AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Krystyna Nowaczewska, 2019-04-11
Raciąż

Zajęcia zintegrowane, Konspekty

Lekcja otwarta dla nauczycieli w klasie I A SP w Raciążu im. St. Konarskiego

- n +

Konspekt z edukacji przyrodniczej w klasie I z wykorzystaniem tablicy interaktywnej.

Temat: Zwiastuny wiosny. Świat roślin i zwierząt -prezentacja na tablicy interaktywnej.

Cele edukacyjne:
- uczeń umie wymienić zmiany zachodzące w przyrodzie wiosną,
- uczeń umie wymienić ptaki zwiastujące wiosnę,
- uczeń zna rośliny zakwitające wczesną wiosną,
- uczeń umie wymienić cechy marcowej pogody,
- uczeń wie, kiedy rozpoczyna się kalendarzowa wiosna,
- uczeń potrafi swobodnie wypowiadać się na temat życia ptaków w okresie wiosny,
- uczeń wie, jak wygląda bocian biały,
3. Cele ogólne: usprawnianie analizy i syntezy wzrokowej ,doskonalenie koncentracji uwagi i spostrzegawczości wzrokowej, rozwijanie pamięci wzrokowej
4. Umiejętności kluczowe: doskonalenie percepcji wzrokowej i słuchowej, rozwijanie umiejętności analizy i syntezy wzrokowo-słuchowej, rozwijanie zdolności porozumiewania się,
-rozwijanie pamięci,- umiejętności posługiwania się nowoczesnymi środkami ,technologiami informacyjno- komunikacyjnymi.
5. Metoda: informacyjna ,aktywizująca, treningowa, zadaniowa
6. Forma pracy: indywidualna i grupowa
Środki dydaktyczne: filmik dla dzieci ,,Zwiastuny wiosny ”z podkładem wiosennej muzyki z cyklu: Cztery pory roku.
- prezentacja na tablicy multimedialnej (jaskółka, bocian, szpak, kukułka, skowronek) z podkładem muzyki wiosennej.
- prezentacja na tablicy multimedialnej- kwiaty (przebiśnieg, zawilec, krokus, tulipan, przylaszczka z podkładem muzyki wiosennej.
- rozsypanki wyrazowe dla uczniów; pierwsze zwiastuny
-pisanie na tablicy na tle w linie oraz rysowanie kwiatów na tablicy multimedialnej.
Przebieg zajęć:
1. Rozmowa wprowadzająca na temat zbliżającej się wiosny, zmian w przyrodzie i wyglądzie najbliższego otoczenia (kwitnienie drzew, kwiatów, cieplejsze podmuchy wiatru, zmienna, kapryśna pogoda). Ułożenie tematu zajęć ,,Zwiastuny wiosny”.
Oglądanie prezentacji na tablicy multimedialnej ,,Zwiastuny wiosny”
Nauczycielka zadaje pytania do filmu: Jaka jest teraz pora roku? Dlaczego przylatują do nas ptaki z ciepłych krajów i co robią. Co znaczy zwiastun ..?
2. Swobodne wypowiedzi uczniów na temat marcowej pogody na podstawie obejrzanego filmu.
3. Poznanie nazw wiosennych kwiatów i krzewów oraz ptaków – oglądanie na tablicy multimedialnej przygotowanej prezentacji.
-krokusy, przylaszczki, żonkile, zawilce, przebiśniegi ( pisanie nazw na tablicy kolorowymi pisakami)
Piosenka ,,Zielony mech”-śpiewanie i czytanie słów z tablicy multimedialnej.
4. Czytanie z tablicy multimedialnej ułożonych zdań oraz poprawianie przez uczniów zdań ze złączonymi wyrazami.
Wiosna to piękna pora roku. Kwitną wiosenne kwiaty i trawa się zieleni.
Przylatująptaki ibudująsobie gniazda.
Bardzolubimywiosnę. ( rozsuwanie przez uczniów na komputerze złączonych wyrazów)
Wiosenne kwiaty są pod ochroną.Zwiastuny wiosny to kwiaty i ptaki.
5. Pisanie na tablicy kolorowymi pisakami nazw ptaków i kwiatów na podstawie filmu.
6. Wykonanie zabawy ruchowej- szukanie zwiastunów wiosny ukrytych w klasie.
7. Podsumowanie zajęć. Uczniowie wypowiadają się ,,Co podobało się najbardziej w czasie zajęć?”



Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.