Katalog Dorota Kędziora, 2019-03-15 Hrubieszów Bartłomiej Sadowski, Halina Lachowska, Piotr Kapusta Uroczystości, Scenariusze MULTIMEDIALNE POZDROWIENIA CZYLI WALENTYNKI WE WSPÓŁCZESNEJ SZKOLEMULTIMEDIALNE POZDROWIENIA CZYLI WALENTYNKI WE WSPÓŁCZESNEJ SZKOLE Scenariusz projektu realizowanego w szkole podstawowej Cele: – kultywowanie tradycji walentynkowej – wytworzenie radosnego nastroju w grupie – nawiązanie kontaktów interpersonalnych podczas wspólnej pracy – okazywanie pozytywnych uczuć innym osobom – dostrzeganie pozytywnych cech w sobie i w innych ludziach – łączenie tradycji z nowoczesnością Przebieg projektu: 1. Trzy tygodnie przed planowanymi Walentynkami w szkole należy poinformować całą społeczność szkolną o nagrywanych pozdrowieniach oraz formie w jakiej będzie realizowany projekt. Przykładowa treść ogłoszenia: Uwaga Uczniowie! W tym roku macie możliwość przesłania multimedialnych pozdrowień dla uczniów, nauczycieli, swoich kolegów, sympatii… zależy to tylko od Was. Serdecznie zapraszamy na nagranie takich krótkich pozdrowień. Będą nagrywane indywidualne i zbiorowe filmiki, przeważnie na lekcjach …………… (muzyki, techniki, plastyki i informatyki). W dniu ………….. zostaną wyświetlone i będziecie mogli je wszyscy obejrzeć. Jednocześnie zapewniamy, że filmy te nie będą wyświetlane nigdzie więcej jak tylko w szkole. Organizatorzy: ……………… 2. Dwa tygodnie przed planowanymi Walentynkami należy rozpocząć nagrania. Aby wszyscy uczniowie mogli brać udział w projekcie należy na to zaplanować cały tydzień. Nagrywanie powinno odbywać się na lekcji ze względu na to, że na przerwach jest zbyt głośno i nagrania nie będą wyraźne. Na przedmiotach artystycznych można zagospodarować 20 minut na nagranie takich pozdrowień. Wskazówka: Dobrze jest wybrać uczniów, którzy będą zadawali pytania i prowadzili mini wywiad oraz nagrają wstęp do filmiku, wprowadzając uczniów w historię Walentynek, zdolni uczniowie mogą zaśpiewać jakąś piosenkę przewodnią, może być co roku inna. 3. W ostatnim tygodniu należy zmontować film. Dobrym pomysłem byłoby, aby to chętni uczniowie robili pod okiem nauczyciela taki montaż. Uczniowie z klas IV mogą montować klasy czwarte, z V piąte itp. Najstarsi uczniowie składają film w całość, dodając wstawki i muzykę. 4. Ostatni etap to projekcja filmu. Przynajmniej dwa dni przed planowanym przedstawieniem należy wywiesić ogłoszenie o dacie, godzinie i miejscu projekcji wypracowanego wspólnie filmu. Jeśli spodoba się w szkole taka forma przekazywania życzeń i pozdrowień Walentynkowych, może być powtarzana w każdym roku. Nagrane filmiki można wykorzystać również jako prezent dla odchodzących klas ósmych (oczywiście tylko te z udziałem ich rocznika), będzie to bardzo miła pamiątka oraz sympatyczny gest ze strony szkoły. Opracowali: Bartłomiej Sadowski Halina Lachowska Dorota Kędziora Piotr Kapusta Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |