych formach doskonalenia zawodowego adekwatnych do potrzeb internatu i wychowawcy. 3. Wykorzystanie metod aktywizujących w procesie wychowawczym. 4. Studiowanie literatury fachowej, wykorzystywanie publikacji z Internetu w celu aktualizacji problemów wychowawczych. 5. Pogłębianie wiedzy z zakresu prawa oświatowego, a zwłaszcza dotyczącego awansu zawodowego. Okres trwania stażu. Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych. Zaświadczenia . 5. Rozpoznawanie i rozwiązywanie problemów dydaktycznych i wychowawczych. Rozpoznawanie problemów edukacyjnych lub wychowawczych, znalezienie rozwiązania i zastosowanie go. Okres trwania stażu. Studium przypadku. § 8 ust.1 pkt 3 poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych l.p. Zadania Formy realizacji termin Sposób potwierdzenia realizacji 1. Organizacja szkolnych i międzyszkolnych konkursów, imprez, projektów. Przygotowanie, organizacja oraz aktywny udział w realizowanych przez internat konkursach, imprezach i projektach. Okres trwania stażu. Zaświadczenia, notatki własne. 2. Zorganizowanie i prowadzenie gazetki szkolnej. Przygotowanie materiałów oraz prowadzenie gazetki szkolnej „Żyj zdrowo i aktywnie”. Okres trwania stażu. Dokumentacja zdjęciowa gazetki. 3. Prowadzenie zajęć w ramach pracowni promocji zdrowia. 1.Organizacja prac pracowni promocji zdrowia. 2.Prowadzenie zajęć promujących zdrowy styl życia. Okres trwania stażu. Notatki , scenariusze zajęć. 4. Praca z wychowankiem uzdolnionym oraz wychowankiem sprawiającym problemy wychowawcze. 1.Wspieranie wychowanków przygotowujących się do konkursów i olimpiad przedmiotowych. 2.Identyfikowanie problemów wychowawczych oraz poszukiwanie metod i wsparcia w ich rozwiązywaniu. Okres trwania stażu. Zaświadczenie Kierownika Internatu. 5. Dbanie o bezpieczeństwo i ochronę zdrowia wychowanków 1.Promowanie zdrowego stylu życia oraz kształtowanie umiejętności podejmowania decyzji prozdrowotnych. 2.Uzmysłowienie szkodliwości zachowań ryzykownych (agresja, przemoc, subkultury. uzależnienia, cyberprzemoc). 3. Przygotowanie wychowanków do radzenia sobie z trudnościami wieku młodzieńczego. Okres trwania stażu. Zaświadczenie Kierownika Internatu. 6. Współdziałanie ze środowiskiem lokalnym i rodzinnym wychowanków 1.Promowanie internatu w środowisku poprzez włączanie się do organizacji imprez sportowych i kulturalnych. 2.Doskonalenie i podtrzymywanie współpracy z rodzicami i opiekunami prawnymi wychowanków. Okres trwania stażu. Zaświadczenie Kierownika Internatu. 7. Wdrażanie do racjonalnego spędzania czasu wolnego i uczestnictwa w kulturze. 1.Tworzenie wychowankom warunków do uczestnictwa w kulturze oraz aktywnego spędzania czasu wolnego. 2.Organizowanie imprez i uroczystości ogólno internackich. 3.Promowanie kultury słowa i zasad savoir- vivre. Okres trwania stażu. Zaświadczenie Kierownika Internatu. 8. Uczenie samorządności i przygotowanie do funkcjonowania w społeczeństwie. 1.Wdrażanie do samorządności poprzez tworzenie warunków do działalności samorządu grupowego. 2.Przeprowadzanie wyborów do samorządu grupy. 3.Rozwijanie umiejętności z zakresu samoobsługi. 4. Kształtowanie postaw proekologicznych. 5.Wdrażanie młodzieży w działalność prospołeczną, w tym akcje charytatywne. - Wdrażanie młodzieży do właściwej realizacji dyżurów oraz zadań wykonywanych na rzecz społeczności. Okres trwania stażu. Zaświadczenie Kierownika Internatu. 9. Współpraca z policją. Zorganizowanie spotkań dotyczących bezpieczeństwa młodzieży. Okres trwania stażu. Notatki. § 8 ust.1 pkt 4 lit. a opracowanie i wdrożenie programu, innowacji lub innych działań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych z oświatą, powiązanych ze specyfiką szkoły, w szczególności na rzecz uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi l.p. Zadania Formy realizacji termin Sposób potwierdzenia realizacji 1. Opracowanie i wdrożenie programu „Żyj zdrowo i aktywnie 1.Opracowanie programu „Żyj zdrowo i aktywnie”. 2.Prowadzenie zajęć w ramach programu „Żyj zdrowo i aktywnie”. Okres trwania stażu. Dokumentacja programu „Żyj zdrowo i aktywnie”. § 8 ust.1 pkt 4 lit.b wykonywanie zadań opiekuna stażu, opiekuna praktyk pedagogicznych, nauczyciela-doradcy metodycznego, przewodniczącego zespołu nauczycieli, koordynatora wolontariatu, koordynatora projektu, kuratora społecznego, egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej, rzeczoznawcy do spraw podręczników, a w przypadku nauczycieli szkół artystycznych - także nauczyciela-konsultanta współpracującego z Centrum Edukacji Artystycznej l.p. Zadania Formy realizacji termin Sposób potwierdzenia realizacji 1. Wykonanie zadań opiekuna stażu. 1.Współpraca z nauczycielem odbywającym staż i wspieranie go w procesie wdrażania do pracy w zawodzie. 2.Współpraca z nauczycielem odbywającym staż w opracowaniu planu rozwoju zawodowego. 3.Wspieranie nauczyciela odbywającego staż w realizacji obowiązków zawodowych. 4.Umożliwianie nauczycielowi odbywającemu staż obserwowania prowadzonych przez siebie zajęć. 5.Obserwowanie zajęć prowadzonych przez nauczyciela odbywającego staż. 6.Dzielenie się z nauczycielem odbywającym staż swoją wiedzą i doświadczeniem, w szczególności omawianie z nauczycielem zajęć prowadzonych przez siebie oraz przez nauczyciela; 7.inspirowanie i zachęcanie nauczyciela odbywającego staż do podejmowania wyzwań zawodowych; 8.Doskonalenie wiedzy i umiejętności w zakresie niezbędnym do pełnienia roli opiekuna stażu; 9. Przedstawienie dyrektorowi szkoły opinii o dorobku zawodowym nauczyciela za okres stażu. Okres trwania stażu.. opinia o dorobku zawodowym nauczyciela za okres stażu. 2. Wykonywanie zadań opiekuna praktyk pedagogicznych, Wykonywanie zadań zgodnie z programem praktyk pedagogicznych. Okres trwania stażu. Dokument potwierdzający odbycie praktyk pedagogicznego. § 8 ust.1 pkt 4 lit. c uzyskanie umiejętności posługiwania się językiem obcym na poziomie podstawowym, a w przypadku nauczycieli języków obcych - umiejętności posługiwania się drugim językiem obcym na poziomie podstawowym l.p. Zadania Formy realizacji termin Sposób potwierdzenia realizacji 1. Nauka języka angielskiego. Samokształcenie, różne formy doskonalenia, udział w kursach. Okres trwania stażu. Zaświadczenie o umiejętności posługiwania się językiem angielskim na poziomie podstawowym Białystok, dnia 11 września 2018 roku … (podpis nauczyciela) Podpis opiekuna stażu Podpis dyrektora Data zatwierdzenia do realizacji Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |