AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Natalia Gajdek, 2018-11-16
Albigowa

Pedagogika, Scenariusze

Scenariusz zajęć prowadzonych w grupie dzieci 6 - letnich "Domowe urządzenia elektryczne"

- n +

Scenariusz zajęć prowadzonych w grupie dzieci 6 - letnich

Temat: Domowe urządzenia elektryczne.

Cele ogólne:
• Rozwijanie umiejętności globalnego czytania
• Dokonywanie analizy i syntezy słuchowej wyrazów
• Rozwijanie twórczego myślenia.

Cele szczegółowe:
Dziecko:
• odnajduje kartonik ze swoim imieniem,
• śpiewa piosenkę
• dzieli wyrazy na sylaby i głoski,
• aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych,
• tworzy nowe słowa zaczynające się na określoną sylabę,
• wyszukuje rymujące się wyrazy,
• rozwiązuje rebus fonetyczny,
• naśladuje odgłosy wydawane przez urządzenia elektryczne.


Metody:
• Oparta na słowie,
• Działań praktycznych.

Formy:
• Praca z całą grupą,
• Praca indywidualna.

Środki dydaktyczne: magnetofon, nagranie Cd, kartoniki z imionami dzieci, ilustracje przedstawiające urządzenia elektryczne, kartoniki z literami, karty pracy – rymowanki, tekst do masażu relaksacyjnego.

Przebieg:
1. Zabawa integracyjna „Iskierka” – dzieci stoją w kole trzymając się za ręce. Nauczyciel puszcze iskierkę w krąg poprzez uściśnięcie ręki dziecka obok siebie mówiąc:
„Uwaga! Płynie prąd, nasze ręce to przewody, wypuszczam go prawą ręką, czekam na powrót”.

2. Zabawa dydaktyczna „Moje imię” – doskonalenie umiejętności globalnego czytania.
Na dywanie rozłożone są kartki z imionami dzieci. Każde dziecko kolejno odszukuje kartonik ze swoim imieniem, a następnie odkłada go na dywan, w miejscu oznaczonym pierwszą literą imienia.

3. „Co to za urządzenie elektryczne? – odgadywanie nazwy urządzenia elektrycznego rozpoczynającego się na podaną literę (wiatrak, komputer, zmywarka).
Pod kartonikami oznaczonymi literami znajdują się ilustracje przedstawiające urządzenia elektryczne zaczynające się na daną literę. Dzieci odgadują, co to mogą być za urządzenia. Dzielą nazwy tych urządzeń na sylaby i głoski.

4. Zabawa ruchowa do piosenki „Telewizor” - poruszanie się w rytm muzyki.
Dzieci śpiewają piosenkę. Podczas pierwszej zwrotki poruszają się w dowolny sposób w rytm muzyki. Kiedy rozpoczyna się refren, zatrzymują się w miejscu i klaszczą w dłonie. W trakcie drugiej zwrotki tańczą parami, a podczas refrenu zatrzymują się i wykonują wymyślone przez siebie ruchy.

5. Zabawa w rymowanki „ Co tu nie pasuje?’ – odrzucanie spośród obrazków tego, którego nazwa nie rymuje się z pozostałymi. Głośne wymienianie nazw obrazków.
Praca indywidualna - każde dziecko otrzymuje kartę pracy i ma za zadanie wykreślić w poszczególnych szeregach obrazków ten, którego nazwa nie rymuje się z pozostałymi.

6. „Nowe nazwy” – wymyślanie nowych nazw dla urządzeń elektrycznych. Dzieci przyglądają się umieszczonym na tablicy obrazkom przedstawiającym urządzenia elektryczne. Wymyślają nowe nazwy dla tych urządzeń rozpoczynające się na sylabę podaną przez nauczyciela (pralka – czy…; żelazko – pra…; odkurzacz – wy…).

7. Zabawa ruchowo – dźwiękonaśladowcza „Odgłosy urządzeń elektrycznych”.
Dzieci biegają w takt muzyki. Gdy muzyka milknie, prowadzący zajęcia pokazuje obrazek z urządzeniem elektrycznym. Dzieci naśladują dźwięk jaki wydaje to urządzenie.
- odkurzacz: szuuu
- lodówka: buuuu
- telefon: drrrrrr drrrrrr

8. Zabawa „Rebusy słowne” – ćwiczenie słuchu fonematycznego.
Dzieci rozwiązują rebus, tworząc słowo z pierwszych głosek nazw obrazków:
motyl, igła, korale, sanki, ekran, rakieta – rozwiązanie: mikser.

9. Masaż relaksacyjny „Odkurzacz” (wg Przytulani, czyli wierszyki na dziecięce masażyki)
Szuru, szu, szuru, szu
Pan odkurzacz poszedł w ruch - swobodne ruchy otwartą dłonią po całych plecach
Jeździ wkoło po podłodze
Warczy przy tym bardzo srodze - kreślenie kół
Szuru, szu, szuru, szu
Wjeżdża wszędzie w zakamarki - wsuwamy dłoń pod pachę, kołnierz, we włosy
Czyści też najmniejsze szparki
Wszystkie brudy migiem wciąga - palcami skubiemy po plecach
I dokładnie pokój sprząta
Kiedy skończy, zobaczycie
Cały pokój zacznie lśnić - głaszczemy dziecko po plecach, ramionach

10. Podsumowanie zajęcia – wyrażanie słowami, gestem, mimiką komu zajęcia się podobały, a komu- nie.

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.