Katalog

Jagoda Wenderska, 2019-07-04
Chojnice

Awans zawodowy, Plany rozwoju zawodowego

Plan Rozwoju Zawodowego świetlica

- n +

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO

NAUCZYCIELA MIANOWANEGO
UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY
NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO

mgr

Wychowawcy świetlicy szkolnej Szkoły Podstawowej Nr 1
z Oddziałami Integracyjnymi im. Juliana Rydzkowskiego w Chojnicach

Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2016r.
Data zakończenia stażu: 31.05.2019r.
§ 8 ust.2 pkt 1
Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożnienia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły

Zadania Formy realizacji Termin realizacji Dokumentacja
Zaplanowanie indywidualnej ścieżki awansu zawodowego Analiza przepisów prawa oświatowego,, śledzenie strony internetowej MENiS, założenie teczki tematycznej „Awans Zawodowy”. W czasie trwania stażu Wniosek o rozpoczęcie stażu.
Plan Rozwoju Zawodowego.
Sprawozdanie z realizacji Planu Rozwoju Zawodowego
Analiza dostępnej literatury na temat awansu zawodowego nauczycieli oraz aktualnych dokumentów.
Złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu.
Opracowanie i złożenie planu rozwoju zawodowego.
Opracowanie sprawozdania z planu rozwoju zawodowego.
Poszerzanie wiedzy
i umiejętności w procesie aktywnego udziału w wewnątrzszkolnym
i zewnątrzszkolnym doskonaleniu zawodowym Aktywny udział w różnych formach doskonalenia zawodowego, adekwatny do potrzeb nauczyciela i szkoły. W czasie trwania stażu
Zaświadczenia

Doskonalenie warsztatu pracy nauczyciela świetlicy oraz wzbogacanie i unowocześnianie bazy świetlicowej Opracowanie dokumentów świetlicowych (programów, planów, harmonogramów itp.)
Prowadzenie działań zmierzających do wzbogacenia wyposażenia świetlicy m.in. poprzez gromadzenie pomocy dydaktycznych, scenariuszy zajęć, materiałów dla nauczyciela i ucznia. W czasie trwania stażu Kopie dokumentów
Badanie jakości pracy świetlicy Opracowanie własnych narzędzi badawczych pozwalających sprawdzić efektywność oddziaływań wychowawczych i opiekuńczych w świetlicy szkolnej. W czasie trwania stażu Wzory ankiet
Przeprowadzanie ankiety wśród rodziców i uczniów.
Aktywne uczestnictwo w pracach związanych z usprawnianiem pracy szkoły Udział w radach pedagogicznych.
Udział w pracach zespołów przedmiotowych. W czasie trwania stażu Listy obecności
Promocja szkoły w środowisku lokalnym Organizacja imprez szkolnych (Drzwi Otwarte, Targi Edukacyjne, Festyn Rodzinny, Święto Kropki itp. W czasie trwania stażu Potwierdzenie dyrektora
Organizacja konkursów: Miejskiego Konkursu Wiedzy o Chojnicach i Regionie, BRD, konkursu Na Kartkę bożonarodzeniową
i wielkanocną.







§ 8 ust.2 pkt 2
Wykorzystywanie w pracy technologii informatycznej i komunikacyjnej

Zadania Formy realizacji Termin realizacji Dokumentacja
Wykorzystanie technologii informacyjnej i komunikacyjnej w pracy własnej oraz organizacji pracy świetlicy
Prowadzenie dokumentacji dotyczącej awansu zawodowego.
Opracowywanie dokumentów szkolnych.
Przygotowywanie pomocy dydaktycznych, prezentacji multimedialnych itp.
Przygotowywanie relacji z podjętych działań. W czasie trwania stażu Strona internetowa szkoły, strona świetlicy szkolnej na facebook, portale lokalne, gazetka szkolna
Wykorzystywanie zasobów internetowych i technologii informacyjnej jako elementu własnej pracy Prowadzenie świetlicowej strony internetowej na facebooku oraz zakładki „Świetlica” na szkolnej stronie internetowej. W czasie trwania stażu Strona internetowa szkoły
http://www.sp1chojnice.szkolnastrona.pl/
Strona na facebooku: https://www.facebook.com/SwietlicaSP1Chojnice/
Publikacja różnorodnych materiałów w internecie, gromadzenie ciekawych materiałów pedagogicznych i metodycznych
Wykorzystanie środków multimedialnych w pracy pedagogicznej Prowadzenie zajęć z wykorzystaniem środków multimedialnych.
Prowadzenie zajęć na temat bezpieczeństwa w internecie.
Korzystanie z encyklopedii internetowych, stron i aplikacji edukacyjnych. W czasie trwania stażu Scenariusze zajęć.
Spis stron i aplikacji.



§ 8 ust.2 pkt 3
Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć

Zadania Formy realizacji Termin realizacji Dokumentacja
Udostępnianie swojego warsztatu pracy innym nauczycielom Udostępnianie innym nauczycielom własnych opracowań i innych materiałów dydaktycznych. W czasie trwania stażu Potwierdzenia
Udostępnianie innym nauczycielom własnych opracowań i innych materiałów dydaktycznych.
Prowadzenie zajęć otwartych dla nauczycieli Przygotowanie, przeprowadzenie i omówienie zajęć. Prezentacja ciekawych metod i pomocy. W czasie trwania stażu Potwierdzenia
Współpraca z innymi nauczycielami Wymiana doświadczeń z nauczycielami w szkole, wychowawcami świetlic z innych szkół w mieście oraz na forach internetowych, grupach dyskusyjnych. W czasie trwania stażu Potwierdzenia





§ 8 ust.2 pkt 4a
Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą lub postępowaniem w sprawie nieletnich

Zadania Formy realizacji Termin realizacji Dokumentacja

Opracowanie i wdrożenie programu „Świetlicowe Eksperymentowanie”
Opracowanie i realizowanie programu.
Ewaluacja. W czasie trwania stażu Program










§ 8 ust.2 pkt 4c
Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych

Zadania Formy realizacji Termin realizacji Dokumentacja
Organizowanie imprez i uroczystości w placówce Przygotowanie uroczystości: Dzień Dziecka, Drzwi Otwarte, Koncert kolęd, Festyn Rodzinny, Targi Edukacyjne, Credo itp. Według kalendarza Scenariusze imprez, relacje.
Poznanie sytuacji rodzinnej uczniów, współpraca z rodzicami w zakresie pomocy uczniom z problemami. Spotkania z rodzicami.
Udzielanie wskazówek, rad.
Kierowanie do odpowiednich osób, instytucji. W czasie trwania stażu Zapisy w dzienniku
Udział w Programie Uczymy Dzieci Programować Prowadzenie zajęć w ramach Programu „Uczymy Dzieci Programować” W czasie trwania stażu Zaświadczenie o udziale.
Prowadzenie Grupy Teatralnej dla nauczycieli oraz rodziców Przygotowanie scenariuszy, dekoracji, kostiumów, prowadzenie prób, występy z okazji Dnia Dziecka, Dnia Przedszkolaka, Festynu rodzinnego W czasie trwania stażu Potwierdzenie dyrektora





§ 8 ust.2 pkt 4e
Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami

Zadania Formy realizacji Terminy realizacji Dokumentacja
Współpraca z Poradnią Psychologiczno - Pedagogiczną oraz organizacjami wspierającymi szkołę w realizacji zadań profilaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych Współpraca z Samorządem uczniowskim, Policją, pielęgniarką, Poradnią Psychologiczno -Pedagogiczną, Bankiem Żywności, Schroniskiem dla zwierząt . W czasie trwania stażu Potwierdzenie dyrektora
Współpraca z pedagogiem
i psychologiem szkolnym Konsultacje z pedagogiem i psychologiem.
Zapoznanie się z orzeczeniami i opiniami uczniów. W czasie trwania stażu Potwierdzenie pedagoga, psychologa







§ 8 ust.2 pkt 5
Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony

Zadania Formy realizacji Termin realizacji Dokumentacja
Rozpoznawanie i rozwiązywanie problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych Zdiagnozowanie problemów edukacyjnych lub wychowawczych. Ustalenie i zastosowanie środków zaradczych.
Podsumowanie i wnioski W czasie trwania stażu Opis i analiza przypadku.
Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.