Katalog Jagoda Wenderska, 2019-07-04 Chojnice Awans zawodowy, Plany rozwoju zawodowego Plan Rozwoju Zawodowego świetlicaPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO mgr Wychowawcy świetlicy szkolnej Szkoły Podstawowej Nr 1 z Oddziałami Integracyjnymi im. Juliana Rydzkowskiego w Chojnicach Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2016r. Data zakończenia stażu: 31.05.2019r. § 8 ust.2 pkt 1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożnienia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły Zadania Formy realizacji Termin realizacji Dokumentacja Zaplanowanie indywidualnej ścieżki awansu zawodowego Analiza przepisów prawa oświatowego,, śledzenie strony internetowej MENiS, założenie teczki tematycznej „Awans Zawodowy”. W czasie trwania stażu Wniosek o rozpoczęcie stażu. Plan Rozwoju Zawodowego. Sprawozdanie z realizacji Planu Rozwoju Zawodowego Analiza dostępnej literatury na temat awansu zawodowego nauczycieli oraz aktualnych dokumentów. Złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu. Opracowanie i złożenie planu rozwoju zawodowego. Opracowanie sprawozdania z planu rozwoju zawodowego. Poszerzanie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego udziału w wewnątrzszkolnym i zewnątrzszkolnym doskonaleniu zawodowym Aktywny udział w różnych formach doskonalenia zawodowego, adekwatny do potrzeb nauczyciela i szkoły. W czasie trwania stażu Zaświadczenia Doskonalenie warsztatu pracy nauczyciela świetlicy oraz wzbogacanie i unowocześnianie bazy świetlicowej Opracowanie dokumentów świetlicowych (programów, planów, harmonogramów itp.) Prowadzenie działań zmierzających do wzbogacenia wyposażenia świetlicy m.in. poprzez gromadzenie pomocy dydaktycznych, scenariuszy zajęć, materiałów dla nauczyciela i ucznia. W czasie trwania stażu Kopie dokumentów Badanie jakości pracy świetlicy Opracowanie własnych narzędzi badawczych pozwalających sprawdzić efektywność oddziaływań wychowawczych i opiekuńczych w świetlicy szkolnej. W czasie trwania stażu Wzory ankiet Przeprowadzanie ankiety wśród rodziców i uczniów. Aktywne uczestnictwo w pracach związanych z usprawnianiem pracy szkoły Udział w radach pedagogicznych. Udział w pracach zespołów przedmiotowych. W czasie trwania stażu Listy obecności Promocja szkoły w środowisku lokalnym Organizacja imprez szkolnych (Drzwi Otwarte, Targi Edukacyjne, Festyn Rodzinny, Święto Kropki itp. W czasie trwania stażu Potwierdzenie dyrektora Organizacja konkursów: Miejskiego Konkursu Wiedzy o Chojnicach i Regionie, BRD, konkursu Na Kartkę bożonarodzeniową i wielkanocną. § 8 ust.2 pkt 2 Wykorzystywanie w pracy technologii informatycznej i komunikacyjnej Zadania Formy realizacji Termin realizacji Dokumentacja Wykorzystanie technologii informacyjnej i komunikacyjnej w pracy własnej oraz organizacji pracy świetlicy Prowadzenie dokumentacji dotyczącej awansu zawodowego. Opracowywanie dokumentów szkolnych. Przygotowywanie pomocy dydaktycznych, prezentacji multimedialnych itp. Przygotowywanie relacji z podjętych działań. W czasie trwania stażu Strona internetowa szkoły, strona świetlicy szkolnej na facebook, portale lokalne, gazetka szkolna Wykorzystywanie zasobów internetowych i technologii informacyjnej jako elementu własnej pracy Prowadzenie świetlicowej strony internetowej na facebooku oraz zakładki „Świetlica” na szkolnej stronie internetowej. W czasie trwania stażu Strona internetowa szkoły http://www.sp1chojnice.szkolnastrona.pl/ Strona na facebooku: https://www.facebook.com/SwietlicaSP1Chojnice/ Publikacja różnorodnych materiałów w internecie, gromadzenie ciekawych materiałów pedagogicznych i metodycznych Wykorzystanie środków multimedialnych w pracy pedagogicznej Prowadzenie zajęć z wykorzystaniem środków multimedialnych. Prowadzenie zajęć na temat bezpieczeństwa w internecie. Korzystanie z encyklopedii internetowych, stron i aplikacji edukacyjnych. W czasie trwania stażu Scenariusze zajęć. Spis stron i aplikacji. § 8 ust.2 pkt 3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć Zadania Formy realizacji Termin realizacji Dokumentacja Udostępnianie swojego warsztatu pracy innym nauczycielom Udostępnianie innym nauczycielom własnych opracowań i innych materiałów dydaktycznych. W czasie trwania stażu Potwierdzenia Udostępnianie innym nauczycielom własnych opracowań i innych materiałów dydaktycznych. Prowadzenie zajęć otwartych dla nauczycieli Przygotowanie, przeprowadzenie i omówienie zajęć. Prezentacja ciekawych metod i pomocy. W czasie trwania stażu Potwierdzenia Współpraca z innymi nauczycielami Wymiana doświadczeń z nauczycielami w szkole, wychowawcami świetlic z innych szkół w mieście oraz na forach internetowych, grupach dyskusyjnych. W czasie trwania stażu Potwierdzenia § 8 ust.2 pkt 4a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą lub postępowaniem w sprawie nieletnich Zadania Formy realizacji Termin realizacji Dokumentacja Opracowanie i wdrożenie programu „Świetlicowe Eksperymentowanie” Opracowanie i realizowanie programu. Ewaluacja. W czasie trwania stażu Program § 8 ust.2 pkt 4c Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych Zadania Formy realizacji Termin realizacji Dokumentacja Organizowanie imprez i uroczystości w placówce Przygotowanie uroczystości: Dzień Dziecka, Drzwi Otwarte, Koncert kolęd, Festyn Rodzinny, Targi Edukacyjne, Credo itp. Według kalendarza Scenariusze imprez, relacje. Poznanie sytuacji rodzinnej uczniów, współpraca z rodzicami w zakresie pomocy uczniom z problemami. Spotkania z rodzicami. Udzielanie wskazówek, rad. Kierowanie do odpowiednich osób, instytucji. W czasie trwania stażu Zapisy w dzienniku Udział w Programie Uczymy Dzieci Programować Prowadzenie zajęć w ramach Programu „Uczymy Dzieci Programować” W czasie trwania stażu Zaświadczenie o udziale. Prowadzenie Grupy Teatralnej dla nauczycieli oraz rodziców Przygotowanie scenariuszy, dekoracji, kostiumów, prowadzenie prób, występy z okazji Dnia Dziecka, Dnia Przedszkolaka, Festynu rodzinnego W czasie trwania stażu Potwierdzenie dyrektora § 8 ust.2 pkt 4e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami Zadania Formy realizacji Terminy realizacji Dokumentacja Współpraca z Poradnią Psychologiczno - Pedagogiczną oraz organizacjami wspierającymi szkołę w realizacji zadań profilaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych Współpraca z Samorządem uczniowskim, Policją, pielęgniarką, Poradnią Psychologiczno -Pedagogiczną, Bankiem Żywności, Schroniskiem dla zwierząt . W czasie trwania stażu Potwierdzenie dyrektora Współpraca z pedagogiem i psychologiem szkolnym Konsultacje z pedagogiem i psychologiem. Zapoznanie się z orzeczeniami i opiniami uczniów. W czasie trwania stażu Potwierdzenie pedagoga, psychologa § 8 ust.2 pkt 5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony Zadania Formy realizacji Termin realizacji Dokumentacja Rozpoznawanie i rozwiązywanie problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych Zdiagnozowanie problemów edukacyjnych lub wychowawczych. Ustalenie i zastosowanie środków zaradczych. Podsumowanie i wnioski W czasie trwania stażu Opis i analiza przypadku. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |