AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Natalia Romanowicz, 2019-08-22
Głogów

Zajęcia przedszkolne, Scenariusze

Scenariusz "Słuchamy, patrzymy, zapamiętujemy" 3-l.

- n +

Scenariusz zajęć (gr. 3 l.): „Słuchamy, patrzymy, zapamiętujemy”.
Cel ogólny: Zdolność wydłużenia koncentracji i doskonalenia pamięci słuchowej oraz wzrokowej.
Cele szczegółowe:
- dziecko potrafi skupić się na wykonywanym zadaniu,
- dziecko potrafi odtworzyć sekwencję obrazków, które zobaczyło,
- dziecko potrafi zapamiętać ustalony ruch przypisany do konkretnego obrazka,
- dziecko wykazuje się wydłużoną koncentracją,
- dziecko potrafi wybrać konkretny obrazek, po zasłyszeniu jego nazwy.
Metody: instrukcje i objaśnienia, twórcza aktywność, burza mózgów.
Forma: indywidualna, zbiorowa
Środki dydaktyczne: cztery obrazki dla każdego dziecka (czerwony Kapturek, domki, żaba, lis), duże sylwety lisa, żaby, domów, białe kartki papieru.

I. Powitanie: „Chodźcie wszyscy tu do koła” z ruchem
Chodźcie wszyscy tu do koła (gest przywołania)
Zabawimy się wesoło (młynek rękami)
Witamy dziś wszystkich Was (ukłon)
Na zabawę nadszedł czas (ręce do góry)
Jedna noga, druga noga (wysunięcie nogi w przód)
Jedna ręka, druga ręka (wysunięcie ręki przed siebie)
Cały tułów oraz głowa (poruszanie tułowiem i głową)
Witamy Was (ukłon)

II. Zabawa naśladowcza „Na wiejskim podwórku”
Przebieg: Dzieci biegają w tempie podanym na bębenku. Zatrzymują się i na hasło: Pieski – chodzą na czworakach i naśladują szczekanie psa. Na hasło: Koniki – biegną, zatrzymują się i grzebią kopytkiem. Na hasło: Koguty – stają na jednej nodze i naśladują pianie koguta.


III. Wybieranie odpowiedniego obrazka- ćwiczenia słuchowe i pamięciowe. Dzieci otrzymują po cztery obrazki (lis, żaba, domki, czerwony Kapturek) i układają je przed sobą- na znak nauczyciela zamykają oczy i pochylają głowy. Nauczyciel za każdym razem wymienia nazwę określonego obrazka i prosi dzieci, aby następnie wybrały go i położyły na białej kartce.
IV. Zabawa ruchowa- dopasuj ustalony ruch do konkretnego obrazka. Dzieci wraz z nauczycielem wymyślają i dopasowują wykonywanie określonego ruchu do konkretnego obrazka. Następnie nauczyciel pokazuje dzieciom konkretny obrazek , a dzieci wykonują wcześniej ustalony ruch. To samo ma miejsce przy wypowiedzeniu przez nauczyciela nazwy konkretnego obrazka, bez jego pokazywania.
V. Wybieranie odpowiedniego obrazka- ćwiczenia wzrokowe. Każde dziecko układa przez sobą otrzymane wcześniej obrazki. Nauczyciel prosi dzieci, aby położyły na swojej białej kartce konkretny obrazek. Taki sam obrazek nauczyciel kładzie w widocznym dla dzieci miejscu. Następnie nauczyciel dokłada do tegoż obrazka kolejny. Dzieci podchodzą po kolei do obrazków, przyglądają się im, aby po powrocie na swoje miejsce dołożyć zobaczony i zapamiętany obrazek.
VI. Zakończenie: zabawa ruchowa „Ciuciubabka” - Dziecko, które jest ciuciubabką, stoi w środku koła z zawiązanymi oczami. Maluchy śpiewają piosenkę „Pięć zmysłów”, a ciuciubabka próbuje ich złapać.

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.