Katalog

Magdalena Krawczak, 2019-07-04
Poznań

Wychowanie fizyczne, Scenariusze

Sceniarusz Dnia Sportu w klasach I - III

- n +

Scenariusz imprezy sportowej z okazji „Dnia Sportu”

Termin: 18 czerwca 2018
Miejsce: Szkoła Podstawowa nr 17
Czas trwania: 3 godz.
Uczestnicy: uczniowie klas I – III z wychowawcami
Prowadząca: Magdalena Krawczak

Zadanie główne: Propagowanie różnych form aktywności ruchowej.
Psychomotoryczność: Kształtowanie koordynacji ruchowej i motorycznej(siła, szybkość, wytrzymałość, gibkość).
Umiejętności: Współdziałanie w zespole. Umiejętność zachowania się na zawodach i turniejach sportowych szczególnie w sytuacjach zwycięstwa i porażki.
Wiadomości: znajomość zasad Fair play, kultura kibicowania, znajomość podstawowych przepisów gier zespołowych.

Rywalizacja obędzie się w trzech dyscyplinach:
• Wyścigi rzędów
• Sztafeta
• Mini piłka siatkowa – klasa III
• Zabawa w „Dwa ognie” – klasa I i II
Obowiązuje strój sportowy

Program „Dnia Sportu”:
8:15 – klasy III
9:00 – klasy I i II
- rozpoczęcie imprezy prze Pana Dyrektora na Auli
- omówienie programu imprezy przez prowadzące
- rozgrzewka przy muzyce (10 – 15 min)
8:45 – rozpoczęcie „Wyścigów Rzędów dla klas trzecich, boisko sportowe „Orlik”
9:30 – rozpoczęcie „Wyścigów Rzędów dla klas pierwszych i drugich, boisko sportowe „Orlik”.

I. Dyscyplina „Wyścigi Rzędów”
Propozycje konkurencji dla klas I - III
1. Wyścigi kangurów – do zabawy potrzebna będzie butelka, którą zawodnicy wkładają między kolana. Zadaniem każdego uczestnika jest przemieszczenie się z butelką do wyznaczonego pachołka i powrót tak żeby butelka nie wypadła. Następnie butelkę przekazuje się kolejnej osobie z drużyny. Kiedy wszyscy wykonają zadanie wyścig się kończy.
2. Sadzenie ziemniaków – bieg do każdej z trzech szarf i wkładanie do nich woreczka, bieg do mety a w drodze powrotnej zbieranie „ziemniaków” – woreczków.
3. Bieg z piłkami lekarskimi – pierwszy zawodnik biegnie slalomem między pachołkami, trzymając piłkę lekarską w kierunku pachołka, obiega go i wraca po prostej do swojej drużyny gdzie przekazuje piłkę (tak aby nie upadła na podłogę) kolejnemu zawodnikowi. Wygrywa zespół, który szybciej wykona ćwiczenie.
4. Wyścig raków – zawodnicy w podporze tyłem, trzymając piłkę na brzuchu poruszają się slalomem w kierunku pachołka i z powrotem. Wygrywa drużyna która szybciej wykona ćwiczenie.
5. Utrzymaj piłeczkę – uczestnicy ustawieni na linii startu, pierwsze osoby trzymają w rękach rakietkę do badmintona, a na niej piłeczkę. Biegną z rakietką i piłeczką do pachołka, obiegają go, wracając na linię startu, a rakietkę przekazują kolejnemu zawodnikowi.
6. Slalom – zawodnicy biegną pomiędzy ustawionymi na trasie pachołkami do mety i z powrotem do linii startu. Wygrywa drużyna która szybciej wykona ćwiczenie.
7. Turlanie – zawodnicy ustawieni na linii startu, na sygnał prowadzącego turlają piłki balansujące do mety i wracają biegiem trzymając piłkę w ręce.
8. Skacząca piłka – zawodnicy na sygnał startu skaczą na piłkach do linii mety i wracają trzymając piłkę w ręce.
9. Przekazywanie poczty – pierwszy zawodnik ma w ręce dwa kółka, biegnie do mety i zawiesza je na pachołkach. Wraca bez nich biegiem na linię startu. Następny zawodnik zabiera kółka z pachołków i przekazuje je kolejnemu zawodnikowi. Wygrywa zespół który pierwszy wykona ćwiczenie.
10. Marsz z woreczkiem na głowie – pierwszy uczestnik zabawy maszeruje z woreczkiem na głowie, slalomem między pachołkami, w kierunku końca toru. Gdy minie ostatni pachołek wraca biegiem po prostej z woreczkiem w dłoni. Woreczek przekazuje kolejnej osobie i ustawia się na końcu rzędu.
Regulamin „Wyścigów Rzędów”:
1. W zabawie biorą udział dziesięcioosobowe zespoły (można wymienić zawodników po konkurencjach)
2. Wygrywa zespół który pierwszy ukończy wyścig:
• I miejsce 3 punkty
• II miejsce – 2 punkty
• III miejsce – 1 punkt
3. Wyniki są zapisywane na tablicy wyników zawieszonej w widocznym dla zawodników miejscu.
 Zakończenie I dyscypliny około godz. 9:30. Klasy trzecie a o 10:15 klasy pierwsze i drugie.
 Przerwa śniadaniowa w salach połączona z wykonaniem odpowiednich zadań.
 Klasy I – kolorowanki o tematyce sportowej
 Klasy II – III – krzyżówki z hasłem










II. Dyscyplina „Sztafeta”
Klasy III – godz. 10:10 – boisko „Orlik”
Klasy I i II – godz. 10:55 – boisko „Orlik”
Regulamin „Sztafety” dla dzieci z klas I – III:
1. Zawodników dzielimy na dwie grupy:
I grupa – klasa III a, III b, III c, III d
II grupa – klasa III e, III f, III g, III h
III grupa – klasa I a, I b, I c, I d
IV grupa – II a, II b
2. Z każdej klasy wychowawcy wybierają 4 zawodników
3. Zawodnicy zajmują wyznaczone przez pachołki stanowiska
4. Bieg zaczynają zawodnicy, na hasło prowadzącego ”Start”, którzy mają pałeczkę i przekazują ją następnemu zawodnikowi ustawionemu przy pachołku, który dalej kontynuuje bieg z pałeczką do kolejnego przedstawiciela swojej klasy.
5. Sztafetę wygrywa ta grupa która pierwsza obiegnie wszystkie pachołki i wróci w to samo miejsce z którego zaczęła bieg.
 Zakończenie „Sztafety” dla klas trzecich około godz. 10:30
 Zakończenie „Sztafety” dla klas pierwszych i drugich około godz. 11:15















III. Dyscyplina „Mini piłka siatkowa” – klasy III – około godz. 10:30
„Dwa ognie” – klasy I i II – około godz. 11:15
Miejsce rozgrywek klas III – boisko do koszykówki z przygotowaną siatką dostosowaną do wzrostu dzieci
Miejsce rozgrywek klas I i II – boisko „Orlik” dostosowane do gry za pomocą pachołków.
Regulamin „Mini piłki siatkowej”:
1. Celem gry jest umieszczenie piłki w polu gry drużyny przeciwnej i zapobieganie dotknięcia przez piłkę własnego pola gry. Piłkę przebija się przez siatkę zawieszoną na odpowiedniej wysokości.
2. Wychowawcy wybierają zespoły 8 osobowe z każdej klasy trzeciej.
3. Prowadzący losuje dwa zespoły między którymi będzie toczyć się 5 minutowa rozgrywka.
4. Wygrane zespoły przechodzą do półfinału a następnie finału gdzie zostanie wyłoniona zwycięska drużyna.
 Zakończenie „Mini piłki siatkowej” około godz. 11:05



















Regulamin gry w „Dwa ognie”:
1. Rozgrywki będą odbywać się w dwóch grupach, klasa I a, I b, I c, Id i II a i II b
2. Prowadzący zaczyna od wylosowania przeciwnych drużyn z klas pierwszych
3. Wychowawca klasy wybiera 10 osobowy zespół
4. Zawodnicy zbijają przez trafienie piłką przeciwników (nie zbijamy w głowę)
5. Osoba trafiona piłką schodzi z boiska, nie zbija się „matek”
6. Wygrywa drużyna która pierwsza zbije wszystkich zawodników drużyny przeciwnej
7. Rozgrywka między drużynami trwa 5 minut
8. Wygrane zespoły przechodzą do półfinału a następnie do finału, gdzie zostanie wyłoniona zwycięska drużyna.
 Zakończenie gry w „Dwa ognie około godz. 11:45

Zakończenie i podsumowanie „Dnia Sportu”:
Klasy trzecie – 11:05 – 11:15
Klasy pierwsze i drugie – 11:45 – 12:00

Rozdanie upominków i dyplomów.
Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.