AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Wioletta Krysztoforska, 2019-03-15
Włocławek

Język niemiecki, Konspekty

Technik für den Menschen– Technologia dla ludzi.

- n +

Konspekt lekcji języka niemieckiego

etap edukacyjny, klasa: III gim. (I gr.)
poziom nauczania: III.0
Czas: 45 min.
Temat zajęć: Technik für den Menschen– Technologia dla ludzi.

Wymagania szczegółowe z podstawy programowej (cytat):
2. Uczeń rozumie wypowiedzi ze słuchu: 1) reaguje na polecenia;
4) wyszukuje proste informacje szczegółowe w tekście słuchanym.
3. Uczeń rozumie krótkie, proste, kilkuzdaniowe wypowiedzi pisemne:
1) rozumie ogólny sens tekstu;
2) wyszukuje proste informacje szczegółowe w tekście.
8. Uczeń przetwarza tekst:
1) zapisuje informacje uzyskane z tekstu słuchanego lub czytanego.
9. Uczeń dokonuje samooceny i wykorzystuje techniki samodzielnej pracy nad językiem.
10. Uczeń współdziała w grupie.
11. Uczeń korzysta ze źródeł informacji w języku obcym (np. z encyklopedii, mediów) również za pomocą technologii informacyjno- komunikacyjnych.
12. Uczeń stosuje strategie komunikacyjne (np. domyślanie się znaczenia wyrazu z kontekstu, rozumienie tekstu zawierającego nieznane słowa i zwroty).







Cel ogólny:
• utrwalenie wiadomości z działu ,,Technik”,
• rozwijanie umiejętności aktywnej postawy.
Cele operacyjne:
Po lekcji uczeń potrafi:
• wymienić niemieckie nazwy sprzętów,
• dopasować czynności do sprzętów,
• odpowiedzieć na pytanie ,,Wozu brauchst du Internet?”,
• używa argumentów pro i kontra zastosowania telefonów komórkowych w szkole,
• konstruuje zdania przydawkowe,
• odpowiedzieć na pytanie ,,Wozu…?” tworząc zdania okolicznikowe celu,
• określić rok.
Cele uczenia się w języku ucznia:
• Znam niemieckie nazwy sprzętów i czynności wykonywanych z ich pomocą.
• Znam wyrażenia określające funkcje Internetu.
• Znam zalety i wady używania telefonów komórkowych w szkole.
• Konstruuje zdania przydawkowe i okolicznikowe celu.
• Określam rok.
Nacobezu:
1. Wymieniasz niemieckie nazwy sprzętów.
2. Wymieniasz czynności wykonywane za pomocą ww. sprzętów.
3. Konstruujesz zdania przydawkowe.
4. Znasz funkcje Internetu i odpowiadasz na pytanie ,,Wozu brauchst du das Internet?
5. Konstruujesz zdania okolicznikowe celu z ,,um…zu…”
6. Znasz argumenty za i przeciw stosowania telefonów w szkole.
7. Określasz rok.
Metody pracy:
• metoda stacji zadaniowych

Formy pracy:
• praca w dwu- lub trzyosobowych grupach
Materiały i pomoce dydaktyczne:
• tabliczki z numerami stacji,
• instrukcje zadań do poszczególnych stacji zadaniowych,
• koperty z zadaniami,
• karty pracy,
• tablet,
• komputer,
• Internet (film „Handys in der Schule: Verbot oder Zugeständnisse? | DW Deutsch
• tablica z projektorem,
• kolorowe długopisy,
• kolorowe ewaluacyjne „buźki”

PRZEBIEG LEKCJI:
1. Sprawy organizacyjne: powitanie, sprawdzenie obecności.
2. Wprowadzenie:
- podanie tematu, celów lekcji w języku ucznia i nacobezu
- poinformowanie o terminie testu (14.03.2019r.)
- omówienie zasad pracy na stacjach zadaniowych,
- podział na dwu- lub trzyosobowe grupy,
- rozdanie kart pracy
3. Faza właściwa - realizacja tematu lekcji:
- Uczniowie pracują w dwu- i trzyosobowych grupach na stacjach zadaniowych (załącznik nr
2). Do dyspozycji mają 6 stacji. Wszystkie stacje są obowiązkowe. Oprócz stacji pierwszej i drugiej uczniowie wykonują zadania w dowolnej kolejności. Na wykonanie zadania w stacjach 3-6 uczniowie mają 5 min.
- Po wykonaniu każdego zadania, uczniowie wypełniają kartę pracy (załącznik nr 1). Gdy przejdą wszystkie stacje, sprawdzają odpowiedzi z KLUCZEM (załącznik nr 3). Zliczają punkty. Przekazują karty pracy nauczycielowi, który podsumowuje wyniki osiągnięte przez uczniów i ich zaangażowanie podczas zajęć. Nauczyciel informuje uczniów, że na następnej lekcji otrzymają oni informację zwrotną zapisaną na ich kartach pracy (odniesienie do nacobezu).
4. Ewaluacja techniką „Mówiącej ściany”:
- Na zakończenie zajęć, uczniowie wybierają jedną z czterech kolorowych „buziek” (załącznik nr 4) i przyklejają na tablicy. Buźka w określonym kolorze odzwierciedla ich nastrój po lekcji:
- Lekcja była rewelacyjna! –  (kolor czerwony)
- Lekcja podobała mi się -  (kolor zielony)
- Lekcja była taka sobie -  (kolor niebieski)
- Lekcja nie podobała mi się -  (kolor żółty)

5. Uczniowie wypełniają kartę samooceny (załącznik nr 5), w której stwierdzają w jakim stopniu opanowali określone celami lekcji wiadomości i umiejętności.
6. Podanie i objaśnienie zadania domowego: Zeszyt ćwiczeń str.44-45. Termin: 14 marca br.

Dla chętnych.
1.Przeprowadź wywiad wśród 30 rówieśników na temat zastosowania Internetu i zaprezentuj wyniki w postaci wykresów.
2. Wykonaj własny sprzęt domowy, nadaj mu niemiecką nazwę i określ jego funkcję.



Załączniki:
1. Karta pracy.
2. Instrukcje zadań do stacji zadaniowych.
3. Rozwiązania – stacja „klucz”.
4. Buźki do ewaluacji.
5. Karta samooceny.

Opracowała: Wioletta Krysztoforska
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.