Katalog Magdalena Hinca, 2019-04-03 Toruń Język angielski, Konspekty konspekt lekcji jęz. angielskiego technikumKonspekt lekcji Przedmiot: Język angielski Nauczyciel prowadzący: Klasa: 4 technikum T Temat lekcji: Rozmowa z odgrywaniem roli - organizowanie przyjęcia. Ćwiczenie umiejętności egzaminacyjnych. (dział Żywienie) Cel główny lekcji: Ćwiczenie umiejętności egzaminacyjnych poprzez przygotowanie zadania typu maturalnego - rozmowy z odgrywaniem roli dotyczącej organizacji przyjęcia dla przyjaciół. Cele operacyjne lekcji: Rozumienie wypowiedzi: Uczeń rozumie słuchany tekst i znajduje w nim określone informacje; Tworzenie wypowiedzi: uczeń wypowiada się w rozmowie z kolegą na podane tematy związane z organizacją przyjęcia dla przyjaciół; używa wprowadzonego na poprzednich lekcjach słownictwa: wyrażeń związanych z opisywaniem posiłków i ich przygotowaniem, obowiązkami domowymi, organizacją przyjęcia, sugerowaniem, pytaniem o i wyrażaniem opinii; Reagowanie na wypowiedzi: Uczeń uczestniczy w rozmowie na temat planowania kolacji dla przyjaciół: opisuje czynności, opisuje intencje i plany, prowadzi proste negocjacje, sugeruje, podaje propozycje, przekonuje, prosi o wyjaśnienie jakiejś kwestii, zgadza się i nie zgadza się; Przetwarzanie wypowiedzi: uczeń przekazuje w języku obcym informacje sformułowane w języku polskim w instrukcji do rozmowy z odgrywaniem roli; Uczeń planuje i negocjuje z kolegą sposób wykonania zadania; samodzielnie dobiera środki językowe (słownictwo i struktury gramatyczne) potrzebne do wykonania zadania, w razie potrzeby korzysta z zasobów internetu, ze słownika internetowego lub pomocy nauczyciela. Środki dydaktyczne: podręcznik, karty pracy z instrukcją do zadania i przydatnymi wyrażeniami, karty pracy z tekstem przewodnim (przepisy z kuchni świata); system audio w pracowni językowej, tablica, telefony komórkowe z dostępem do internetu, słowniki internetowe; Formy pracy: praca indywidualna, nauczyciel – uczniowie, praca w parach Metody pracy: Metoda komunikacyjna, która postuluje użycie języka w sytuacjach komunikacyjnych zbliżonych do życia codziennego; nacisk na uczenie się poprzez interakcję, nacisk na skuteczne przekazywanie informacji, realizację funkcji językowych; powstrzymanie się od analizy struktur językowych. Ponadto na lekcji zostanie wykorzystane podejście leksykalne, które zaleca podawanie słownictwa w kontekście i ścisłym powiązaniu z konkretnym tematem i sytuacjami komunikacyjnymi, w związkach frazeologicznych czyli utartych zwrotach i kolokacjach. Ekspozycja na język obcy używany w nakreślonym kontekście jest również charakterystyczna dla metody naturalnej postulującej ekspozycję na język obcy używany w nakreślonym kontekście zbliżonym do osobistych doświadczeń uczniów. Indywidualizacja: uczniowie samodzielnie dobierają środki językowe do wykonania zadania; nauczyciel monitorując pracę uczniów w parach udziela potrzebnego danym uczniom wsparcia, korekty, wskazówek, zachęty. Kształcenie kompetencji kluczowych: 1. porozumiewanie się w języku ojczystym – polecenie w języku polskim, niezbędne komentarze, wyjaśnienia w języku polskim; 2. porozumiewanie się w językach obcych – zadanie wymagające interakcji w parach; 3. kompetencje matematyczne, naukowo-techniczne – określenia ilości, ułamki w przepisach kulinarnych; 4. kompetencje informatyczne- korzystanie z zasobów internetowych związanych z przepisami z kuchni świata oraz słowników internetowych; 5. umiejętność uczenia się – planowanie wykonania zadania, podział ról, dobór środków językowych potrzebnych do wykonania zadania; 6. kompetencje społeczne i obywatelskie – współpraca w parach, negocjowanie podziału ról, sposobu wykonania zadania, treści oraz doboru środków językowych; 7. inicjatywność i przedsiębiorczość - planowanie wykonania zadania, podział ról, dobór środków językowych potrzebnych do wykonania zadania; 8. świadomość i ekspresja kulturalna – zalecenie wykorzystania materiałów autentycznych z zasobów internetu zawierających przepisy z kuchni świata. Przebieg lekcji: 1. Nauczyciel podaje temat/ cel lekcji oraz kryteria sukcesu. 2. Uczniowie słuchają przykładowego dialogu/ rozmowy z odgrywaniem roli dotyczącej przygotowania przyjęcia dla przyjaciół przy wykorzystaniu sprzętu audio – zakładają słuchawki. 3. Notują odpowiedzi na pytania do nagrania wymagające wyszukania szczegółowych informacji. 4. Uczniowie analizują fragmenty instrukcji dla egzaminatora egzaminu maturalnego i dopasowują mini-dialogi do punktów instrukcji. 5. Uczniowie otrzymują karty pracy z treścią polecenia oraz wyrażeniami przydatnymi do wykonania zadania. Nauczyciel omawia warunki wykonania zadania: możliwość korzystania z zasobów internetu, słowników internetowych, słownika do działu Żywienie w podręczniku, kart pracy z przepisami z kuchni świat, analizowanymi na poprzedniej lekcji. Uczniowie wykonują zadanie – przygotowanie dialogu zgodnie z poleceniem przy użyciu systemu audio, w słuchawkach w trybie pary. Nauczyciel monitoruje pracę uczniów, udziela wskazówek, sprawdza poprawność tekstu. 6. Uczniowie w parach w trybie odsłuchu wyłącznie przez nauczyciela prezentują przygotowane dialogi, otrzymują informację zwrotną od nauczyciela na temat stopnia zrealizowania polecenia, poziomu wykonania oraz poprawności i zakresu języka. Planowana ocena umiejętności uczniów: realizacja polecenia rozmowy z odgrywaniem roli na temat organizacji przyjęcia dla przyjaciół w formie ustnej, bez materiałów pomocniczych (np. notatek) w terminie ustalonym z uczniami. Praca domowa: Dokończyć pisanie dialogu i przygotować się do wypowiedzi ustnej np. nauczyć się wybranej/ ustalonej roli na pamięć lub opanować pamięciowo kluczowe wyrażenia. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |