Katalog Mariuszw Witkowski, 2019-05-15 Tuchola Język angielski, Scenariusze Scenariusz zajęć z języka angielskiego (gimnazjum)TEMAT: Ordering food – zamawianie jedzenia. CELE NAUCZYCIELA: - uczeń rozwija umiejętności komunikacyjne - uczeń rozwija umiejętności egzaminacyjne: słuchanie - uczeń potrafi poprawnie zapytać się o cenę produktu - uczeń potrafi odpowiedzieć na pytanie o cenę produktu - uczeń poznaje typowe zwroty używanie w punktach gastronomicznych CELE UCZNIA: - potrafię odegrać jedną rolę z dialogu pt. „Ordering food”. NACOBEZU Po lekcji: - znam podstawowe zwroty, którymi posługujemy się przy zamawianiu potraw - umiem poprawnie wymawiać nowo poznane zwroty Treści między przedmiotowe: Rozwijanie zdolności interpersonalnych. Umiejętność odnajdywania się w nowych sytuacjach. Poznawanie kultury obcokrajowców. Metody: aktywizujące z naciskiem na komunikacyjną zalecaną przez Radę Europejską w celu rozwoju podstawowych kompetencji ułatwiających proces kształcenia ustawicznego. Materiały: - podręcznik Voices 1 strona 79; dodatkowe materiały: angielskie pieniądze, kolorowe zdjęcia potraw i napojów (zwłaszcza zapiekany ziemniak z serem). Przewidywane problemy Problem Rozwiązanie Uczniowie mogą mieć trudności z poprawną wymową niektórych zwrotów. Nauczyciel za każdym razem głośno wymawia najtrudniejsze frazy. Uczniowie mogą mieć problem z zapamiętaniem przebiegu rozmowy. Nauczyciel naprowadza ucznia, podpowiada jeśli nie jest w stanie kontynuować rozmowy. Przebieg lekcji: Wprowadzenie - powitanie - sprawdzenie listy obecności (pytania aktywizujące przy sprawdzaniu obecności: Skąd jesteś? Gdzie mieszkasz? Ile masz lat? Co robisz? Czym się zajmujesz? Czy masz brata lub siostrę itd.) i zapisanie tematu na tablicy - nauczyciel podaje cele uczniowskie – wprowadzenie do tematu Ćwiczenia: Uczeń odpowiada na pytania o cenę danych potraw/produktów spożywczych. Uczniowie mówią jakie potrawy lubią/nie lubią. Uczniowie słuchają dialogu po raz pierwszy. Zadanie polega na podkreśleniu produktów i potraw które zamawia Jack. Uczniowie uzupełniają dialog odpowiednimi nazwami potraw i cenami. Uczniowie odsłuchują dialogu i sprawdzają poprawność własnego zapisu. Uczniowie tłumaczą najważniejsze zwroty z dialogu i uczą się wymowy poprzez powtarzanie. Uczniowie w parach przygotowują się do odegrania scenki ze szkolnego sklepiku. SPRAWDZENIE REALIZACJI CELU: Uczniowie odgrywają scenkę w parach i na środku klasy z wykorzystaniem rekwizytów. Każdy uczeń otrzymuje ocenę z komentarzem (informacja zwrotna). Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |