Katalog

Renata Stefanek, 2019-07-04
Wierzchlas

Lekcja wychowawcza, Plany pracy

plan pracy wychowawczej

- n +



Plan pracy wychowawczej w kl. III b opracowany w oparciu o:

• Program Wychowawczy Gimnazjum nr 2 w Wieluniu
• Program Profilaktyki Szkoły
• Szkolny Program Promocji Zdrowia

Cele wychowania:

1. Rozwój ucznia w wymiarze intelektualnym
2. Przygotowanie do rozpoznawania wartości moralnych
3. Ukierunkowywanie uczuć i emocji
4. Propagowanie zdrowego stylu życia
5. Człowiek we współczesnym świecie

WRZESIEŃ

1. Wybieramy samorząd klasowy. Ustalamy reguły zachowania w szkole.
Przeprowadzenie wyborów do samorządu klasowego. Ustalenie reguł zachowania w szkole.
Autoprezentacja w dowolnej formie.
Pogadanka, dyskusja
Szkolny Program Profilaktyki, Program promocji zdrowia
PAŹDZIERNIK
Kształtowanie umiejętności kontaktowania się z ludźmi.
Zachęcanie do autentyzmu działań, otwartości i ufności.

Kształtowanie umiejętności kontaktowania się z ludźmi.


Kształtowanie umiejętności kontaktowania się z ludźmi.
Kształtowanie postawy twórczej aktywności.

Uświadomienie współzależności między różnymi wymiarami zdrowia, np. psychicznego, fizycznego i duchowego.

Kształtowanie umiejętności oceny własnych zachowań. Kształtowanie umiejętności akceptacji SIEBIE.
1. Dzień Chłopaka w naszej klasie
2. Sposób na udaną grupę.
3. Przygotowujemy się do uroczystości Pasowania
4. Jak prawidłowo zaplanować dzień.
5. Moje miejsce w grupie
LISTOPAD


Kształtowanie umiejętności kontaktowania się z ludźmi. Zachęcanie do autentyzmu działań, otwartości i ufności.

Przygotowanie do myślenia wartościującego. Kształtowanie właściwych postaw.

Przygotowanie do myślenia wartościującego. Kształtowanie umiejętności oceny własnych działań.

Kształtowanie umiejętności oceny własnych zachowań. Wychowanie w kategorii „być” a nie tylko „mieć”. Przygotowanie do myślenia wartościującego.

1. Komunikat „Ja” warunkiem szczerej i otwartej komunikacji.
2. Co dla nas znaczy słowo „Ojczyzna”
3. Trudna sztuka podejmowania decyzji.
4. Czy nasze decyzje są zawsze słuszne?

GRUDZIEŃ

Rozwijanie poczucia przynależności do społeczności klasowej i szkolnej.
Kształtowanie wrażliwości uczuciowej.

Kształtowanie umiejętności kontaktowania się z ludźmi. Zachęcanie do autentyzmu działań, otwartości i ufności.

Wychowanie do życia w rodzinie.
Wdrażanie do tolerancji i odpowiedzialności.
Wychowanie w kategorii „być” a nie tylko „mieć”.

1. Co przyniesie nam Mikołaj?
2. Obraz naszej grupy – podsumowanie zajęć.
3. Święta Bożego Narodzenia – dobry czas dla podtrzymywania rodzinnych więzi.

STYCZEŃ

Przygotowanie do myślenia wartościującego.
Wdrażanie do tolerancji i odpowiedzialności.
Kształtowanie umiejętności oceny własnych zachowań.

Kształtowanie umiejętności oceny własnych zachowań.
Wdrażanie do tolerancji i odpowiedzialności.
Pomoc w opanowaniu emocji.

Kształtowanie umiejętności oceny własnych zachowań.
Kształtowanie umiejętności kontaktowania się z ludźmi.
Kształtowanie pożądanych postaw.

Poznanie własnych uzdolnień i rozszerzanie zainteresowań. Kształtowanie umiejętności organizowania czasu wolnego.

1. Analizujemy własne wyniki – z czego możemy być zadowoleni, a co należy poprawić?
2. Przemoc to ostre słowo.
3. Wyjście do... – regulamin zachowania w miejscu publicznym.
4. Sztuka poszukiwania własnych zainteresowań.

LUTY


Kształtowanie umiejętności organizowania czasu wolnego.
Promocja aktywnego wypoczynku.

Rozszerzenie własnych zainteresowań.
Kształtowanie postawy twórczej aktywności. Kształtowanie umiejętności organizowania czasu wolnego.

Przygotowanie do myślenia wartościującego.
Rozwijanie poczucia przynależności do społeczności szkolnej.


1. Jak odpoczywać podczas ferii?
2. Czytamy czasopisma dla młodzieży.
3. To w życiu szkoły mnie niepokoi, a to cieszy.

MARZEC

Umiejętność poszukiwania informacji.
Kształtowanie pożądanych postaw.

Kształtowanie umiejętności kontaktowania się z ludźmi.
Zachęcanie do autentyzmu działań, otwartości i ufności.

Poznanie własnych uzdolnień i rozszerzenie zainteresowań.
Promocja aktywnego wypoczynku.
Rozwijanie poczucia przynależności do społeczności lokalnej.

Kształtowanie wrażliwości uczuciowej.
Kształtowanie pożądanych postaw – szacunek dla tradycji.
1. Najważniejsze kobiety na świecie.
2. Dzień Kobiet w naszej klasie
3. Powitanie wiosny.
4. Święta Wielkanocne – znaczenie symboli.

KWIECIEŃ


Kształtowanie pożądanych postaw.
Kształtowanie umiejętności oceny własnych zachowań.
Wychowanie w kategorii „być”, a nie tylko „mieć”.

Promowanie wśród uczniów racjonalnego odżywiania. Poznanie zasad racjonalnego odżywiania się ze szczególnym uwzględnieniem problemów bulimii i anoreksji.


Rozwijanie zdolności kojarzenia i obserwacji.
Umiejętność poszukiwania informacji.
Kształtowanie postawy twórczej aktywności.
Uświadomienie zagrożeń współczesnej cywilizacji.

Zapoznanie uczniów z rodzajami uzależnień występujących we współczesnym świecie i ich skutkami (komputer, Internet, telewizja, nikotyna, alkohol, narkotyki).

1. Rodzina – moje w niej miejsce.
2. Dbamy o siebie – odżywiamy się prawidłowo.
3. Ochrona naturalnego środowiska w naszej miejscowości.
4. Od telewizji też można się uzależnić.

MAJ


Umiejętność poszukiwania informacji.
Rozwijanie zdolności kojarzenia i obserwacji. Kształtowanie pożądanych postaw – szacunek dla tradycji


Uświadomienie współzależności między różnymi wymiarami zdrowia, np. psychicznego, fizycznego i duchowego.
Kształtowanie umiejętności kontaktowania się z ludźmi.
Wdrażanie do odpowiedzialności.


Przygotowanie do myślenia wartościującego.
Wdrażanie do odpowiedzialności.
Kształtowanie umiejętności oceny własnych zachowań.
Wdrażanie do zachowań asertywnych.

Zachęcanie do autentyzmu działań, otwartości i ufności.
Wdrażanie do tolerancji i odpowiedzialności.
Wychowanie w kategorii „być”, a nie tylko „mieć”.


1. Nasi Bohaterowie – udział w obchodach Dnia Patrona
2. Co jeszcze mogę nadrobić i poprawić w swoim dzienniczku ocen?
3. Silna wola, wewnętrzna dyscyplina – czy można się tego nauczyć?
4. Portret Matki.

CZERWIEC


Promocja aktywnego wypoczynku. Kształtowanie pożądanych postaw. Rozwijanie poczucia przynależności do społeczności klasowej.


Zachęcanie do autentyzmu działań, otwartości i ufności.
Wdrażanie do tolerancji i odpowiedzialności.
Wychowanie w kategorii „być”, a nie tylko „mieć”.


Kształtowanie umiejętności oceny własnych zachowań.
Wdrażanie do uwalniania sądów, ocen od wpływu uczuć.


Promocja aktywnego wypoczynku.
Kształtowanie umiejętności organizowania czasu wolnego.


1. Udział w projekcie Dzień Sportu.
2. Dziecko i jego prawa
3. Klasyfikacja końcoworoczna. Ustalanie ocen zachowania.
4. Wakacje już za pasem!























Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.