Katalog Małgorzata Krzyczkowska, 2019-03-27 Nasielsk Zajęcia przedszkolne, Konspekty Jesienne skarbyKonspekt zajęć otwartych dla rodziców w oddziale dzieci 5 – letnich Opracowała: mgr Małgorzata Krzyczkowska Jesienne skarby Cele ogólne: • stwarzanie okazji do wspólnych zabaw dzieci i rodziców w przedszkolu, • kształtowanie inteligencji wielorakich min. polonistycznej, matematycznej, plastycznej, muzycznej i ruchowej, • wzbogacanie wiedzy przyrodniczej dzieci, • wdrażanie do uważnego słuchania i poszukiwania odpowiedzi na postawione pytania, • wdrażanie do słuchania ze zrozumieniem, • rozpoznawanie i nazywanie wybranych darów jesieni, • zwrócenie uwagi dzieci na zmiany zachodzące jesienią w przyrodzie, • rozwijanie sprawności manualnej, • rozwijanie wrażliwości słuchowej. Cele szczegółowe: • potrafi dostrzec zmiany rytmu w muzyce, • wykonuje polecenia proste i złożone samodzielnie lub z niewielką pomocą nauczyciela, • potrafi przeliczać w zakresie 4, • porównuje zbiory nierównoliczne, • wypowiada się na temat treści opowiadania, • zna nazwy darów jesieni, • potrafi rozpoznawać dźwięki wybranych instrumentów. Metody: czynna, słowna, oglądowa Formy: zbiorowa, indywidualna Środki dydaktyczne: treść opowiadania „ Szukam skarbów jesieni”, płyta CD z piosenką „Co jesienią w parku gra?”, „Kolorowe listki”, „ Jesień” – A. Vivaldiego, płyta CD z odgłosami deszczu, wiatru, szeleszczących liści, dary jesieni: kasztany, żołędzie, liście, jarzębina, kosz wiklinowy, kredki, plastelina, instrumenty. Przebieg zajęć: 1. Powitanie dzieci i rodziców. 2. Wyjście Pani jesieni z darami utwór „Szukam skarbów jesieni” – prezentacja darów jesieni, próba udzielenia odpowiedzi dotycząca treści opowiadania i zagadek z pytaniami pomocniczymi nauczyciela. 3. Zabawa muzyczno-ruchowa „Co jesienią w parku gra?” - część dzieci dostaje w dłonie liście – I zwrotka, część kasztany – II zwrotka, część imitujące wiatr kawałki, bibuły – III zwrotka, na koniec ostatnią zwrotkę śpiewają wszystkie dzieci i uczestniczą w zabawie. 4. Dopasowywanie darów jesieni do liści drzew z których pochodzą – okazy naturalne. 5. Przeliczanie kasztanów, żołędzi, liści w otrzymanych zestawach i porównywanie gdzie jest więcej, a gdzie mniej – ćwiczenia matematyczne w zakresie 4, układanie rytmu. 6. Zabawa ruchowa z wykorzystaniem instrumentów-dzieci spacerują po parku, nauczyciel rozkłada po sali materiały przyrodnicze- na ustalony sygnał: dźwięk tamburyna, dzwoneczków i talerzy perkusyjnych dzieci zbierają określone okazy i wrzucają do koszyczka. 7. Rozpoznawanie odgłosów jesieni – rozwijanie wrażliwości słuchowej dzieci. 8. „Kolorowe listki” – zabawa ruchowa wysnuta z treści piosenki. 9. Wiewiórka - praca plastyczna z wykorzystaniem materiału przyrodniczego. Doklejanie ogonka z liści, wyklejanie żołędzia z wykorzystaniem plasteliny. 10. Podziękowanie gościom i dzieciom za wspólną zabawę. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |