Katalog

Justyna Szymik, 2018-11-29
Bielsko- Biała

Zajęcia przedszkolne, Scenariusze

Scenariusz zajęcia dla dzieci 6- letnich

- n +

Temat zajęcia:,, Odwiedziny w pałacu Królowej Śniegu”- układanie dużych puzzli: ,,Królowej śniegu” oraz napisu z sylab, wspólne czytanie; ćwiczenie doskonalące koncentrację; „Szukaj sopelka"- określanie długości, liczenie; ,,Królowa Śniegu patrzy”- czytanie prostych wyrazów z pomocą nauczyciela; ,,Śniegowe kule”- ćwiczenie oddechowe. ,,Suknia Królowej Śniegu’- praca w grupach z wykorzystaniem różnorodnego materiału.

Cele ogólne:
• rozwijanie wyobraźni dziecięcej, oraz inspirowanie ich do wyrażania treści w formie ekspresji ruchowej;
• wdrażanie do aktywnego myślenia, doskonalenie umiejętności umysłowych;
• rozwijanie umiejętności wyrażania własnych przeżyć w formie plastycznej;
• doskonalenie umiejętności poprawnego formułowania wypowiedzi, bogacenie słownictwa.
• utrwalenie znajomości popularnych baśni dla dzieci

Cele operacyjne:
Dziecko:
• wykorzysta własne wyobrażenia do zaprojektowania pałacu Królowej Śniegu;
• próbuje odczytać wyrazy;
• sprawnie liczy i określa długość;
• aktywnie uczestniczy w zabawach;
• współdziała w grupie
Metody dydaktyczne:
• Metoda podająca (oparte na słowie): wierszyk, rozmowa, objaśnienia
• Metoda eksponująca (ruchowe- aktywizująca): drama

Formy pracy:
• Grupowa
• Indywidualna


Środki dydaktyczne:
arkusze folii spożywczej, patyczki, pędzelki, klej, wiórki kokosowe oraz inne materiały, cekiny, piórka, płyta CD, wierszyk, sylwety, waciki do dmuchania, rurki, puzzle, kubeczki z małą ilością soczku.
Przebieg zajęcia:
1.,,Magiczny napój" -nauczycielka zaprasza dzieci w „Podróż do krainy Królowej Śniegu" mówi zaklęcie:
…,,Garstka fantazji, szczypta radości, niech ta grupa w krainie Królowej Śniegu zagości”.
2.,,Królowa śniegu”- układanie dużych puzzli oraz wspólnie z nauczycielką napisu z sylab- próba czytania. Omówienie charakterystycznych cech zimy.
3. ,,Królowa Śniegu patrzy”- czytanie prostych wyrazów z pomocą nauczyciela( bałwan, sanki, płatek, narty, kula, sopel itp).
- Dzieci stoją w kole, nauczyciel rozkłada na dywanie kartoniki z wyrazami. Staje w środku koła rzuca dużą kostką, dzieci liczą oczka na kostce, zasłania sobie oczy i mówi:
,,Raz, dwa, trzy Królowa Śniegu patrzy”- dzieci szukają kartonika z wyrazem odpowiadającym ilości oczek, próby czytania z pomocą nauczyciela, dopasowanie napisu do obrazka umieszczonego na tablicy.

4. „Szukaj sopelka"- ćwiczenie doskonalące koncentrację.
- Dzieci siedzą w kręgu. Nauczycielka układa za niektórymi dziećmi sopelki ( 10 szt. różnej wielkości). Jedno dziecko wchodzi do środka i daje sobie zasłonić apaszką oczy - szuka dźwięczącego „sopelka":
- Nauczycielka podaje wybranej osobie dzwoneczek, którym dziecko delikatnie dzwoni, osoba siedząca w środku nasłuchuje dźwięku dzwoneczka i ręką wskazuje kierunek z którego dobiega, odnaleziony sopelek układają na dywanie .
- Po odnalezieniu wszystkich sopelków określanie ich długości (długi, krótki, taki sam), przeliczanie sopli - wyszukiwanie liczby zgodnej z ilością elementów, używanie symboli: >,<,= .

5. ,,Śniegowe kule”- ćwiczenie oddechowe.
- Wprowadzenie w ruch kulek śniegowych z waty z wykorzystaniem rurek.

6. ,,Suknia Królowej Śniegu’- praca w grupach z wykorzystaniem różnorodnego materiału, ozdabianie sukni.


Opracowała: Justyna Szymik
Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.