Katalog Justyna Szymik, 2018-11-29 Bielsko- Biała Zajęcia przedszkolne, Scenariusze Scenariusz zajęcia dla dzieci 6- letnichTemat zajęcia:,, Odwiedziny w pałacu Królowej Śniegu”- układanie dużych puzzli: ,,Królowej śniegu” oraz napisu z sylab, wspólne czytanie; ćwiczenie doskonalące koncentrację; „Szukaj sopelka"- określanie długości, liczenie; ,,Królowa Śniegu patrzy”- czytanie prostych wyrazów z pomocą nauczyciela; ,,Śniegowe kule”- ćwiczenie oddechowe. ,,Suknia Królowej Śniegu’- praca w grupach z wykorzystaniem różnorodnego materiału. Cele ogólne: • rozwijanie wyobraźni dziecięcej, oraz inspirowanie ich do wyrażania treści w formie ekspresji ruchowej; • wdrażanie do aktywnego myślenia, doskonalenie umiejętności umysłowych; • rozwijanie umiejętności wyrażania własnych przeżyć w formie plastycznej; • doskonalenie umiejętności poprawnego formułowania wypowiedzi, bogacenie słownictwa. • utrwalenie znajomości popularnych baśni dla dzieci Cele operacyjne: Dziecko: • wykorzysta własne wyobrażenia do zaprojektowania pałacu Królowej Śniegu; • próbuje odczytać wyrazy; • sprawnie liczy i określa długość; • aktywnie uczestniczy w zabawach; • współdziała w grupie Metody dydaktyczne: • Metoda podająca (oparte na słowie): wierszyk, rozmowa, objaśnienia • Metoda eksponująca (ruchowe- aktywizująca): drama Formy pracy: • Grupowa • Indywidualna Środki dydaktyczne: arkusze folii spożywczej, patyczki, pędzelki, klej, wiórki kokosowe oraz inne materiały, cekiny, piórka, płyta CD, wierszyk, sylwety, waciki do dmuchania, rurki, puzzle, kubeczki z małą ilością soczku. Przebieg zajęcia: 1.,,Magiczny napój" -nauczycielka zaprasza dzieci w „Podróż do krainy Królowej Śniegu" mówi zaklęcie: …,,Garstka fantazji, szczypta radości, niech ta grupa w krainie Królowej Śniegu zagości”. 2.,,Królowa śniegu”- układanie dużych puzzli oraz wspólnie z nauczycielką napisu z sylab- próba czytania. Omówienie charakterystycznych cech zimy. 3. ,,Królowa Śniegu patrzy”- czytanie prostych wyrazów z pomocą nauczyciela( bałwan, sanki, płatek, narty, kula, sopel itp). - Dzieci stoją w kole, nauczyciel rozkłada na dywanie kartoniki z wyrazami. Staje w środku koła rzuca dużą kostką, dzieci liczą oczka na kostce, zasłania sobie oczy i mówi: ,,Raz, dwa, trzy Królowa Śniegu patrzy”- dzieci szukają kartonika z wyrazem odpowiadającym ilości oczek, próby czytania z pomocą nauczyciela, dopasowanie napisu do obrazka umieszczonego na tablicy. 4. „Szukaj sopelka"- ćwiczenie doskonalące koncentrację. - Dzieci siedzą w kręgu. Nauczycielka układa za niektórymi dziećmi sopelki ( 10 szt. różnej wielkości). Jedno dziecko wchodzi do środka i daje sobie zasłonić apaszką oczy - szuka dźwięczącego „sopelka": - Nauczycielka podaje wybranej osobie dzwoneczek, którym dziecko delikatnie dzwoni, osoba siedząca w środku nasłuchuje dźwięku dzwoneczka i ręką wskazuje kierunek z którego dobiega, odnaleziony sopelek układają na dywanie . - Po odnalezieniu wszystkich sopelków określanie ich długości (długi, krótki, taki sam), przeliczanie sopli - wyszukiwanie liczby zgodnej z ilością elementów, używanie symboli: >,<,= . 5. ,,Śniegowe kule”- ćwiczenie oddechowe. - Wprowadzenie w ruch kulek śniegowych z waty z wykorzystaniem rurek. 6. ,,Suknia Królowej Śniegu’- praca w grupach z wykorzystaniem różnorodnego materiału, ozdabianie sukni. Opracowała: Justyna Szymik Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |