AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Ałła Ostapowycz, 2019-03-15
Aleksandrów Kujawski

Język angielski, Konspekty

Hospitacja, konspekt lekcji języka angielskiego Valentine

- n +

Konspekt lekcji języka angielskiego

I Założenia ogólne:
1. Klasa : Va
2. Data hospitacji : 14.02.2019r.
3. Czas trwania : 45 minut
4. Opracowanie : Ałła Ostapowycz
5. Temat: Poznajemy zwyczaje związane z Dniem Świętego Walentego
6. Cele
Cele edukacyjne:
-Uczeń pracuje z nowym słownictwem
- Uczeń czyta i słucha ze zrozumieniem
-Uczeń potrafi rozróżnić walentynkowe tradycje Polski i Wielkiej Brytanii
Cele dla ucznia:
- czytam i słucham ze zrozumieniem
- znam walentynkowe tradycje Polski i Wielkiej Brytanii
NaCoBeZu
- Znasz nowe zwroty związane z obchodami Dnia Świętego Walentego
- Rozróżniasz walentynkowe tradycje Polski i Wielkiej Brytanii

7. Formy pracy : frontalna, indywidualna, w parach
8. Metody pracy : audiolingwalna

9. Środki dydaktyczne : ekran dotykowy, magnesy, kartki wyrazowe, podręcznik i ćwiczenie Brainy 5, platforma Quizlet, koło fortuny Wheel Decide, prit
10. Literatura:
1. Hanna Komorowska „Metodyka nauczania języków obcych”,
wyd. Fraszka Edukacyjna
2. Nick Beare Książka nauczyciela do podręcznika „Brainy 5”,
wyd. Macmillan
3. Katherine Stannett Podręcznik i zeszyt ćwiczeń „ Brainy 5 ”,
wyd. Macmillan
II Przebieg lekcji :

1. Część wstępna
• przywitanie klasy. Dzieci witają się z nauczycielem za pomocą wierszyka „ Good morning”
• sprawdzenie listy obecności
• podanie tematu i celów lekcji


2. Część główna

I Wprowadzenie nowego słownictwa

a) nauczyciel wprowadza nowe wyrażenia związane z obchodami Dnia Świętego Walentego: każdy uczeń dostaje kartki z nowym słownictwem , słowa są również wyświetlone na ekranie dotykowym. Uczniowie powtarzają wyrażenia za nauczycielem chóralnie oraz indywidualnie.

II Sprawdzenie stopnia zapamiętania nowych zwrotów
a) nauczyciel rozdaje uczniom karty wyrazowe, na których wyrażenia są zapisane w języku angielskim, potem mówi te wyrażenia w języku polskim , a uczeń, który ma tę kartę wyrazową wstaje i próbuję odczytać. Reszta klasy powtarza wyrażenie;
b) jeżeli jest problem z wyrazami, nauczyciel ponownie ćwiczy zwroty.

III Wykorzystanie poznanych zwrotów w praktyce poprzez wykonanie zadania na dopasowanie wyrazów oraz uzupełnianie zdań tymi wyrazami
Uczniowie wykonują zadanie na ekranie dotykowym, odpowiedzi zapisują w zeszycie. Kiedy połówki zwrotów zostaną poprawnie połączone, uczniowie jeszcze raz powtarzają wyrażenia w ślad za nauczycielem.

IV Czytanie krótkich tekstów- poznawanie tradycji
a) jeden uczeń czyta jedno zdanie i tłumaczy na język polski, reszta klasy pomaga, jeżeli uczeń ma kłopoty ze zrozumieniem zdania. Po przeczytaniu 1-go tekstu nauczyciel prosi uczniów o wyodrębnienie zwyczajów walentynkowych Wielkiej Brytanii:
1. Children sing special love songs.
2. Women look through windows to see their future husband.
3. People play games.
4. People give out valentine cards.
b) z 2-go tekstu uczniowie w parach wypisują zwyczaje walentynkowe Polski, potem czytają na głos ( jeden zwyczaj - jedna para uczniów):
1. People write anonymous love letters.
2. Boys give flowers and chocolates to the girls they love.
3. People watch romantic films.
4. People go to the cinema.
5. People go on a romantic date.
Nauczyciel wyświetla zwyczaje walentynkowe na ekranie dotykowym. Klasa w ślad za nauczycielem powtarza zdania.



V Sprawdzenie zapamiętania zwyczajów walentynkowych Polski i Wielkiej Brytanii

a) wykonywanie zadania na słuchanie w zeszycie ćwiczeń str. 81: uczniowie słuchają krótkich wypowiedzi i decydują, czy te wypowiedzi dotyczą Polski, czy Wielkiej Brytanii.

b) gra prawda/fałsz - nauczyciel nazywa państwo oraz tradycje, jeśli jest poprawne to wszyscy klaszczą, jeśli nie - siedzą cicho


3. Część końcowa
I Powtórzenie zwyczajów walentynkowych: nauczyciel zakręca koło fortuny Wheel Decide, na którym są napisane zwyczaje walentynkowe, uczniowie nazywają państwa: zadanie wykonujemy ustnie.
II Powtórzenie poznanych na lekcji wyrażeń. - koło fortuny/platforma quizlet
II Praca domowa- NaCoBeZu z lekcji oraz zad. 1, str. 81 w zeszycie ćwiczeń
III Pożegnanie i zakończenie lekcji.












Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.