AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Karolina Cygańska, 2018-11-29
Olsztyn

Zajęcia zintegrowane, Konspekty

Edukacja wczesnoszkolna- Bawimy się rytmami

- n +

Scenariusz zajęć

1. Tygodniowy krąg tematyczny: Czar muzyki
2. Temat dnia: Bawimy się rytmami
3. Cele ogólne:
- rozwijanie poczucia rytmu
- wykształcenie prawidłowej reakcji na zmianę tempa, dynamiki
- rozwijanie poczucia rytmu
-ćwiczenie koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej
-rozwijanie i doskonalenie umiejętności posługiwania się linijką
-rozwijanie koncentracji uwagi

Cele szczegółowe:
Uczeń:
- kulturalnie zachowuje się podczas spożywania śniadania,
- nalewa herbatę do kubka
- dba o czystość stołu podczas spożywania posiłku,
- odszukuje aktualną datę w kalendarzu;
- realizuje gestem oraz ruchem proste rytmy
- powtarza prosty rytm wybranym sposobem
- ćwiczy uważne słuchanie i prawidłowo reaguje na polecenia
- tworzy figury geometryczne z plastikowych patyczków
- rysuje, odrysowuje figury geometryczne
- rysuje odcinek o podanej długości,
- mierzy długości boków figur,
- poznaje sposoby rysowania koła,
- prawidłowo posługuje się nożyczkami,
- wycina figury geometryczne z papieru
- sprząta po wykonanej pracy
- posługuje się piłka: chwyta, rzuca piłkę
- bierze udział w zabawach ruchowych

4. Metody: słowna- rozmowa, objaśnienia, polecenia; oglądowa- pokaz, obserwacja: metoda ćwiczeń praktycznych
5. Forma pracy: zbiorowa, indywidualna.
6. Środki dydaktyczne:
- kartoniki z figurami geometrycznymi, plastikowe patyczki do tworzenia figur, płyta z utworami muzycznymi do zabaw rytmicznych, instrumenty muzyczne, przedmioty do zabaw rytmicznych- woreczki, kartki, skakanka, ,klocki do odrysowywania figur, ołówki, linijki, film obrazujący technikę rysowania kół, kolorowy papier, nożyczki, kleje, bloki, wzory kompozycji z figur geometrycznych, piłki.

7. Przebieg zajęć
Zajęcia wstępne:
1. Przywitanie uczniów, sprawdzenie obecności.
2. Wspólny posiłek- śniadanie.

Część zasadnicza:
1. Odnalezienie kartoników z figurami geometrycznymi na spodach talerzyków użytych podczas śniadania. Każdy z uczniów rozpoznaje i nazywa odnalezioną figurę.
2. Odwzorowywanie, tworzenie figury geometrycznej za pomocą plastikowych rurek. Przeliczanie boków figur.
3. Uczniowie siedzą w kole na dywanie, oglądają instrumenty muzyczne i odszukują w nich kształty figur geometrycznych Każdy uczeń wybiera jeden z instrumentów i wygrywa na nim prosty rytm, który kolejno powtarzają po nim koledzy.
4. Zabawa rytmiczna z użyciem woreczków wypełnionych różnymi materiałami- nauczyciel prosi o uważne słuchanie utworu muzycznego, tłumaczy na czym będzie polegała zabawa, prezentuje sposób wystukiwania rytmu.
5. Zabawa rytmiczna z użyciem kartek papieru- marsz, rytmiczne klaskanie, tupanie, zgniatanie oraz rozkładanie kartki papieru.
6. Zabawa ruchowa- Rytm z figur- dzieci dostają figury geometryczne- naklejki. Nauczyciel pokazuje na kartce ułożony rytm z figur np. koło, kwadrat, trójkąt, prostokąt. Zadaniem dzieci jest ustawienie się w rządku według pokazanego wzoru.
7. Rozmowa o tym jakie przedmioty z naszego otoczenia przypominają swym kształtem figury geometryczne, wspólne odszukiwanie tych przedmiotów w klasie. Rysowanie figur geometrycznych (trójkąt, kwadrat, prostokąt) poprzez obrysowywanie drewnianych klocków. Mierzenie długości boków narysowanych figur.
8. Wspólne zastanawianie się nad tym w jaki sposób samodzielnie możemy narysować koło. Oglądanie filmu obrazującego jedną z technik rysowania koła. Prezentacja techniki rysowania koła z użyciem patyczka. Próba samodzielnego narysowania koła z zastosowaniem jednej z poznanych technik.
9. Praca techniczna- tworzenie kompozycji z wyciętych figur geometrycznych, samodzielnie bądź według wzoru
10. Zabawy ruchowe na sali gimnastycznej- ćwiczenia z piłkami.



Zajęcia końcowe:
1. Podsumowanie tematu zajęć. Przypomnienie najważniejszych wiadomości. – Co robiliśmy na dzisiejszych zajęciach? – Czego nowego się dowiedzieliśmy?
2. Zadanie pracy domowej, dostosowanej do poziomu indywidualnego ucznia.
3. Ocena pracy uczniów, podziękowanie za współpracę.
4. Uporządkowanie miejsc pracy.


Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.