AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Izabela Basiak, 2019-04-11
Smyków

Wychowanie fizyczne, Scenariusze

Scenariusz zajęć wf

- n +

SCENARIUSZ ZAJĘĆ MOTORYCZNO-ZDROWOTNYCH
KL III

Temat lekcji: Gry i zabawy w lesie o charakterze rzutnym i chwytnym.


Cele lekcji:
- uczeń wykonuje ćwiczenia ogólnorozwojowe;
- uczeń poznaje zasady i przepisy 4 zabaw;
- uczeń wdraża się do współpracy;
- uczeń poznaje pozycje wyjściowe do ćwiczeń.

METODY: Zabawowa klasyczna.
PRZYBORY I PRZYRZĄDY: Piłki, kocyki.
MIEJSCE ĆWICZEŃ: las.

Przebieg lekcji.

I Część wstępna (12 min).
1. Zbiórka, powitanie, podanie zadań lekcji, przejście do lasu.
2. Zabawa ożywiająca pająk i muchy – dzieci biegają w luźnej gromadce naśladując bzykaniem i brzęczeniem latające muchy. Na zawołanie "pająk" – zastygają w bezruchu. Te , które się poruszyły , pająk zabiera do swej sieci i zatrzymuje na chwilę.
3. Rozstawienie do zajęć w luźnej gromadce, wiatraczek – ramiona w bok , obrót kilka razy w kółko i znalezienie wolnego miejsca.
4. Mały i duży wiatrak w klęku, naśladowanie małego wiatraka - krążenie ugiętymi w łokciach ramionami, naśladowanie dużego wiatraka - krążenie prostymi ramionami.
5. Ważenie soli – w parach naprzemienne przysiady i powroty do pozycji wyjściowej (stanie).
6. Koci grzbiet – w klęku podpartym naśladowanie kociego grzbietu przez wysokie unoszenie bioder do góry.
7. Chodzenie po stopniach schodów- marsz w miejscu z wysokim unoszeniem kolan.
8. W siadzie skrzyżnym- pokazywanie ucznia za sobą – wykonanie wielokrotne silnego skrętu tułowia w lewo, w prawo z pomocą ręki.
9. W staniu na jednej nodze - pisanie cyfr w powietrzu drugą nogą.
10. Małe i duże piłeczki – dzieci wykonują małe lub duże podskoki w miejscu.


II Część główna
1. Żabki na łące, zabawa na czworakach- na łące w zaznaczonym stawie znajdują się żabki, opodal na łące 3 bociany . Żabki wychodzą ze stawu i hałasują na czworakach .
Na ten widok bociany biegną do nich za machaniem skrzydeł i skacząc na jednej nodze chwytają żabki. Schwytane żabki stają się bocianami i na odwrót (5min).
2. Piłka z koła – uczniowie leżą na brzuchach , twarzami do siebie, na kocykach. Nogi są wyprostowane i złączone a głowa i ręce uniesione w pozycji,, skrzydełek,,. Jeden z uczniów posiadający piłkę stara się ją wypchnąć z koła. Komu się to uda zdobywa punkt, natomiast uczniowie między którymi piłka wyjdzie z koła, otrzymują punkty ujemne (5min).

3. Zbijany – Dwóch uczniów jest królami, pozostali są w środku. Królowie starają się zbić uczniów w środku rzucając piłkę dwoma rękami. Aby uchronić się przed zbiciem można złapać piłkę. Wygrywa uczeń, który zbije więcej osób (10min).

4. Kolory – uczniowie stoją w kole, a jeden z piłką w środku. Uczniowie stoją w pozycji korekcyjnej. Uczeń w środku rzuca piłkę i mówi kolor. Piłkę należy złapać z wyjątkiem koloru czarnego. W takim wypadku uczeń wykonuje siad klęczny a następnie, gdy nie złapie, siad skrzyżny z dłońmi opartymi na kolanach (4min).


III Część końcowa (10min)
1. W marszu parami: naśladowanie żołnierza i staruszka.
2. Podsumowanie lekcji. Ocenienie uczniów wykonujących poprawnie ćwiczenia.
3. Powrót do szkoły.
4. Pożegnanie uczniów.
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.