Katalog Magdalena Krawczak, 2019-07-04 Poznań Wychowanie fizyczne, Scenariusze Sceniarusz Dnia Sportu w klasach I - IIIScenariusz imprezy sportowej z okazji „Dnia Sportu” Termin: 18 czerwca 2018 Miejsce: Szkoła Podstawowa nr 17 Czas trwania: 3 godz. Uczestnicy: uczniowie klas I – III z wychowawcami Prowadząca: Magdalena Krawczak Zadanie główne: Propagowanie różnych form aktywności ruchowej. Psychomotoryczność: Kształtowanie koordynacji ruchowej i motorycznej(siła, szybkość, wytrzymałość, gibkość). Umiejętności: Współdziałanie w zespole. Umiejętność zachowania się na zawodach i turniejach sportowych szczególnie w sytuacjach zwycięstwa i porażki. Wiadomości: znajomość zasad Fair play, kultura kibicowania, znajomość podstawowych przepisów gier zespołowych. Rywalizacja obędzie się w trzech dyscyplinach: • Wyścigi rzędów • Sztafeta • Mini piłka siatkowa – klasa III • Zabawa w „Dwa ognie” – klasa I i II Obowiązuje strój sportowy Program „Dnia Sportu”: 8:15 – klasy III 9:00 – klasy I i II - rozpoczęcie imprezy prze Pana Dyrektora na Auli - omówienie programu imprezy przez prowadzące - rozgrzewka przy muzyce (10 – 15 min) 8:45 – rozpoczęcie „Wyścigów Rzędów dla klas trzecich, boisko sportowe „Orlik” 9:30 – rozpoczęcie „Wyścigów Rzędów dla klas pierwszych i drugich, boisko sportowe „Orlik”. I. Dyscyplina „Wyścigi Rzędów” Propozycje konkurencji dla klas I - III 1. Wyścigi kangurów – do zabawy potrzebna będzie butelka, którą zawodnicy wkładają między kolana. Zadaniem każdego uczestnika jest przemieszczenie się z butelką do wyznaczonego pachołka i powrót tak żeby butelka nie wypadła. Następnie butelkę przekazuje się kolejnej osobie z drużyny. Kiedy wszyscy wykonają zadanie wyścig się kończy. 2. Sadzenie ziemniaków – bieg do każdej z trzech szarf i wkładanie do nich woreczka, bieg do mety a w drodze powrotnej zbieranie „ziemniaków” – woreczków. 3. Bieg z piłkami lekarskimi – pierwszy zawodnik biegnie slalomem między pachołkami, trzymając piłkę lekarską w kierunku pachołka, obiega go i wraca po prostej do swojej drużyny gdzie przekazuje piłkę (tak aby nie upadła na podłogę) kolejnemu zawodnikowi. Wygrywa zespół, który szybciej wykona ćwiczenie. 4. Wyścig raków – zawodnicy w podporze tyłem, trzymając piłkę na brzuchu poruszają się slalomem w kierunku pachołka i z powrotem. Wygrywa drużyna która szybciej wykona ćwiczenie. 5. Utrzymaj piłeczkę – uczestnicy ustawieni na linii startu, pierwsze osoby trzymają w rękach rakietkę do badmintona, a na niej piłeczkę. Biegną z rakietką i piłeczką do pachołka, obiegają go, wracając na linię startu, a rakietkę przekazują kolejnemu zawodnikowi. 6. Slalom – zawodnicy biegną pomiędzy ustawionymi na trasie pachołkami do mety i z powrotem do linii startu. Wygrywa drużyna która szybciej wykona ćwiczenie. 7. Turlanie – zawodnicy ustawieni na linii startu, na sygnał prowadzącego turlają piłki balansujące do mety i wracają biegiem trzymając piłkę w ręce. 8. Skacząca piłka – zawodnicy na sygnał startu skaczą na piłkach do linii mety i wracają trzymając piłkę w ręce. 9. Przekazywanie poczty – pierwszy zawodnik ma w ręce dwa kółka, biegnie do mety i zawiesza je na pachołkach. Wraca bez nich biegiem na linię startu. Następny zawodnik zabiera kółka z pachołków i przekazuje je kolejnemu zawodnikowi. Wygrywa zespół który pierwszy wykona ćwiczenie. 10. Marsz z woreczkiem na głowie – pierwszy uczestnik zabawy maszeruje z woreczkiem na głowie, slalomem między pachołkami, w kierunku końca toru. Gdy minie ostatni pachołek wraca biegiem po prostej z woreczkiem w dłoni. Woreczek przekazuje kolejnej osobie i ustawia się na końcu rzędu. Regulamin „Wyścigów Rzędów”: 1. W zabawie biorą udział dziesięcioosobowe zespoły (można wymienić zawodników po konkurencjach) 2. Wygrywa zespół który pierwszy ukończy wyścig: • I miejsce 3 punkty • II miejsce – 2 punkty • III miejsce – 1 punkt 3. Wyniki są zapisywane na tablicy wyników zawieszonej w widocznym dla zawodników miejscu. Zakończenie I dyscypliny około godz. 9:30. Klasy trzecie a o 10:15 klasy pierwsze i drugie. Przerwa śniadaniowa w salach połączona z wykonaniem odpowiednich zadań. Klasy I – kolorowanki o tematyce sportowej Klasy II – III – krzyżówki z hasłem II. Dyscyplina „Sztafeta” Klasy III – godz. 10:10 – boisko „Orlik” Klasy I i II – godz. 10:55 – boisko „Orlik” Regulamin „Sztafety” dla dzieci z klas I – III: 1. Zawodników dzielimy na dwie grupy: I grupa – klasa III a, III b, III c, III d II grupa – klasa III e, III f, III g, III h III grupa – klasa I a, I b, I c, I d IV grupa – II a, II b 2. Z każdej klasy wychowawcy wybierają 4 zawodników 3. Zawodnicy zajmują wyznaczone przez pachołki stanowiska 4. Bieg zaczynają zawodnicy, na hasło prowadzącego ”Start”, którzy mają pałeczkę i przekazują ją następnemu zawodnikowi ustawionemu przy pachołku, który dalej kontynuuje bieg z pałeczką do kolejnego przedstawiciela swojej klasy. 5. Sztafetę wygrywa ta grupa która pierwsza obiegnie wszystkie pachołki i wróci w to samo miejsce z którego zaczęła bieg. Zakończenie „Sztafety” dla klas trzecich około godz. 10:30 Zakończenie „Sztafety” dla klas pierwszych i drugich około godz. 11:15 III. Dyscyplina „Mini piłka siatkowa” – klasy III – około godz. 10:30 „Dwa ognie” – klasy I i II – około godz. 11:15 Miejsce rozgrywek klas III – boisko do koszykówki z przygotowaną siatką dostosowaną do wzrostu dzieci Miejsce rozgrywek klas I i II – boisko „Orlik” dostosowane do gry za pomocą pachołków. Regulamin „Mini piłki siatkowej”: 1. Celem gry jest umieszczenie piłki w polu gry drużyny przeciwnej i zapobieganie dotknięcia przez piłkę własnego pola gry. Piłkę przebija się przez siatkę zawieszoną na odpowiedniej wysokości. 2. Wychowawcy wybierają zespoły 8 osobowe z każdej klasy trzeciej. 3. Prowadzący losuje dwa zespoły między którymi będzie toczyć się 5 minutowa rozgrywka. 4. Wygrane zespoły przechodzą do półfinału a następnie finału gdzie zostanie wyłoniona zwycięska drużyna. Zakończenie „Mini piłki siatkowej” około godz. 11:05 Regulamin gry w „Dwa ognie”: 1. Rozgrywki będą odbywać się w dwóch grupach, klasa I a, I b, I c, Id i II a i II b 2. Prowadzący zaczyna od wylosowania przeciwnych drużyn z klas pierwszych 3. Wychowawca klasy wybiera 10 osobowy zespół 4. Zawodnicy zbijają przez trafienie piłką przeciwników (nie zbijamy w głowę) 5. Osoba trafiona piłką schodzi z boiska, nie zbija się „matek” 6. Wygrywa drużyna która pierwsza zbije wszystkich zawodników drużyny przeciwnej 7. Rozgrywka między drużynami trwa 5 minut 8. Wygrane zespoły przechodzą do półfinału a następnie do finału, gdzie zostanie wyłoniona zwycięska drużyna. Zakończenie gry w „Dwa ognie około godz. 11:45 Zakończenie i podsumowanie „Dnia Sportu”: Klasy trzecie – 11:05 – 11:15 Klasy pierwsze i drugie – 11:45 – 12:00 Rozdanie upominków i dyplomów. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |