Katalog Mateusz Truszyński, 2019-04-11 Plewiska Wychowanie fizyczne, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego na nauczyciela mianowanegoPlan rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego Mateusza Truszyńskiego ubiegającego się o stopień zawodowy nauczyciela mianowanego Poznań, 1.09.2016 Imię i nazwisko nauczyciela stażysty: Mateusz Truszyński Nazwa szkoły: Szkoła Podstawowa nr 64 Adres szkoły: os. Orła Białego 120 61-251 Poznań Stanowisko: nauczyciel wychowania fizycznego Posiadane wykształcenie: magisterskie Czas trwania stażu: 2 lata i 9 miesięcy Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2016 r. Data ukończenia stażu: 31.05.2019 r. Opiekun stażu: mgr Marcin Korbik Cel główny: uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego Cele ogólne: 1) uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu szkoły oraz potrzeb szkoły i środowiska lokalnego, 2) pogłębiać wiedzę i umiejętności zawodowe, samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego, 3) poznawać przepisy dotyczące systemu oświaty. Cele szczegółowe: 1) umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach, 2) umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych, 3) umiejętność wykorzystania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej, 4) umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań, 5) umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż. 1) umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach. (§7 ust.2 pkt. 1) Lp. Zadania Formy realizacji Termin Dowody realizacji, wskazówki, uwagi 1. Diagnozowanie osiągnięć edukacyjnych uczniów • Opracowanie testów sprawdzających sprawność fizyczną uczniów na II etapie edukacji. • Opracowanie karty obserwacji osiągnięć uczniów – porównywanie wyników na podstawie przeprowadzonych testów, sprawdzianów Okres stażu • Sprawozdania, opracowanie wyników testów • Karta obserwacji, porównanie wyników z trzech lat 2. Doskonalenie warsztatu i metod pracy • Udział w kursach szkoleniowych nauczycieli organizowanych przez ODN, • Udział w szkoleniowych radach pedagogicznych • Udział w pracach zespołu samokształceniowego-wymiana doświadczeń w prowadzeniu zajęć, lekcje koleżeńskie • Prowadzenie lekcji w obecności opiekuna stażu lub dyrektora • Hospitacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu i innych nauczycieli • Prowadzenie lekcji otwartych dla studentów odbywających praktyki w szkole • Gromadzenie dokumentów: świadectw, zaświadczeń, programów, scenariuszy, itp. • Gromadzenie literatury przedmiotowej z wychowania fizycznego Cały okres stażu Świadectwa, zaświadczenia ukończenia konferencji, warsztatów, scenariusze lekcji, wnioski i notatki 3. Budowanie własnego autorytetu • Modyfikowanie zachowań i postaw po zebraniu informacji zwrotnych od uczniów • Rola wychowawcy w klasie Cały okres stażu, semestralnie Notatki własne 4. Przygotowanie projektu sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego • Opis realizacji planu rozwoju zawodowego Na koniec stażu Sprawozdanie 5. Zapoznanie się z potrzebami szkoły w zakresie zadań dydaktyczno-wychowawczo-opiekuńczych • Wypełnianie obowiązków powierzonych przez Dyrektora • Wypełnianie zadań wychowawcy w klasie i współpraca z rodzicami uczniów swojej klasy Na bieżąco, według potrzeb Zaświadczenie Dyrektora 2) umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych. (§7 ust.2 pkt. 2) Lp. Zadanie Formy realizacji Termin Dowody realizacji, wskazówki, uwagi 1. Poszerzenie oferty szkoły z uwzględnieniem potrzeb uczniów • Prowadzenie pozalekcyjnych zajęć dla uczniów zdolnych w celu przygotowania do zawodów sportowych • Udział w rozgrywkach międzyszkolnych • Koordynowanie funkcjonowania Uczniowskiego Klubu Sportowego „Orlik” • Organizacja turniejów z Zespołowych Gier Sportowych • Współpraca przy organizacji szkolnego Dnia Sportu • 1 raz w tygodniu • Według potrzeb • Funkcja koordynatora od IX.2013 • Cały okres stażu • Według potrzeb • Sprawozdanie, dziennik zajęć • Tabele i wyniki na stronie POSiR • Notatki własne 2. Promocja aktywnego spędzania czasu wolnego oraz zdrowego trybu Pogadanki na temat możliwości spędzania wolnego czasu oraz zasad zdrowego stylu życia, projekcje filmów edukacyjnych Raz w semestrze Notatki własne, 3. Współpraca ze Szkolnym Związkiem Sportowym Współpraca ze Szkolnym Związkiem Sportowym Według harmonogramu Protokół z zawodów 4. Poznanie środowiska lokalnego i rodzinnego uczniów • Obserwacje • Rozmowy z rodzicami Przez cały okres stażu Notatki własne 5. Współpraca ze środowiskiem lokalnym • Kontakt z placówkami oświatowymi, instytucjami oraz organizacjami lokalnymi Przez cały okres stażu Notatki własne 3) umiejętności wykorzystania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej (§7 ust.2 pkt. 3) Lp. Zadanie Formy realizacji Termin Dowody realizacji, wskazówki, uwagi 1. Wykorzystanie technologii komputerowej w pracy pedagogicznej Opracowanie z wykorzystaniem komputera: • planu wynikowego, • wniosku o rozpoczęcie stażu, • planu rozwoju zawodowego, • sprawozdania z realizacji planu rozwoju, • przygotowanie pomocy dydaktycznych (prezentacje, projekcje filmowe) Cały okres stażu • Plany wynikowe, • Wniosek • Plan rozwoju, • Przedmiotowy system oceniania, • Sprawozdania, • Konspekty, ankiety itp. 2. Wdrażanie uczniów do korzystania z komputerów, Internetu • Przeprowadzenie lekcji multimedialnej – umiejętność wyszukiwania w Internecie wiadomości z wychowania fizycznego – przepisów oraz ciekawostek związanych ze sportem Raz w roku Scenariusz, wnioski z realizacji 3. Opublikowanie planu rozwoju zawodowego oraz scenariuszy lekcji otwartych • Umieszczenie planu rozwoju zawodowego oraz konspektów wybranych lekcji w Internecie Okres stażu • Adres strony internetowej • Konspekty lekcji 4. Wykorzystanie Internetu jako dodatkowego źródła informacji w procesie doskonalenie zawodowego. Stworzenie bazy linków do ulubionych portali edukacyjnych - Korzystanie z portali internetowych innych nauczycieli do doskonalenia warsztatu pracy - Propagowanie umiejętności wykorzystania zasobów stron WWW związanych z wychowaniem fizycznym Cały okres stażu • Spis stron WWW 5. Wykorzystanie dziennika elektronicznego • Wykorzystanie dziennika elektronicznego do komunikacji z rodzicami Cały okres stażu • iDziennik 4) umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań (§7 ust.2 pkt. 4) Lp. Zadanie Formy realizacji Termin Dowody realizacji, wskazówki, uwagi 1. Pogłębianie wiedzy i umiejętności w zakresie zaspokajania potrzeb uczniów • Prowadzenie zebrań z rodzicami, • Udział w warsztatach metodycznych z zakresu psychologii, dydaktyki, pedagogiki, • Korzystanie z literatury fachowej, doświadczenia opiekuna stażu, • Według potrzeb • Okres stażu • Biblioteka AWF, rozmowy z opiekunem stażu • notatka • zaświadczenia potwierdzające udział w spotkaniach 2. Poznanie sytuacji rodzinnej uczniów • Rozmowy z rodzicami diagnozujące sytuację według potrzeb • Obserwacja uczniów, diagnozowanie na bieżąco w celu oceny możliwości uczniów • Kontakt z pedagogiem szkolnym, pielęgniarką • Według potrzeb • Na bieżąco • Dziennik zajęć 5) Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż (§7 ust.2 pkt. 5) Lp. Zadanie Formy realizacji Termin Dowody realizacji, wskazówki, uwagi 1. Poznanie procedury awansu zawodowego • Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego – znowelizowanej „Karty Nauczyciela” oraz rozporządzeń MEN w sprawie awansu zawodowego nauczycieli • Sierpień-wrzesień 2016 • złożenie u Dyrektora wniosku o rozpoczęcie stażu • świadomość wymagań kwalifikacyjnych oraz znajomość procedury postępowania w czasie stażu oraz egzaminu 2. Współpraca z opiekunem stażu • Zawarcie kontraktu z opiekunem stażu • Rozmowa określająca wzajemne oczekiwania oraz zasady współpracy • Ustalenie terminów spotkań z opiekunem • Przygotowanie planu rozwoju zawodowego • Wrzesień 2016 • Kontrakt • szczegółowy harmonogram • plan rozwoju zawodowego 3. Poszerzenie znajomości przepisów prawa oświatowego • Analiza przepisów w znowelizowanej Karcie Nauczyciela, Ustawa o Systemie Oświaty oraz Rozporządzeń MEN - strona internetowa MEN • Wrzesień- Listopad 2016 • notatka własna 4. Zapoznanie z planem wychowawczym szkoły • Analiza planu wychowawczego • Wrzesień 2016 • notatka własna 5. Poznanie zasad funkcjonowania i organizacji szkoły • Analiza dokumentacji: statutu szkoły, WSO, programu wychowawczego, regulaminów, kodeksu szkoły itp • Wrzesień-grudzień 2016 • notatka własna Plan może ulec zmianie w trakcie roku szkolnego pod nadzorem opiekuna stażu. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 marca 2013 roku w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego nauczycieli na podstawie art. 9g ust.10 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 roku – Karta Nauczyciela. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |