Katalog

Mariuszw Witkowski, 2019-05-15
Tuchola

Język angielski, Scenariusze

Scenariusz zajęć z języka angielskiego (gimnazjum)

- n +

TEMAT:
Ordering food – zamawianie jedzenia.


CELE NAUCZYCIELA:

- uczeń rozwija umiejętności komunikacyjne
- uczeń rozwija umiejętności egzaminacyjne: słuchanie
- uczeń potrafi poprawnie zapytać się o cenę produktu
- uczeń potrafi odpowiedzieć na pytanie o cenę produktu
- uczeń poznaje typowe zwroty używanie w punktach gastronomicznych


CELE UCZNIA:

- potrafię odegrać jedną rolę z dialogu pt. „Ordering food”.

NACOBEZU
Po lekcji:
- znam podstawowe zwroty, którymi posługujemy się przy zamawianiu potraw
- umiem poprawnie wymawiać nowo poznane zwroty

Treści między przedmiotowe:
Rozwijanie zdolności interpersonalnych. Umiejętność odnajdywania się w nowych sytuacjach. Poznawanie kultury obcokrajowców.

Metody: aktywizujące z naciskiem na komunikacyjną zalecaną przez Radę Europejską w celu rozwoju podstawowych kompetencji ułatwiających proces kształcenia ustawicznego.
Materiały:
- podręcznik Voices 1 strona 79; dodatkowe materiały: angielskie pieniądze, kolorowe zdjęcia potraw i napojów (zwłaszcza zapiekany ziemniak z serem).





Przewidywane problemy

Problem Rozwiązanie
Uczniowie mogą mieć trudności z poprawną wymową niektórych zwrotów. Nauczyciel za każdym razem głośno wymawia najtrudniejsze frazy.
Uczniowie mogą mieć problem z zapamiętaniem przebiegu rozmowy. Nauczyciel naprowadza ucznia, podpowiada jeśli nie jest w stanie kontynuować rozmowy.


Przebieg lekcji:

Wprowadzenie
- powitanie
- sprawdzenie listy obecności (pytania aktywizujące przy sprawdzaniu obecności: Skąd jesteś? Gdzie mieszkasz? Ile masz lat? Co robisz? Czym się zajmujesz? Czy masz brata lub siostrę itd.) i zapisanie tematu na tablicy
- nauczyciel podaje cele uczniowskie – wprowadzenie do tematu


Ćwiczenia:

Uczeń odpowiada na pytania o cenę danych potraw/produktów spożywczych. Uczniowie mówią jakie potrawy lubią/nie lubią.

Uczniowie słuchają dialogu po raz pierwszy. Zadanie polega na podkreśleniu produktów i potraw które zamawia Jack.

Uczniowie uzupełniają dialog odpowiednimi nazwami potraw i cenami.

Uczniowie odsłuchują dialogu i sprawdzają poprawność własnego zapisu.

Uczniowie tłumaczą najważniejsze zwroty z dialogu i uczą się wymowy poprzez powtarzanie.

Uczniowie w parach przygotowują się do odegrania scenki ze szkolnego sklepiku.

SPRAWDZENIE REALIZACJI CELU:
Uczniowie odgrywają scenkę w parach i na środku klasy z wykorzystaniem rekwizytów.

Każdy uczeń otrzymuje ocenę z komentarzem (informacja zwrotna).



Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.