AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Mariusz Witkowski, 2019-05-15
Tuchola

Język angielski, Scenariusze

Scenariusz zajęć z języka angielskiego (gimnazjum)

- n +

TEMAT:
Silvana’s future – Silvana planuje swoją przyszłość.


CELE NAUCZYCIELA:

- uczeń rozwija umiejętności egzaminacyjne: czytanie i słuchanie
- uczeń dyktuje, słucha i układa tekst o Silvanie
- uczeń potrafi poprawnie zastosować w zdaniu will
- uczeń poznaje nowe słownictwo


CELE UCZNIA:

- potrafię ułożyć zdania o Silvanie w spójny tekst (czytanie)
- umiem odpowiadać na pytania do tekstu o Silvanie (słuchanie/mówienie)

NACOBEZU
Po lekcji potrafię:
- zastosować zwrot will za pomocą którego mówimy o przyszłości
- umiem poprawnie wymawiać nowo poznane słowa

Treści między przedmiotowe:
Ambitne planowanie własnej przyszłości; pozytywne nastawienie do życia; promowanie postawy prospołecznej

Metody: aktywizujące z naciskiem na metodę integrującą – włączającą każdego ucznia w proces dydaktyczny; taka metoda spełnia również wymogi Unii Europejskiej o zapobieganiu wykluczeniu społecznemu i promowaniu wyrównywania szans młodzieży w przyszłej pracy zawodowej
Materiały:
- materiały przygotowane przez nauczyciela na podstawie podręcznika Voices 2 strona 97





Przewidywane problemy

Problem Rozwiązanie
Uczniowie mogą mieć trudności z poprawną wymową najtrudniejszych słów. Nauczyciel za każdym razem głośno wymawia najtrudniejsze nazwy.

Uczniowie mogą mieć problemy z ułożeniem tekstu w całość. Nauczyciel zwraca uwagę na dodatkowe informacje ułatwiające wykonanie zadania.


Przebieg lekcji:

Wprowadzenie (10min):
- powitanie
- sprawdzenie listy obecności (pytania aktywizujące) i zapisanie tematu na tablicy
- nauczyciel podaje cele uczniowskie



Ćwiczenia:

Każdy uczeń otrzymuje jedno zdanie oraz słowniczek pomocowy. Otrzymane zdanie uczeń dyktuje grupie, reszta zapisuje ze słuchu. Jeśli w dyktowanym zdaniu jest podkreślone słowo jest ono sygnalizowane przez ucznia a cała grupa podaje znaczenie danego słowa z pomocą słowniczka.

Praca w parach – uczniowie układają zdania w jeden spójny tekst – czytanie ze zrozumieniem.
Sprawdzenie poprawności wykonania zadania przez nauczyciela.


Podsumowanie – uczniowie odpowiadają na pytania do tekstu budując zdania ze zwrotem will

Zadanie domowe: uczeń otrzymuje gotowy tekst o Silvanie; wkleja go do zeszytu i sprawdza poprawność swojego zapisu ze słuchu.

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.