Katalog Bernadeta Serafin, 2019-03-15 Pakosławice Historia, Konspekty Konspekt lekcji z historii- totalitaryzm.Konspekt lekcji historii – klasa VII Temat: Czy totalitaryzm to wolność? Cele lekcji • Poznasz pojęcie totalitaryzmu • Poznasz cechy państwa totalitarnego • Porównasz systemy totalitarne panujące w Trzeciej Rzeszy i ZSRR. • Poznasz życie codzienne więźniów łagru. Cele sformułowane w języku ucznia na lekcji: • Poznam pojęcie totalitaryzmu • Poznam cechy państwa totalitarnego • Porównam systemy totalitarne panujące w Trzeciej Rzeszy i ZSRR. • Poznam życie codzienne więźniów łagru. Nacobezu (co uczniowie będą potrafili po lekcji) Po lekcji uczniowie będą potrafili: • Poprawnie posługiwać się pojęciem totalitaryzm • Podać cechy państwa totalitarnego • Porównać systemy totalitarne w Trzeciej Rzeszy i ZSRR • Opisać ustnie życie codzienne więźniów łagru Pytanie kluczowe: Czy totalitaryzm to wolność? Środki dydaktyczne podręcznik (s. 162,168, 167), karty pracy, fragment wspomnień więźniarki z łagrów, ilustracja z podręcznika s. 160 tekst źródłowy s. 167 Metody: - burza mózgów - rozmowa nauczająca - praca w indywidualna - prezentacja na forum - zdania podsumowujące Przebieg lekcji: 1. Podanie pytania kluczowego. 2. Zapisanie tematu lekcji. 3. Podanie celów dla ucznia oraz nacobezu – upewnienie się czy uczniowie rozumieją cele lekcji. 4. Powiązanie z wcześniejszą wiedzą – rekapitulacja wtórna: Uczniowie znają postacie Adolfa Hitlera i Józefa Stalina; Uczniowie znają pojęcie nazizmu i komunizmu I Podanie nowych treści Lekcję rozpoczynamy od próby określenia definicji totalitaryzmu, definicję zapisujemy w zeszytach. II. Rozwinięcie - praca w parach- uczniowie czytają tekst z podręcznika s. 162 i 168 i uzupełniają karty pracy - prezentacja na forum- wybrani uczniowie prezentują swoje prace, - zdania podsumowujące- uczniowie wspólnie określają najważniejsze cechy państwa totalitarnego - omówienie ilustracji s. 160 - praca z tekstem źródłowym s. 167, - zapoznanie uczniów z fragmentem wspomnień więźniarki z łagrów- rozmowa dotycząca emocji uczniów związanych z przeczytanym tekstem III Rekapitulacja pierwotna - odpowiedź na pytanie kluczowe IV Podsumowanie - podsumowanie wyników lekcji Czym jest totalitaryzm Jakie cechy charakteryzują państwo totalitarne Zadanie domowe: Odpowiedz pisemnie na pytanie: Nie chcę żyć w państwie totalitarnym, ponieważ… Uzasadnij swoją odpowiedź. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |