AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Anna Białas, 2019-04-11
Łąka

Różne, Scenariusze

Na Mazurach - Scenariusz zajęć rewalidacyjnych dla uczennicy klasy III

- n +

Temat: Na Mazurach.

Cele ogólne:
•Doskonalenie umiejętności wskazywania miejsc na mapie Polski (6.3).
•Doskonalenie znajomości alfabetu (1.1b).
•Rozwijanie umiejętności koncentracji oraz logicznego myślenia (1.1a).
•Kształcenie umiejętności rozwiązywania zadań tekstowych (7.8).

Cele szczegółowe – uczeń:
•potrafi wskazać na mapie kierunki świata i wybrane miejsca i opisać ich charakterystyczne cechy (6.3)
•potrafi ułożyć wyrazy w kolejności alfabetycznej (1.1b)
•potrafi ułożyć liczby w ciągu rosnącym (7.1)
•potrafi dodawać i odejmować w zakresie 100 z przekroczeniem progu dziesiątkowego (7.5)
•potrafi mnożyć i dzielić w zakresie 100 (7.6)
•potrafi rozwiązywać zadania z treścią (7.8)
•potrafi ułożyć obrazek w pociętych elementów i starannie pokolorować (4.2)

Metody:
•słowna
•problemowa
•praktycznego działania

Formy:
•praca samodzielna

Środki dydaktyczne:
•kartoniki z nazwami kierunków świata, kartoniki z nazwami geograficznymi, karty pracy, puzzle, liczydło, Atlas świata

Przebieg zajęć:
1.Przywitanie się.
2.Przypomnienie wiadomości z poprzednich zajęć.
3.Wskazanie na mapie Polski kierunków świata.
4.Wskazanie na mapie Polski miejsc, o których była mowa na wcześniejszych zajęciach.
5.Układanie w kolejności alfabetycznej nazw jezior.
6.Mnożenie i dzielenie w zakresie 100. Układanie wyników we właściwej kolejności.
7.Rozwiązywanie zadań z treścią.
8.Podsumowanie zajęć – ułożenie puzzli, kolorowanka.

Załącznik 1
Naklej w odpowiednie miejsca wyrazy z nazwami kierunków świata i nazwami geograficznymi.

Warszawa Kraków Zakopane

Pszczyna Gdańsk Mazury

Tatry wschód zachód

północ południe


Załącznik 2
Wykonaj działania. Następnie uporządkuj wyniki od najmniejszego do największego.
Wpisz do tabelki wyniki i odpowiadające im litery. Odczytaj hasło.

3 x 9 = ….. I 10 x 5 = ….. U
4 x 8 = ….. M 7 x 8 = ….. R
7 x 6 = ….. Z 63 : 9 = ….. R
6 x 6 = ….. A 80 : 8 = ….. A
8 x 9 = ….. Y 24 : 6 = ….. W
48 : 8 = ….. A 90 : 10 = ….. l
64 : 8 = ….. M

WYNIK
LITERA

Załącznik 3
Ułóż nazwy jezior mazurskich w kolejności alfabetycznej.

Mamry
Śniardwy
Dargin
Tałty
Niegocin
Dobskie

a, ą, b, c, ć, d, e, ę, f, g, h, i, j, k, l, ł, m, n, ń, o, ó, p, r, s, ś, t, u, w, y, z, ź, ż

Załącznik 4
Zadania z treścią

Zad. 1
Na polu namiotowym stało 10 namiotów granatowych i 14 czerwonych. Po kilku dniach postawiono jeszcze 5 namiotów. Ile namiotów stoi teraz na polu namiotowym?

Obliczenie …..…………………………………………………………………
Obliczenie …..…………………………………………………………………
Odpowiedź ...…………………………………………………………………....

Zad. 2
Antek wybrał się z tatą na ryby nad jezioro. Tata złowił 12 sandaczy, a Antek o 4 ryby mniej. Ile ryb złowił chłopiec? Ile ryb złowili razem?

Obliczenie …..…………………………………………………………………
Obliczenie …..…………………………………………………………………
Odpowiedź ...…………………………………………………………………....

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.